Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@13:23:15 GMT

نوام چامسکی: ترامپ مسئول مرگ هزاران آمریکایی است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۵۱۵۱

نوام چامسکی: ترامپ مسئول مرگ هزاران آمریکایی است

به گزارش مهر، «نوام چامسکی» نظریه پرداز معروف آمریکایی در مصاحبه با گاردین گفت: دونالد ترامپ مقصر مرگ آمریکایی‌ها است. وی (ترامپ) هرچند تظاهر به نجات کشورش می‌کند اما مسبب مرگ و میر مردم آمریکا است.

وی اظهار داشت: دونالد ترامپ از همه گیری ویروس کرونا برای تقویت چشم‌انداز انتخاباتی خود و پر کردن جیب مشاغل بزرگ استفاده کرده و به این ترتیب مقصر مرگ هزاران آمریکایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که وانمود می‌کرد ناجی این کشور در بدترین و وخیم‌ترین بحران سلامت طی یک قرن اخیر است، ضربات سهمگینی به اقشار آمریکایی‌ها زده است.

چامسکی در ادامه گفت: ترامپ که در پی انتخاب مجدد است، اواخر امسال بودجه دولتی را در بخش مراقبت‌های بهداشتی و تحقیقات در زمینه بیماری‌های عفونی به نفع شرکت‌های ثروتمند کاهش داده است. وی تا جایی که بتواند به این کار خود ادامه می دهد و این اقدام اگرچه آسیب بسیاری به اقشار آسیب پذیر وارد می‌کند، سود هنگفتی برای حامیان و صاحبان قدرت و ثروت به همراه دارد.

نظریه پرداز مطرح آمریکایی همچنین گفت که ترامپ با ترک مسئولیت خود در وادار کردن فرمانداران ایالتی برای مبارزه با ویروس کرونا، یک راهبرد عالی برای کشتن بسیاری از مردم و بهبود سیاست انتخاباتی خود در پیش گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وی ترامپ را مقصر مرگ آمریکایی‌ها می‌داند، گفت: بله، اما بدتر از آن تلاش وی برای مخفی کردن حملات جنایتکارانه علیه آمریکایی‌ها است که در تمام مدت ریاست جمهوری خود انجام داده و هربار سعی در قربانی کردن یک نفر به عنوان مقصر این رویدادها کرده است.

چامسکی در خصوص تصمیم ترامپ مبنی بر توقف کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی توضیح داد: این اقدام نتیجه‌ای جز مرگ و میر انسان‌ها در یمن و قاره آفریقا نخواهد داشت.

منبع: الف

کلیدواژه: آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخمین زده می شود 10 هزار فلسطینی در غزه زیر آوار مدفون باشند

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد که تخمین زده می شود بیش از 10هزار شهروند فلسطینی از ابتدای تجاوز به غزه تا کنون زیرا آوار ساختمان های ویران شده مدفون شده اند.

دفاع شهری نوار غزه تأکید کرد که تلنبار شدن هزاران پیکر شهدای حمله وحشیانه اسرائیل به غزه  با فرا رسیدن فصل گرم شروع به شیوع بیمارهای و وبا شده است.

دفاع شهری غزه تصریح کرد که کار بدون تجهیزات لازم برای بیرون کشیدن پیکرهای هزاران شهید یک تا سه سال طول می کشد.


 

دیگر خبرها

  • اوسمار: رفیعی مقصر ۴ گلی که از آلومینیوم خوردیم، نبود
  • تخمین زده می شود 10 هزار فلسطینی در غزه زیر آوار مدفون باشند
  • مقصر جریمه شدن اشتباهی رانندگان کیست؟
  • (ویدئو) برداشت و فرآوری جالب هزاران تن پیاز
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • تعارف ستاره‌های پرسپولیس بعد از اتفاق تلخ/ همه ما مقصر هستیم!