Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:05:18 GMT

اعلام روزانه قیمت‌ اجناس راهکاری برای کاهش سوداگری

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۲۱۱۹

اعلام روزانه قیمت‌ اجناس راهکاری برای کاهش سوداگری

رئیس سابق پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه آنچه امروز در بازارهای مختلف ملک، خودرو و طلا می بینیم، مشخص نبودن واقعیت است، یعنی مرکزی برای دادن اخبار درست وجود ندارد، گفت: راهکار اصلی برای دوری از سوداگری آن است که مراجع قیمت گذاری اصلی در حوزه های مختلف مانند خودرو، ملک و طلا باید قیمت‌ها را به روز اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد مهدی کاکوان در خصوص نقش فضای مجازی در ایجاد سوداگری های مخرب در بازارهای مختلف از جمله خودرو، طلا، ارز و مسکن، گفت: وقتی واقعیت یک موضوع برای مردم آشکار نیست، به شایعات دامن زده می شود.

وی ادامه داد: این اصل، لزوما ارتباطی به فضای مجازی ندارد و این شایعات در هر عرصه ای رخ می دهد. آنچه امروز در بازارهای مختلف ملک، خودرو و طلا می بینیم، مشخص نبودن واقعیت است یعنی مرکزی برای دادن اخبار درست وجود ندارد.

وی به بازار خودرو اشاره کرد و افزود: علت وضعیت بازار خودرو که وزیر صنعت نیز دغدغه آن را دارد، این است که شرکت های خودروسازی بسیار محدود هستند و عملاً قیمتی به عنوان قیمت مرجع ندارند و به همین جهت سایت های مختلف گمانه زنی می‌کنند. برخی نیز از پیش، خریدهای عمده انجام دادند و با توجه به سوء استفاده‌هایی که وجود دارد، قیمت را به دلخواه اعلام می کنند.

رئیس سابق پلیس فتای تهران بزرگ همچنین درباره بازار مسکن نیز گفت: وقتی فضا به گونه ای می شود که مراجعی همچون مشاورین املاک مجوز دار فعالیتی نمی کنند، عده ای با سفته بازی و سوداگری، قیمت های ملک هایشان را به هر نحو که می خواهند اعلام می کنند.

اظهار کرد: راهکار اصلی برای دوری از سوداگری آن است که مراجع قیمت گذاری اصلی در حوزه های مختلف مانند خودرو، ملک و طلا باید قیمت ها را به روز اعلام کنند و در صورتی که این بخش‌ها چنین فعالیت هایی را انجام دهند، می‌توان توسط حاکمیت و پلیس سایت های غیر مجاز را شناسایی کرد.

سرهنگ کاکوان که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: در حال حاضر این اجازه وجود دارد که پنج درصد زیر حاشیه قیمت بازار می توان خودرو خرید و فروش کرد و با توجه به اینکه به اندازه نیاز مردم، خودرو وجود ندارد، شاهد وضعیت سوداگرانه موجود هستیم.

رئیس سابق پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه می توان در برخورد با سایت هایی که قیمت های غیر واقعی ارائه می دهند، برخوردهای سلبی کرد و مانع درج قیمت شد، گفت: البته زمانی می توان از روش های سلبی استفاده کرد که ساز و کار ایجابی کاملاً اجرا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت خودرو قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی

امید صادقی در ارتباط با طرح تحقیقاتی با عنوان «بررسی ارتباط بین مصرف گوجه و مصرف لای کوپن که ماده مؤثر آن است و سطح خونی لای کوپن با ریسک و خطر ابتلاء به سرطان» در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اثرات ضد سرطان گوجه به خاطر لای کوپن است که رنگدانه گوجه محسوب می‌شود و جزو آنتی اکسیدان‌ها است.

وی به اثر پیشگیری و درمان کننده گوجه بر انواع سرطان‌ها اشاره کرد و افزود: دریافت بالای لای کوپن در مصرف کنندگان نسبت به کسانی که مصرف پایین گوجه دارند، خطر ابتلاء به سرطان را کمتر می‌کند و هر ۱۰ واحد افزایش لای کوپن در بدن (در قالب مصرف گوجه) می‌تواند ۵ درصد خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اثرپیشگیری گوجه بر ابتلاء به انواع سرطان، مورد بررسی قرار گرفت که مصرف آن، خطر سرطان ریه و پروستات را بهتر کاهش می‌دهد و جنبه پیشگیری از این دو سرطان را دارد.

وی اثر ضد سرطانی گوجه پخته را بیشتر از خام آن دانست و ادامه داد: مصرف گوجه عامل کاهش ابتلاء و مرگ و میر ناشی از سرطان می‌شود.

صادقی گفت: دراین مطالعه صرفاً اثر ضد سرطانی گوجه مورد بررسی قرار گرفت که در فاز بعدی مطالعه می‌شود که آیا اشکال مختلف گوجه مثل سس گوجه، رب گوجه یا سس کچاب و انواع مختلف محصولات حاصل از گوجه نیز اثر ضد سرطانی دارد؟

وی افزود: اثر بخشی مصرف یک تا دو گوجه در روز بر پیشگیری از سرطان در این مطالعه بدست آمده است، ضمناً مصرف زیاد گوجه عوارض خاصی بدنبال ندارد و تنها مصرف بیش از حد آن برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص مثل رفلاکس معده هستند و عامل ترش کردن معده می‌شود، توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر حاضر با بروز بالای سرطان مواجهیم بنابراین ارتباط بین دریافت‌های غذایی و بروز سرطان باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6097137

دیگر خبرها

  • تغییر شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، دنا، رانا، کوییک و شاهین + جدول
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس