Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشن گلریزان به دلیل ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار و 438 زندانی جرائم غیرعمد چشم‌ انتظار مساعدت خیرین هستند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اسماعیل جمیاری ظهر امروز در نشست خبری به وضعیت زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد بعد از ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: بعد از ویروس کرونا مسوولان ارشد قوه قضاییه شرایط را  متفاوت با گذشته دیدند و با توجه به اینکه ممکن بود ویروس مکان‌های جمعی را تهدید کند اولین اقدام را  در کاهش تراکم زندانیان دیدند که با همکاری خوب مسوولان در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۵ درصد زندانیان به مرخصی رفتند با توجه به خلوت شدن  زندان فاصله اجتماعی در این مکان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دومین اقدام بعد از شیوع ویروس کرونا بخشنامه‌ای بود که به واسطه آن تمامی اقدامات اجتماع محور( مانند نمازهای جماعت، برنامه‌های ورزشی و فرهنگی) به حالت تعلیق درآمد و حتی ملاقات‌ها کاسته شد و زندان‌ها به طور مستمر ضدعفونی می شود.

وی از تبدیل شدن دو کارگاه خیاطی زندان نسوان و زندان مرکزی یاسوج به کارگاه تولید ماسک گفت: از تردد در زندان‌ها کاسته و بسته‌های بهداشتی و برشور در اختیار زندان قرار گرفت، همچنین برای ارتقاء سیستم ایمنی بدن زندانیان برنامه غذایی آنها تغییر کرد که خوشبختانه هیچ مورد مشکوک و ابتلا به کرونا متوجه زندانیان و سربازان وظیفه نشده که جای شکرگذاری دارد.

این مسوول با اشاره به اینکه خدمات در زندان برای همه زندانیان فراهم است، گفت: با زندانی شدن فرد سرپرست خانوار مشکلاتی متوجه خانواده‌ها است که خوشبختانه کمیته امداد حضرت امام(ره) بخشی از خانواده زندانیان را مورد حمایت قرار داده و بخشی هم مورد حمایت انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند اما بعد از رزمایش مومنانه به فرمان مقام معظم رهبری در زندان‌ها کمک‌های خوبی صورت گرفت و تاکون بیش از هزار خانواده از کارت‌های هدیه و سبدهای معیشتی برخوردار شدند.

جمیاری عنوان کرد: حتی با حضور مسوولان و نماینده ولی‌فقیه از خانواده‌های زندانیان سرکشی و از نزدیک به وضعیت معیشتی آنها آگاه شدیم که این حرکت‌های نو بی‌سابقه بوده  و حتی نماینده ولی‌فقیه، استاندار، فرمانده سپاه فتح و سایر مسوولان بسته‌های معیشتی تامین کردند که در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفت.فرمانده نیروی انتظامی سفیر صلح هستند و در بسیاری از صلح و سازش‌ها در کنار ما هستند.

عضو شورای قضایی کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل صندوق حمایت از خانواده‌های  زندانیان در دادگستری خبر داد و یادآور شد: منابع این صندوق از حقوق داوطلبانه قضات و کارکنان دادگستری تامین می شود که تاکنون ۵ میلیون جمع‌آوری شده است.

 

جمیاری با اشاره به معایب بودن زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌ها گفت: زندانیان جرائم غیرعمد موجب افزایش تراکم جمعیت زندانیان و دور شدن متولیان زندانیان از رسالت اصلی خود، افزایش هزینه برای دستگاه قضایی، بی‌سرپرست شدن خانوارها و بلاتکلیف بودن شاکی می‌شود که برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هر ساله جشن گلریزان برگزار می‌شد اما امسال با توجه به وضعیت کرونا از ظرفیت حضوری خیرین بی‌بهره هستیم و با همکاری رسانه‌ها و سایر دستگا‌ه‌های استانی جشن گلریزان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنوز فرهنگ آزادی زندانیان جزائم غیرعمد به خوبی تبیین نشده، افزود: افزایش و کاهش قیمت‌ها، نوسانات بازار و ورشکسته و زندانی شدن فرد، نفقه، حوادث رانندگی، کارگاهی و سایر حوادث غیرعمد موجب شده 438 زندانی جرائم غیرعمد چشم‌انتظار کمک خیرین در جشن گلریزان امسال باشند.

وی ادامه داد: 426 نفر از این زندانیان مرد و 12 نفر زن هستند، 360 نفر محکوم مالی و ۷۱ نفر مهریه، ۵ نفر تصادف و دو نفر شبه عمد هستند، میزان بدهی محکومین مالی 84.5  است و بدهی مهریه 9 هزار و 760 سکه است،257 نفر از این زندانیان در یاسوج، 132 نفر در دهدشت و 49 نفر در گچساران هستند و بدهی از 5 میلیون تا چند میلیاردی دارند.

وی با اشاره به تشکیل شعبه در شورای حل اختلاف برای حل اختلاف جرائم غیرعمد تشکیل شده است، با ازادی یک زندانی جرائم غیرعمد چند خانواده تعیین تکلیف و آزاد می‌شود که در سال گذشته ۲۹۰ زندانی شامل ۲۶۶ مرد و ۲۴ زن با همکاری ستاد دیه و خیرین آغاز شدند مبلغ بدهی این افراد  ۹۱  میلیارد بوده که 61.5 میلیارد آن را از شکات رضایت گرفتیم، ۳ میلیارد آورده زندانی بود، ۱۹ میلیارد تقسیط شد، ۴ میلیارد از بانک‌ها وام اخذ شد و ۴ میلیارد بلاعوض بوده است.

انتهای پیام/82024

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس جشن گلریزان جرائم غیرعمد محکومین مالی عضو شورای قضایی زندانی جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد جشن گلریزان خانواده ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دانشجوی یزدی که در یکی از ارگان‌های دولتی نیز مشغول به کار آموزی شده است اولین حقوق دریافتی خود را به آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   این دانشجو با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد، مبلغ ۵ میلیون تومان، اولین حقوق دریافتی خود را جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   وی که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در این خصوص گفت: این مبلغ را جهت خشنودی خداوند و افزایش خیر و برکت در زندگی و کار خود اهدا کرده و امیدوارم هر ساله بتوانم مبالغ بیشتری را به این کار خیر اختصاص دهم.

دیگر خبرها

  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد