Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@20:49:10 GMT

کانون، خط‌شکن عرصه فرهنگ است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۳۹۲۱

کانون، خط‌شکن عرصه فرهنگ است

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را خط‌شکن عرصه‌ی فرهنگ و ریل‌گذار مسیر توسعه ایران اسلامی خواند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سید علی آقازاده دافساری این سخنان را طی دیدار  با مدیر‌کل کانون پرورش فکری گیلان که با هدف آشنایی افزون‌تر با این نهاد و بررسی راه‌کار‌های مناسب برای توسعه فرهنگی استان و شهرستان صورت‌گرفت، اظهارداشت و رویکرد کانون در ارایه‌ی فعالیت‌های فرآیند‌محور را قابل تقدیر‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتخب مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در تشریخ سخنان خود افزود: کانون به‌عنوان یک مجموعه‌ شناخته‌شده، نقش سازنده‌ای در ارایه‌ی خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان ایفا‌می‌کند و با توجه به کارکرد‌ آن در ایجاد پیوند‌‌ موثر میان متولیان این حوزه، درخط‌مقدم عرصه‌ی فرهنگی قراردارد.

وی برهمین اساس از اهمیت همراهی هرچه‌بیش‌تر دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز سخن به‌میان آورد و این امر را زمینه‌ساز پیش‌گیری از عملکرد جزیره‌ای عنوان‌کرد.

دیگر بخش سخنان این مسوول استانی به تنوع وگستره‌ی فعالیت‌های کانون اختصاص‌داشت و وی با قابل ستایش توصیف‌کردن ارایه‌ی هم‌زمان خدمات فرهنگی به  کودکان و نوجوانان شهری و روستایی، خواستار استمرارحمایت‌های همه‌جانبه از کانون شد.

مدیر‌کل کانون استان گیلان نیز صحبت‌های خود را با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) در ارتباط با لزوم عرضه‌ی مناسب خدمات و محصولات فرهنگی به خانواده‌ها، ترویج سبک‌زندگی ایرانی اسلامی وپرهیز از کلی‌گویی در این زمینه آغاز‌کرد و تحقق منویات رهبر انقلاب اسلامی را رسالت کانون عنوان‌کرد.

اسفندیارضیائی برهمین اساس، کشف و پرورش استعداد‌های نسل‌کودک و نوجوانان، ارایه‌ی خدمات فرهنگی بر بستر فضای مجازی، گسترش شبکه‌های توزیع محصولات فرهنگی و تلاش برای گسترش عدالت اجتماعی و فرهنگی را از دیگر اولویت‌های کانون برشمرد و ضمن اشاره به موفقیت اعضای کانون در عرصه‌ی‌های مختلف اظهار‌کرد: هدف این نهاد، سمت‌و‌سو‌بخشی به قابلیت‌های آینده‌سازان ایران اسلامی است و از این رو با تربیت نسلی پویا، نقش موثری در ارتقای جایگاه نظام آموزشی کشور ایفا‌می‌کند.

ارایه‌ی گزارشی از گستره‌‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری و کانون زبان گیلان و هم‌چنین، اشاره به موفقیت‌های این نهاد در کشور و استان، دیگر‌بخش سخنان اسفندیارضیائی بود و وی با خاطرنشان‌کردن بازگشایی مرکز فرهنگی هنری آستانه‌اشرفیه، راه‌اندازی مرکز تخصصی تولید تئاترکودک و نوجوان، افتتاح مرکز علوم و فنون این مجموعه در سال‌های اخیر، از گشایش  نگار‌خانه کانون استان در شهرستان رشت خبرداد.

برپایه این گزارش، بازدید منتخب مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف کانون و گفت‌و‌گو با همکاران، بخش پایانی این دیدار بود که صبح امروز و به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری شهرستان رشت ارایه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سیدمفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور و مدیرعامل خبرگزاری حوزه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی و عرصه بین‌الملل هستند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در تفاهم‌نامه فاخر حوزه و دانشگاه آزاد دیده شده است، افزود: دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه به منظور عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه ایجاد شده است؛ بنابراین معتقدیم فضای گفتمانی بسیار ارزشمندی در حوزه و دانشگاه آزاد مهیا شده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حضور دکتر طهرانچی به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را می‌توان نقطه عطف همکاری‌های حوزه و دانشگاه آزاد برشمرد، افزود: ظرفیت‌های مشترک بسیار خوبی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که با یک طرح کلان و آمایش ملی می‌توان فعالیت‌های عملیاتی ارزشمندی انجام داد.

کوهساری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی را ظرفیت نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم از فعالیت ۴۰ هزار مبلّغ دینی در سطح حوزه‌های علمیه کشور خبر داد.

به گزارش آنا؛ در این مراسم در حکمی از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با حفظ سمت به‌عنوان رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی معرفی و از تلاش‌های حجت‌الاسلام احمد مرادخانی با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • توجه به کمیت‌ها نباید جلوی توسعه کیفی آموزش را بگیرد
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین