Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:49:24 GMT

سد چلوگهره ظرفیت گردشگری وجشنواره های آبی را دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۳۱۱۳

سد چلوگهره ظرفیت گردشگری وجشنواره های آبی را دارد

هوشنگ ملایی روز دوشنبه در بازدید از سد خاکی چلوگهره افزود: همچنین این سد ظرفیت آن را دارد که در فصل های مختلف سال میزبان جشنواره‌های آبی مختلف باشد که تحقق آن نیازمند سرمایه‌گذاری صحیح در این حوزه است.
وی بیان داشت: سد خاکی چلوگهره که روی رودخانه گهره قرار دارد، وظیفه ذخیره آب‌های سطحی منطقه به منظور توسعه و تامین آب زمین‌های کشاورزی را بر عهده دارد که به تبع آن باعث ایجاد اشتغال در منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سد چلوگهره در روستای چلو از توابع شهر فین و در میان بندرعباس و حاجی آباد واقع شده است و این سد در اسفند سال ۸۶ با سفر رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت به هرمزگان، با حضور وزیر جهاد کشاورزی  به بهره‌برداری رسید. 
طبق اطلاعات منتشره سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، سد خاکی چلو گهره با هزینه ۷۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهوری ساخته شده است. 
میزان ذخیره سازی این سد ۱۳میلیون مترمکعب است و با ساخت آن، آب مورد نیاز برای آبیاری یک‌هزار هکتار از اراضی پایین دست آن تامین شد.
 بدنه اصلی این سد از هسته رسی و خاکی و سرریز آن بتنی است، ارتفاع آن را ۲۵متر و طول تاج آن  ۴۹۰متر با عرض هفت متر است.
روستای چَلو در دهستان گهره از توابع بخش فین شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان در جنوب ایران است. 
چَلو در گویش محلی ساکنان اطراف بندرعباس به محلی اطلاق می‌شود که مالامال و لبریز از آب باشد و مناطقی که آب فراوانی دارند به این نام خوانده می‌شوند. 
ارتفاع این روستا از سطح دریا ۶۱۰ متر است. روستای چَلو در دو کیلومتری غرب روستای گهره واقع شده‌است.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای هرمزگان جهانگردی بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای هرمزگان جهانگردی بندرعباس شرکت آب منطقه ای هرمزگان جهانگردی بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طالبی پور ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط آب و هوای بسیار خوب و تنوع زیستی و اقلیمی مقصد مناسبی برای گردشگران است

وی بیان داشت: بوم گردی در سال‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته و این استان نیز دارای مناطق مختلف و اقامتگاه‌های بوم گردی متنوعی است.

طالبی پور اظهار داشت: در مناطق گرمسیری و سردسیری استان جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که از مهمترین آنها، آبشار یاسوج، آبشار یاسوج، آبشار کمردوغ، جاذبه‌های گردشگری شهر سی سخت مانند کوه‌گل، چشمه میشی، غار ده‌شیخ، بافت تاریخی دهدشت، چشمه بلقیس چرام، دست نوشته‌های تنگ سولک بهمئی و شلال‌دون باشت است.

وی امام زادگان تاریخی همچون امامزادگان سید محمد کهگیلویه، امام زاده علی (ع) چرام و بی بی حکیمه گچساران را از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان عنوان کرد.

طالبی پور اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد، ۳۲۰ جاذبه طبیعی دارد که می‌توان با جذب بیشتر گردشگر، در این مناطق گردشگری، اشتغالزایی ایجاد و توسعه اقتصادی را میسر کرد.

کد خبر 6092075

دیگر خبرها

  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس