Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار خزائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به تاثیر مثبت طرح‌های آبخیزداری در مهار سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی اجرای این طرح ها در همدان تداوم می یابد.

وی یادآوری کرد: در ۲ سال اخیر با دستور رهبر معظم انقلاب از محل منابع صندوق توسعه ملی، اعتبار ویژه ای برای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته و اقدامات مناسبی هم در سطح حوزه‌های آبخیز استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری همدان مصوب شد که ۱۰۰ درصد این اعتبار تخصیص یافت و در سال جاری ۱۰۰ میلیون یورو برای کشور پیش بینی شده است.

خزائی اظهار داشت: اقدامات آبخیزداری شامل عملیات مکانیکی (سازه ای)، بیومکانیکی و بیولوژیکی بوده که در پی بارش‌های صورت گرفته دو سال اخیر، این اقدامات اثر بخشی مثبت خود را در مهار سیلاب به خوبی نشان داده اند.

خزائی بیان کرد: طرح های آبخیزداری و آبخوانداری علاوه بر کنترل سیل، رسوب و کاهش فرسایش خاک، سبب تقویت منابع آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی و  رونق کسب و کار و جهش تولید می‌شود،

وی ادامه داد: امسال نیز تداوم اجرای این گونه طرح های آبخیزداری که در حفظ منابع پایه آب و خاک تاثیر مثبتی دارند در دستور  کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان قرار دارد.

طرح‌های آبخیزداری شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، مدیریتی و حفاظتی از جمله بذرکاری، کپه کاری مراتع، جنگل کاری و توسعه جنگل با بذر و نهال، اقدامات حفاظتی و پیشگیری از حریق و اجرای طرح کاداستر اراضی ملی به صورت جامع است.

بر اساس آمار منتشره در رسانه‌ها وسعت اراضی ملی همدان بیش از ۹۰۵ هزار هکتار است که نزدیک به نیمی از مساحت این استان را شامل می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تغذیه سیل کسب و کار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی طرح های آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان و احتمال بارش‌های سنگین، خطر بارش تگرگ، وزش باد، جاری شدن روان آب، طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها، وقوع صاعقه و خسارت به بخش کشاورزی را پیش‌بینی کرد.

وی توصیه کرد: کشاورزان محصولات برداشت شده را از فضای باز به مناطق سرپوشیده منتقل کنند، از آبیاری محصولات به‌دلیل وقوع بارندگی و برای جلوگیری از خوابیدگی محصولات خودداری کرده و کنترل دما و رطوبت انبار‌ها با توجه به افزایش رطوبت برای جلوگیری از خسارت شیوع بیماری‌های قارچی را ضروری دانست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر بر بسته نگه‌داشتن دریچه‌های گلخانه‌ها هنگام کاهش دما و وقوع بارش تاکید کرد و افزود: استفاده نکردن از آب باران برای تغذیه دام‌ها و جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل محل نگهداری دام مورد توجه قرار گرفته شود.

وی خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده هنگام وقوع بارش را از دیگر توصیه‌ها اعلام و تاکید کرد: توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های شدید ضروری است.

توکلی بر عایق‌بندی و محافظت از کندو‌های عسل در مقابل بارش و تردد نکردن ماشین‌آلات کشاورزی روی زمین‌های زراعی تاکید و توصیه کرد: دامداران و عشایر با توجه به شرایط بارندگی به توصیه‌ها توجه ویژه کنند.

دیگر خبرها

  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند