Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@11:05:49 GMT

انبارهای نگهداری کالا در شهرستان ری باید رسته بندی شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۴۸۸۶

انبارهای نگهداری کالا در شهرستان ری باید رسته بندی شوند

حسین توکلی کجانی روز دوشنبه در کمسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ری اظهار داشت: هم اکنون مواد غذایی و سلامت محور در کنار سایر اقلام صنعتی و خدماتی نگهداری می شوند که این امر به هیچ عنوان مناسب نیست و باید انبارها به تفکیک نگهداری نوع مواد تقسیم بندی و موارد بهداشتی نیز به صورت دقیق رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان ری به دلیل قرارگیری در مسیر استان های جنوبی(بنادر کشور) به کلان شهر تهران محل استقرار بیشترین میزان انبارهای کشور است، عنوان کرد: رسته بندی انبارهای جنوب تهران کار نظارت به نحوه نگهداری و جلوگیری از دپو کالاهای قاچاق را برای ناظران دستگاه های اجرایی راحت تر می کند.

توکلی اضافه کرد: نظارت بر انبارهای جنوب پایتخت در راستای حفظ موارد بهداشتی کالاهای سلامت محور و مبارزه با هرگونه کالای قاچاق انجام می شود که باید تسهیلات این نظارت از سوی تمامی دستگاه ها و بخش خصوصی فراهم شود.

فرماندارری با اشاره به اینکه هم اکنون در برخی انبارهای نگهداری کالا برخی افراد سودجو به صورت غیر قانونی در حال بسته بندی و برند زدن کالاهای سلامت محور هستند، افزود: این کار تخلف است و در صورت مشاهده با عوامل آن به شدت برخورد خواهد شد.

توکلی ابراز کرد: نظارت و پایش انبارهای شهرستان ری طی سال جهش تولید بیش از گذشته در دستور کار است و تمامی دستگاه ها باید با برنامه ریزی دقیق به این امر مهم بپردازند.

وی شهرستان ری را به دلیل استقرار بیشترین تعداد انبار دپو کالا یکی از مهمترین شهرستان ها در امر مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: استقرار پلیس امنیت اقتصادی جنوب پایتخت، اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران، گمرگ فرودگاه امام(ره)، اداره کل اطلاعات باید راه را بر هرگونه سواستفاده اقتصادی در این سرزمین بگیرد.

توکلی تاکید کرد: مسئولان گمرک کشور باید اجازه دسترسی دادستانی شهرستان ری به سامانه گمرک را فراهم کنند و ایجاد گمرک مستقل شهرستان ری را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان اعتماد مردم به کیفیت کالای ایرانی را بهترین راه مبارزه با کالای قاچاق عنوان کرد و افزود: اعتماد مردم در برهه ای از زمان که واردات به کشور بیش از حد بود از بین رفته است و امیداواریم با اقدامات فرهنگی و همچنین افزایش کیفیت محصولات ایرانی این اعتماد بار دیگر در میان مردم ایجاد شود.

کمسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ری امروز دوشنبه با حضور حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری، غلامرضا نوفرستی دادستان شهرستان ری و جمعی از مسئولان این شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به دلیل قرار گیری در مسیر استان های جنوبی و بنادر واردات کالا به تهران به بارانداز اصلی کشور تبدیل شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالای قاچاق شهرستان ری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالای قاچاق مبارزه با قاچاق کالا شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان محمودآباد از وجود یک انبار احتکار لوازم خانگی مطلع شدند.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس با همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان محمودآباد از این انبار بازدید و در بازرسی از آن انواع لوازم خانگی برند ایرانی از قبیل: یخچال، آبگرمکن، لباسشویی، کولرگازی، اسپیکر‌های بزرگ، جاروبرقی و انواع لوازم خانگی برقی و ... کشف کردند.

سردار مفخمی با اشاره به اینکه طی بررسی کارشناسان این انبار در سامانه تجارت و انبار‌ها ثبت نبوده و در مصادیق احتکار قرار گرفت، گفت: ارزش ریالی کالا‌های کشف شده از سوی کارشناسان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالا‌های اصلی و ضروری مردم، یکی از اولویت‌های مهم پلیس است که در این راستا با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • ️جریمه میلیاردی برای نگهداری موتور سیکلت‌های قاچاق در قزوین
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان