Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات اعلام کرد که دولت مستعفی این کشور با حمله به نیروهای این شورا در استان ابین درگیری جدیدی را ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، اداره کل امور خارجه شورای انتقالی جنوب یمن در بیانیه‌ای در واکنش به حمله امروز (دوشنبه) نیروهای دولت مستعفی یمن به نیروهای این شورا در أبین تأیید کرد، دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن پس از چندین ماه نقض و تجاوزات بدون توجیه با حمله امروز به نیروهای شورای انتقالی در استان أبین درگیری جدیدی را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا بر تعهد خود نسبت به آتش‌بس طبق دعوت دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد.

اداره کل امور خارجه شورای انتقالی جنوب یمن در ادامه به هشدارهای مداوم خود نسبت به نیت نیروهای دولت مستعفی برای انفجار اوضاع أبین از نظر نظامی با اعزام نیروهای جدید ازجمله عناصری از داعش و القاعده از مأرب، البیضاء و الجوف به این استان اشاره و تأکید کرد: دوره گذشته ثابت کرد که دولت منصورهادی به پیمان‌ها و توافقات پایبند نبوده و به دنبال برقراری هرگونه صلح در کشورمان نیست. این دولت هیچ حرمت و احترامی برای ماه مبارک رمضان قائل نیست و خطرات ناشی از شیوع کرونا در عدن را ارزیابی نمی‌کند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن هیچ گزینه‌ای جز دفاع از خودشان ندارند؛ چراکه ما تمامی راه‌ها را برای خودداری از درگیری در چنین زمان دشواری را امتحان کردیم. چنین رفتارهای مشکوک و غیرمسئولانه تلاش‌های صلح به رهبری سازمان ملل را به شکست می‌کشاند.

از سوی دیگر منابع خبری از دفع حمله نیروهای دولت مستعفی یمن به منطقه "الشیخ سالم" در أبین خبر دادند.

در همین راستا، چند منبع محلی به ارم نیوز گفتند که یگان‌هایی از ارتش تحت امر منصور هادی مستقر در شهر "شقره" در جنوب أبین درصدد پیشروی به سمت منطقه الشیخ سالم تحت کنترل نیروهای وابسته به شورای انتقالب جنوب یمن واقع در شرق استان زنجبار بودند و همین اقدام منجر به شکل‌گیری درگیری شدید میان دو طرف شد.

منابع یمنی امروز اعلام کردند درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوب در منطقه شقرة در استان ابین واقع در جنوب یمن رخ داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن شورای انتقالی جنوب یمن نیروهای دولت مستعفی مستعفی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس گزارش خبرنگار شبکه المیادین، در جریان حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جدید عسکر در شرق نابلس نیروهای مقاومت با این عناصر وارد درگیری شدند. منابع خبری گزارش دادند که اشغالگران مانع ورود خودروهای امدادرسان به این اردوگاه شدند.

همچنین وقوع درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در شهر حلحول واقع در شمال الخلیل گزارش شده است.

گردان‌های قدس شاخه نابلس اعلام کردند که نیروهای فلسطینی با عناصر صهیونیست در محور اردوگاه عسکر وارد درگیری شدند.

در جریان این درگیری‌ها نیروهای فلسطینی موفق شدند با استفاده از چندین بمب و نارنجک تجهیزات نظامیان صهیونیست را هدف قرار دهند.

علاوه بر این درگیری‌هایی نیز در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه به وقوع پیوست که به دنبال آن جوانان فلسطینی با یک بمب قدرتمند عناصر صهیونیست را هدف قرار دادند.

کد خبر 6087220

دیگر خبرها

  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری