Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@17:05:35 GMT

تحقق جهش تولید با نیروهای انسانی توانمند میسر می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۴۶۹۳

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،حسن خیریانپور در جلسه شورای مهارت که صبح امروز در استانداری مازندران برگزار شد،اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری ؛از ابتدای سال نخست، جلسات متعدد با دستگاه های مختلف بویژه صنعت،معدن و تجارت،جهاد کشاورزی و گردشگری در جهت تحقق شعار سال بر اساس برنامه ها و محورهای اولویت دار استان برگزار کردیم و برنامه های تببین شده در شورای برنامه ریزی تثبیت و به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، وجود نیروهای انسانی ماهر،توانمند و آموزش دیده را در تحقق جهش تولید موثر دانست و افزود: در این راستا باید از همه ظرفیت های موجود فنی و حرفه ای برای آموزش رسمی و غیر رسمی استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: سازمان فنی و حرفه ای به دلیل آموزش های مهارتی و داشتن اساتید مجرب و توانمند میتواند در جهت آموزش نیروی انسانی ماهر کمک اثرگذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای آموزش غیررسمی ظرفیت فنی و حرفه‌ای است زیرا از نظر امکانات و فضاهای آموزشی خوب ظرفیت‌های زیادی دارد،تاکید کرد که از همه ظرفیت مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای تحقق مهارت آموزشی استفاده شود.

خیریانپور یادآور شد : در سال گذشته سهمیه کار در استان 1950 نفر بوده که با بهره گیری از همه ظرفیت ها و توانمندی های فنی و حرفه ای از این تعداد سهمیه 3 هزار و 449 نفر عملکرد بیش از سهمیه در نظر گرفته داشته باشیم .

وی ادامه داد: ضرورت دارد امسال هم بر اساس برنامه های مدون شورای مهارت روند کار ترسیم شود تا در تحقق این امر خطیر که مورد تاکید مقام معظم رهبری،رئیس جمهور و هیات دولت است ؛استفاده کنیم.

خیریانپور در تاکید سخنانش گفت: در سال جاری طبق برنامه‌های مدون شده، باید در دو برش دستگاهی و شهرستانی سهمیه استان را پیگیری کنیم و دستگاه‌های مرتبط طبق سهمیه اعلام شده فعالیت کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و تشکل های بخش خصوصی برای تحقق اهداف تعیین شده پیشگام باشند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش خصوصی دولت فنی و حرفه ای گردشگری برنامه ریزی فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت روزانه ۲.۵ کلاس درس در استان اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این که کماکان آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است، گفت: روزانه ۲.۵ کلاس درس در اصفهان کلنگ‌زنی یا افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، محمدرضا ابراهیمی بعد از ظهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در آستانه تابستان و اوقات فراغت تابستانه قرار داریم و تلاش ما این است که از این اوقات فراغت به نحو احسن استفاده شود و در این راستا فرهنگ انقلابی و اسلامی، اعتقادی و فرهنگ ایثار و شهادت را باید تقویت کنیم و در کنار آن مسائل علمی نیاز و ضروری است.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد که جوان و نوجوان ما را از ماهیت دینی و ملی تهی کند، افزود: به لطف خدا دولت سیزدهم در دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در تامین حوزه نیروی انسانی انجام داده است و نزدیک به 200 هزار نیروی انسانی در قالب ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان در دو سال گذشته در کل کشور پذیرش شده است و سهم قابل ملاحظه‌ای هم برای استان اصفهان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: یکی از استان‌های پرچالش در کمبود نیروی انسانی استان اصفهان بود، اما توانسته‌ایم بالاترین جذب آموزگار را در کل کشور داشته باشیم و در حال انجام است که بخشی از آن انجام شده و بخشی دیگر در حال انجام است.

ابراهیمی با تاکید بر این موضوع که ذخیره خوبی را برای نیروی انسانی سال آینده خواهیم داشت، افزود: اما این به معنی رفع مشکلات نیروی انسانی نیست و کماکان آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است، اما میزان آن خیلی کم شده است و در سال‌های آینده این رویه خیلی بهتر خواهد شد، چرا که ورودی دانشگاه‌های فرهنگیان تا دو سال آینده به ما اضافه خواهند شد.

وی تصریح کرد: به لطف خدا شهرستان اردستان و شهر زواره مشکل نیروی انسانی به لحاظ کمی ندارد و ما در استخدام‌های قبلی این نقیصه را جبران کرده‌ایم و رشد این منطقه در قبولی دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته سیر صعودی داشته است و انشالله شاهد خواهیم بود تا در سال‌های آینده رشد بهتری را از این منطقه ببینیم.

ابراهیمی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم حضور خیرین مدرسه‌ساز در استان اصفهان تقویت شده و خیرین نقش خوبی داشته‌اند و ما در استان اصفهان به لطف خدا روزی دو و نیم کلاس درس یا افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که نیمی آن توسط دولت خدمتگزار و نیمی توسط خیرین مدرسه‌ساز انجام می‌شود که در این منطقه هم خیرین به لطف خدا فعال هستند و کیفی‌سازی مدارس باید در دستور کار ما باشد.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • ساخت روزانه ۲.۵ کلاس درس در استان اصفهان
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی