Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:27:45 GMT

طمع ترامپ به نفت سوریه

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۳۴۰۴

طمع ترامپ به نفت سوریه

ترامپ که این روزها می‌کوشد در راستای پیشبرد کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰، روی شعار قدیمی خود مبنی بر بازگرداندن نظامیان آمریکایی به خانه، مانور دهد؛ در پاسخ به این سوالی که چرا نیروهای این کشور را از صحرای سینا خارج کرده، مدعی شد: ما شمار زیادی از نظامیانمان را از مناطق مختلف خارج کرده‌ایم.

وی در ژستی انسان دوستانه و با تناقض گویی همچنین مدعی شد، "می‌دانید ما سال‌ها از مرز سوریه- ترکیه حفاظت می‌کردیم و هزاران نیرو آنجا داشتیم، اما من گفتم "یک لحظه صبر کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بگذارید از شما سوالی بپرسم: ترکیه و سوریه ۲ کشور بزرگ هستند و می‌دانند چطور از مرزهای خود حفاظت کنند. آنها سال‌ها است که با یکدیگر در حال جنگ هستند. چرا ما باید آنجا هزاران نیرو داشته باشیم؟ نهایت آنکه شمار نظامیانمان را در آن منطقه به ۵۷ و بعد ۲۷ نفر کاهش دادیم و وقتی تنش میان این ۲ کشور بالا گرفت؛ آن ۲۷ نفر را هم (از مرز ترکیه- سوریه) خارج کردیم. بنابراین، ما اساساً از سوریه خارج شده‌ایم، الا اینکه می‌خواهیم از نفت (آن کشور) محافظت کنیم. ما از نفت (سوریه) محافظت کردیم! ".

نکته جالبی که در سخنان ترامپ وجود دارد این است که وی نخستین مقام آمریکایی است که بی هیچ ابایی، یکی از اهداف ایالات متحده از حضور نظامی غیرقانونی در سوریه را موضوع نفت این کشور اعلام کرده است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.   

هرچند تاریخ جنایت بار آمریکا فقط مربوط به سوریه نیست و ایالات متحده این مسیر را در ۲۵۰سال گذشته با قتل عام سرخ پوستان، قتل عام مردم هیروشیما و ناکازاکی با بمب اتم، قتل عام مردم ویتنام، قتل عام مردم عراق، سوریه و یمن، اقدام کودتا در شماری از کشورهای جهان از جمله در ایران در سال ۱۳۳۲، سرقت نفت کشورهای ایران (در دوران رژیم پهلوی)، عراق، سوریه و لیبی در دوران کنونی، ایجاد گروه‌های تروریستی بیشمار در جهان همچون القاعده، داعش، النصره و ... زدن هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۶ در آب های خلیج فارس و دهها اقدام دیگر ادامه داده، اقداماتی که نتیجه آن برای مردم جهان فقط مرگ و نابودی به همراه داشته است.

طی سال های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است.

در یک سال گذشته یانکی ها با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده اند، حضوری که منجر به سرقت بیشتر نفت مردم این کشور شده است.

** اهداف آمریکا از حضور در سوریه

تروریست های آمریکایی با حضور غیر قانونی در سوریه اهداف مختلفی را دنبال می کنند که به صورت فهرست وار به آنها اشاره می شود:

- اولین و با اهمیت ترین هدف یانکی ها در سوریه تامین امنیت رژیم صهیونیستی می باشد که تا آذر ماه سال ۹۶ این مساله به عهده تروریست های داعش بود، اما با شکست این گروهک تروریستی در این سال، نیروهای آمریکایی جایگزین آنها شدند.

- ایجاد توازن و بالانس بین نیروهای متجاوز ترکیه و کردهای سوری.

- سرقت نفت سوریه.

- ایجاد جا پای جدید در منطقه غرب آسیا و جلوگیری از حضور مقتدرانه نیروهای روسی و ایرانی در سوریه.

- کسب درآمد از نفت سوریه به منظور تامین هزینه های حضورغیرقانونی نیروهای خود در این کشور         

در همین حال اهمیت نفت سوریه برای آمریکا بر هیچ کس پوشیده نیست، چرا که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صراحتا اعتراف کرده که نظامیان این کشور برای "حفاظت از نفت سوریه" یا به عبارت صحیح سرقت نفت سوریه در مناطق نفتی این کشور حضور دارند.

با ظهور و بروز گروه تروریستی داعش که توسط آمریکا برای نابودی جبهه مقاومت اسلامی و کشور سوریه در جهت تامین امنیت رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۰) انجام شد، سرقت و فروش منابع نفتی سوریه نیز به عنوان قسمتی از تامین منبع مالی این گروهک تروریستی در کنار دلارهای نفتی عربستان، امارات و برخی دیگر از کشورهای عربی در دستور کار حامیان تروریست‌ها قرار گرفت.

گروه تروریستی داعش تا پیش از شکست، نفت میادین سوریه را استخراج و از طریق دلالان ترکیه‌ای آن را به صهیونیست‌ها و دیگر خریداران نفت می‌فروخت و با پول آن قسمتی از تجهیزات مورد نیاز خود را تامین می‌کرد، اما با شکست گروهک تروریستی داعش، ابتدا ارتش ترکیه دنباله رو داعش در سرقت نفت سوریه شد و سپس یانکی‌ها سرقت از منابع نفتی سوریه را در برنامه کاری خود قرار دادند.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که منابع نفتی سوریه که باید برای سوری‌ها باشد و مردم این کشور از آن منتفع باشند، در طول ۱۰ سال گذشته و با آغاز بحران این کشور به دست بیگانگان از جمله گروه تروریستی داعش، ترک‌ها و اخیرا نیز به دست آمریکایی‌ها افتاده است؛ کشور سوریه در زمان کنونی به دلیل آغاز بازسازی این کشور نیاز شدیدی به منابع پولی دارد که نفت قسمت مهمی از آن را تامین می‌کند و مردم سوریه نیز اکنون به دلیل تحریم های امریکا و اروپا با کمبود سوخت مواجه بوده و توزیع آن در این کشور به خاطر کمبود بر اساس سهمیه صورت می گیرد.

سوریه قبل از بحران این کشور در اواخر اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱ میلادی) ۳۸۷ هزار بشکه در روز از این منطقه نفت تولید می‌کرد که ۱۴۰ هزار بشکه آن از طریق بنادر غربی این کشور در سواحل مدیترانه صادر و مابقی نیز در داخل سوریه پالایش و مصرف می شد.

 حکومت دمشق به دلیل آسیب‌های فراوان از سوی گروه‌های تروریستی مورد حمایت جبهه غربی – عربی – عبری در سال‌های اخیر، به درآمدهای نفتی برای بازسازی و توسعه این کشور جنگ زده نیاز جدی دارد و در مقابل آمریکایی‌ها و ترک‌ها این قضیه را به خوبی دریافته‌اند و برای جلوگیری از دستیابی دولت و مردم سوریه به این درآمد، اقدام به محاصره این میادین نفتی و سرقت از آن کرده‌اند؛ اقدامی که پیش از آن گروه تروریستی داعش انجام داده بود.

سرقت نفت مردم سوریه و همراهی با کردهای سوری علیه حکومت مرکزی سوریه از اقداماتی است که آمریکایی ها در حدود ۲ سال گذشته در سوریه در پیش گرفته اند، اقداماتی که در خوی استعمارگری یانکی ها نهفته می باشد، اما فرار سرکرده یکی از گروه های تروریستی به همراه ۲۶ نفر از عناصرش در سوریه که زیر نظر آمریکایی ها در منطقه التنف (مثلث مرزی میان سوریه، اردن و عراق) در چند سال گذشته فعالیت می کرده، ابعاد تازه ای از جنایات و اقدامات آمریکایی ها در سوریه را افشا کرد.

 این تروریست ها عضو گروه موسوم به «جیش مغاویر الثوره» بودند که ماه گذشته از نیروهای آمریکایی در منطقه التنف جدا شدند و دستگاه امنیتی سوریه به آنها امان داد.

مرکز نظامی روسیه برای آشتی در سوریه درباره خبر فرار این گروه به آغوش ارتش سوریه اعلام کرد که «یک گروه ۲۷ نفره از تروریست‌ها که خود را تسلیم نیروهای ارتش سوریه کرده‌اند، اعتراف کرده‌اند که در پایگاهی آمریکایی برای انجام عملیات تروریستی آموزش دیده‌اند.

بر اساس این گزارش این گروه تروریستی برای حمله به تاسیسات نفت و گاز و همچنین تاسیسات مرتبط با حمل و نقل آموزش دیده بودند و آمریکایی‌ها علاوه بر آموزش، وسایل نقلیه ، لوازم ارتباطی و سلاح نیز در اختیار این تروریست‌ها قرار داده بودند.

شواهد امر حکایت از آن دارد که آمریکایی ها اهداف مختلفی از حضور غیرقانونی در سوریه دارند که سرقت نفت یکی از آنها می باشد؛ سرقت منابع مردم جهان به ویژه کشورهای اسلامی در منطقه مساله ای است که طی سال های اخیر در خون مقامات آمریکایی نهادینه شده و یانکی ها در کنار سرقت جان مردم جهان خصوصا مسلمانان، اموال آنها را نیز به سرقت می برند.  

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش سوریه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش سوریه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ترکیه گروه تروریستی داعش سوریه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ترکیه گروه تروریستی داعش گروهک تروریستی سرقت نفت سوریه سال های اخیر آمریکایی ها منابع نفتی تروریست ها سال گذشته یانکی ها قتل عام سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی

 
به گزارش تابناک به نقل از مهر، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چند تن از عوامل تأمین و پشتیبانی کننده عملیات‌های تروریستی اخیر استان در مدرسه دینی پشامگ راسک بازداشت شدند.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می‌رساند بامداد امروز شنبه رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، چند تن از عوامل تأمین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه به دام افتاد
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق