Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:58:37 GMT

توزیع ۶۰۰۰ بسته بهداشتی بین بیماران صعب‌العلاج قزوین

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۲۰۳۴

توزیع ۶۰۰۰ بسته بهداشتی بین بیماران صعب‌العلاج قزوین

ایسنا/قزوین مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: پس از شیوع کرونا افرادی که دارای بیماری صعب‌العلاج بودند، بیماری زمینه‌ای داشتند و امکان ابتلا به کرونا در آن‌ها وجود داشت شناسایی و ۶۰۰۰ بسته بهداشتی بین این افراد توزیع شد.

حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: شعار جهان‌شمول جمعیت هلال‌احمر «ارجح دانستن دیگری نسبت به خود است» و آنچه در هلال‌احمر دارای اهمیت است داوطلبانه بودن فعالیت‌هاست؛ در هلال‌احمر تلاش همه این است که پرچم سفید هلال‌احمر و صلیب سرخ را در دنیا افراشته نگهدارند و صلح و نوع‌دوستی را در دنیا ترویج دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمک به همنوع، فرهنگ ایثار و بشردوستی در تاریخ ما دارای پیشینه فرهنگی و شرعی است، همین امر سبب می‌شود که حرف ما در دنیا نافذتر باشد؛ جمعیت هلال‌احمر به‌منظور کاهش درد و رنج مردم آسیب‌دیده در همه بحران‌ها و حوادث حضور فعال دارد و فعالیت‌های متفاوتی انجام می‌دهد.

آصفی بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر متولی آموزش در حوزه امداد و نجات است، در حوزه آموزش عمومی تلاش می‌کنیم ضمن آموزش کمک‌های اولیه، فرهنگ بشردوستی، صلح و نوع‌دوستی را در بین افراد تقویت کنیم و در همین راستا بر اساس تفاهمی که داشتیم در پادگان‌ها به سربازها آموزش دادیم، همچنین در آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان مختلفی را مورد آموزش قراردادیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ۲۰ هزار عضو جوان شامل غنچه‌های هلال، کانون‌های دانشجویی و کانون‌های طلاب دارد که از این تعداد ۴ هزار عضو فعال هستند، همچنین افرادی که جذب هلال‌احمر می‌شوند آموزش تخصصی امداد را می‌گذرانند و اغلب به‌صورت داوطلبانه در بحران‌های مختلف مثل سیل و زلزله حضور پیدا می‌کنند.

تأسیس مرکز جامع توان‌بخشی ساخت اندام مصنوعی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اظهار کرد: در حوزه درمان نیز داروخانه هلال‌احمر با توجه به شرایط تلاش می‌کند که داروهای بیماری‌های خاص را برای مردم تهیه کند تا مردمی که مشکل‌دارند درد و رنجشان کاهش پیدا کند و همچنین کمک‌هزینه تهیه دارو به افراد دارای بیماری خاص پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در حوزه درمان در استان قزوین رخ‌داده، تأسیس مرکز جامع توان‌بخشی ساخت اندام مصنوعی ویژه معلولان و جانبازان است، پیش‌ازاین افراد دارای معلولیت به‌منظور تهیه اندام مصنوعی باید به استان‌های مجاور مراجعه می‌کردند اما این مرکز از سال گذشته راه‌اندازی شده و با تعرفه دولتی به این عزیزان خدمات‌رسانی می‌کند.

آصفی بیان کرد: کاروان سلامت هلال‌احمر نیز بخش دیگر فعالیت‌های ما در حوزه سلامت است، این کاروان از پزشکان عضو واکنش سریع درمان، پیراپزشکان، پرستاران و دندان‌پزشک‌ها تشکیل‌شده است؛ کاروان سلامت در مناطق محروم به خدمات رایگان شامل ویزیت، دارو و دندانپزشکی به مردم ارائه می‌دهند.

آموزش نوع برخورد با حوادث، تلفات را کاهش می‌دهد

وی عنوان کرد: در جمعیت هلال‌احمر، امداد و نجات نوک پیکان است و تلاش می‌کنیم این موضوع در جامعه نهادینه شود که امداد و نجات یک علم و تخصص است، اگر بتوانیم امداد و نجات را به‌صورت علمی و دانشگاهی پیش ببریم می‌توانیم خدماتی باکیفیت‌تری ارائه بدهیم که درنهایت موجب رضایت‌مندی شهروندان در حوادث می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین بیان کرد: یکی از کارهای مهمی که در حوزه آموزش انجام می‌دهیم، آموزش نوع برخورد با حادثه است، اگر افراد بدانند در هر حادثه چگونه برخورد کنند آمار تلفات کاهش می‌یابد؛ در حوادثی مانند زلزله عدم آگاهی مردم و نوع برخورد با حادثه منجر می‌شود که صدمات افزایش یابد مانند زلزله تهران که ریشتر زیادی نداشت اما به علت ترس و فرار از زلزله عده‌ای مصدوم شدند و تعدادی فوت کردند.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور افزایش آگاهی جامعه اقداماتی از طریق هلال‌احمر صورت گرفته است که ازجمله آن می‌توان به آموزش مجازی، آموزش در شبکه صدا و سیمای استانی، آموزش ویژه کارمندان دولت که برایشان ضمن خدمت محسوب می‌شود، آموزش در پادگان‌ها، مدارس، کانون‌های دانشجویی هلال، شرکت‌ها و کارخانه‌ها و آموزش طلاب، اشاره کرد.

آصفی یادآور شد: ما باید جامعه را به سمتی ببریم که خودشان مطالبه گر باشند و بیایند این آموزش‌ها را فرابگیرند، هرچقدر بتوانیم جامعه را آموزش دهیم، تاب‌آوری جامعه نیز بالا می‌رود، برای بالا بردن تاب‌آوری جامعه پارامترهای مختلفی تأثیرگذار است در این میان آموزش مردم برای چگونگی مواجهه با بحران دارای تأثیر بسزایی است.

شرکت ۲۰۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته دو هزار و ۷۹۱ نفر در دوره آموزش کمک‌های اولیه، ۲۴ نفر در دوره تربیت مربی کد ۳ کمک‌های اولیه، هزار و ۱۹۶ نفر در دوره مهارت‌های پایه داوطلبی و ۶۹۰ نفر در دوره آموزش آمادگی در برابر مخاطرات شرکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین بیان کرد: همچنین ۴۴ قسمت برنامه تلویزیونی با موضوع آشنایی با مخاطرات رایج و همچنین ۱۰۰ قسمت محتوای آموزشی در بستر فضای مجازی با موضوع مخاطرات و کمک‌های اولیه توسط این جمعیت تولید و منتشرشده است.

بستری ۴۵ نفر در نقاهتگاه هلال‌احمر

وی در ادامه با اشاره به فعالیت هلال‌احمر در حوزه کرونا، تصریح کرد: در این ایام نیز واحدهای مختلف جمعیت هلال‌احمر دست‌به‌کار شدند و با هم‌افزایی خدمات مختلفی به مردم ارائه دادیم، خدماتی که نمود بیرونی داشت شامل آموزش مجازی، غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهری، غربالگری و تب سنجی اصناف، مجتمع‌ها و شرکت‌ها، اطلاع‌رسانی از طریق ماشین‌های هلال‌احمر در سطح شهر و پخش هشدارهای صوتی در سطح شهرستان‌های استان توسط اکیپ‌های امدادی بود.

آصفی یادآور شد: پاسخگویی و ارزیابی مسافرین و ارائه مشاوره‌های لازم در خصوص بیماری کرونا، اعزام تیم‌های حمایت روان جهت ارائه توصیه‌های لازم در خصوص ویروس کرونا، فعالیت ۶۰ نفر از نجات گران آموزش‌دیده در رسته فوریت‌های درمانی در بیمارستان‌های استان به‌صورت داوطلبانه، برپایی نقاهتگاه در شهرستان تاکستان، ارجاع افراد مشکوک به بیماری کرونا به مراکز درمانی، تولید ماسک و ملزومات بهداشتی توسط اعضای داوطلب هلال‌احمر، ضدعفونی و گندزدایی منازل و معابر توسط داوطلبان هلال‌احمر از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در ایام کرونا بود.

وی تصریح کرد: از زمانی که نقاهتگاه تحویل جمعیت هلال‌احمر شد، پرستاران و پزشکان امدادگران داوطلب پای‌کار آمدند و ۶۰ نفر نیروی نجات گر داوطلب در نقاهتگاه قزوین فعال بودند، همچنین خیرین نیز در تهیه و تأمین غذا، لباس‌ها و تجهیزات انفرادی، پای‌کار آمدند و کمک کردند. در زمان فعالیت نقاهتگاه ۴۵ بیمار بستری شدند که از این تعداد ۲۵ خانم و ۲۰ آقا بودند که در حال حاضر تنها ۲ نفر بستری هستند و باقی افراد ترخیص شدند.

اهدا بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: حوزه داوطلبین نیز به کمک خیرین بسته‌های معیشتی تهیه کردند که بین خانواده‌های نیازمند در سطح استان توزیع شد، همچنین مددجویانی که بیماری کرونا گرفته بودند بررسی و به آن‌هایی که نیاز داشتند، کمک کردیم.

وی تأکید کرد: همچنین همه افرادی که دارای بیماری صعب‌العلاج بودند، بیماری زمینه‌ای داشتند و امکان ابتلا در آن‌ها وجود داشت شناسایی کردیم و ۶۰۰۰ بسته بهداشتی بین این افراد توزیع کردیم و همچنان در این حوزه فعال هستیم و تا بتوانیم با تمام قدرت کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هلال احمر كمكهاي اوليه امداد و نجات کروناویروس مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین کمک های اولیه امداد و نجات نفر در دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف زنجیره‌ای در آزادراه کرج - قزوین ۵ مصدوم برجای گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: برخورد زنجیره‌ای چند خودرو در آزادراه کرج - قزوین پنج مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش مشرق، محمدباقر خلفی اظهار کرد: این حادثه عصر امروز در خط شمالی آزادراه کرج - قزوین محدوده پل خور رخ داد و امدادگران پایگاه خور به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این تصادف ۶ دستگاه خودرو شامل ۲ دستگاه پژو ٤٠٥، ۲ دستگاه پراید و یک خودروی اپتیما و یک خودروی جک So با یکدیگر برخورد کردند.

خلفی اضافه کرد: مصدومان این حادثه توسط هلال احمر و اورژانس به مرکز درمانی اعزام شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه کرج - قزوین ۵ مصدوم برجای گذاشت