Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی هوشیار گفت: به نظر می‌رسد برخی از برخوردهای کشورهای خارجی با ما اهدافی را در افق دورتر دنبال می‌کند تا از ما بهانه داشته باشند؛ لذا در این موارد اطلاعات پشت پرده مسئولان دارای اهمیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با بیان اینکه درباره برخورد دولت و وزارتِ خارجه با سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی در ایران توجه به دو نکته دارای اهمیت است؛ اظهار کرد: موضوع نخست این است که ما دولتی داریم که نسبت به حوادث بین المللی و برخوردهایی که غربی‌ها و برخی از شرقی‌ها با ما دارند دارای رویکرد مکتبی نیست و منفعلانه عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نداشتن دیدگاه مکتبی و اسلامی باعث می‌شود برخورد عزت‌مندانه نداشته باشیم، از طرف دیگر اکنون در شرایطی قرار داریم که باید مصلحت جامعه درنظر گرفته شود، گاهی اتفاقاتی به صورت زنجیروار در حال رخ دادن است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: به نظر می‌رسد برخی از برخوردهای کشورهای خارجی با ما اهدافی را در افق دورتر دنبال می‌کند تا نحوه برخورد ما را تحت تاثیر قرار داده و از ما بهانه داشته باشند، در این موارد اطلاعات پشت پرده مسئولان دارای اهمیت است که باید از به این مسائل آگاهی داشته باشند.

وی ابراز کرد: اکنون اوج درگیری کشورهای اروپایی و نظام‌های حاکم جهان با ایران است و فرعون و طاغوت زمان در حال تلاش و استفاده از همه ابزارها است و حرکاتی را انجام می‌دهد تا ما را با مسائل مختلف درگیر کند، اما ما عاقلانه و با برخورد نظام‌مند از آن‌ها عبور می‌کنیم و گذر زمان همه چیز را به نفع ما رقم خواهد زد.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: ممکن است افراد متعددی در حال جاسوسی باشند اما نظام ما از ابتدای انقلاب تاکنون این جاسوسان را شناسایی کرده و در این موارد با دادن اطلاعات غلط سعی می‌کند از آن‌ها در مسائل گوناگون اطلاعاتی را کسب کرده و مورد بهره‌برداری قرار دهد.

وی اذعان کرد: در مواردی جاسوسان خود را بروز می‌دهند که نوع برخورد در این موارد به اطلاعات پشت پرده مسئولین و دلسوزان نظام مرتبط است، زیرا گاهی دشمن به طور آگاهانه این جاسوسان را فاش می‌کند تا عکس العمل‌های ما را نسبت به آن بسنجد.

اکنون در اوج اقدامات علیه ایران قرار داریم

هوشیار درباره علت توجه بیگانگان به ایران گفت: کشورهای بیگانه همواره علیه کشور ما فعالیت دارند و هیچ جایی در جهان مانند ایران برای آن‌ها دارای اهمیت نیست و در این راستا اقدامات مختلفی را انجام می‌دهند که فرقه سازی و حزب سازی از جمله این موارد است.

وی افزود: تحلیل‌گران غربی نیز به طور صریح اعلام کرده‌اند که اسلام واقعی شیعه بوده و در ایران بروز پیدا کرده است، همچنین قرار داشتن ایران در منطقه فوق استراتژیک نیز باعث فعالیت کشورهای اروپایی و بیگانگان با ماست.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: اکنون در اوج اقدامات غربی‌ها علیه کشور قرار داریم، اما در تمام موارد تلاش کرده‌ایم تا آرامش کشور و منطقه را حفظ کرده و در زمین دشمن حرکت نکنیم و به گونه‌ای رفتار کنیم که حداقل ضرر را برای ما به همراه داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره برخورد وزارت خارجه با سفارتخانه‌هایی که علیه ایران اقدامات مختلفی انجام می‌دهند، ابراز کرد: به نظر می‌رسد وزیر امور خارجه صرفاً در راستای برجام مأموریت داشت و تمام لبخندها و حرکات او در همین راستا بود، سفارتخانه‌های مختلف نیز از دیرباز در داخل کشور ما اقدامات مختلفی را انجام داده‌اند.

وی عنوان کرد: اما باید یک نکته را مورد توجه قرار دهیم، ما نباید جبهه‌ای در برابر ملت‌ها به‌ویژه اروپا داشته باشیم؛ چراکه طبق مطالعات خود این کشورها که حدود 13 سال پیش صورت گرفته، مشخص است تا سال 2025 اروپای مسیحی به اروپای اسلامی تبدیل می‌شود، البته مسلمان شدن بیشتر ساکنان برای برخی کشورهای شمال اروپا نیز سال 2040 پیش بینی شده است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: با توجه به فعالیت ما در کشورهای اروپایی می‌توان گفت سفارت‌خانه‌های ما اقدامات بسیار خوبی در این کشورها انجام داده‌اند، از این رو نباید حرکتی داشته باشیم تا بهانه‌ای برای دولت‌های این کشورها فراهم کرد تا چهره ما در برابر مردمانشان تخریب نشود.

هم اکنون در جنگ اندیشه‌ها قرار داریم

وی افزود: اقدامات مختلف سفارتخانه‌های اروپایی در داخل کشور ما نیز تاثیرگذار است، اما در مقایسه با تاثیر، حرکات و اقدامات ما که در نهایت تمام جهان را دربرمی‌گیرد بسیار اندک است، ممکن است برخی افراد در اثر این اقدامات بی تفاوت بوده و تحت تاثیر قرار گیرند اما بدنه اصلی ما از بینش بالایی برخوردار است و حتی افراد عامی در دورترین نقاط نیز دارای بصیرت، دانایی و تحلیل‌های عمیقی هستند.

هوشیار تاکید کرد: البته این موضوع نباید باعث توجیه کم کاری‌ها، تساهل و خیانت شود، ما علی‌رغم داشتن دولت بیگانه پرستی که برای غرب و امریکا جای امید دارد، دارای مردمی بصیر هستیم.

وی درباره نقش رسانه‌ها در بصیرت افزایی و مطالبه‌گری در جامعه گفت: امانتی به دست مسئولین رسانه‌ها سپرده شده و از این رو باید تلاش کنند در حد نظام اسلامی قرار گرفته و اندیشه ناب و خالص اسلامی را ترویج کرده و مخلصانه عمل کنند و در انتشار مطالب، دین را مدنظر قرار دهند تا بصیرت اسلامی به جامعه القا شده و پروژه‌های دشمن شکست بخورد.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: اکنون در جنگ اندیشه‌ها قرار داریم و در این راستا دشمن از تجهیزات بالایی برخوردار است و نیرومند عمل می‌کند از این رو سازماندهی در این جبهه برای مقابله مناسب و نیرومند و شناساندن هامان‌ها به جامعه بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در زمان فرعون نقش و وظیفه اصلی هامان، تزویر بود به گونه‌ای که اقدامات فرعون را برای مردم عادی و مطلوب جلوه دهد تا در راستای اهداف آن حرکت کنند، اکنون نیز دشمن با استفاده از ابزارهای جنگ نرم در همین راستا حرکت می‌کند، بنابراین باید در مورد این مسائل به مردم آگاهی کامل داده شود تا با داشتن شناخت لازم عملکرد مثبتی داشته باشند.

این مدرس دانشگاه در پایان گفت: رسانه‌ها باید به گونه‌ای حرکت و عمل کنند تا ایمان مردم را قوی کرده، اسلام و دشمن واقعی را معرفی کرده و جامعه را برای حوادث بزرگ آماده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدرس دانشگاه کشورهای اروپایی داشته باشند دارای اهمیت قرار داریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است