Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@00:11:21 GMT

فعالیت ۴۸ موقوفه منفعتی درآمدزا در بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۵۵۶۹

فعالیت ۴۸ موقوفه منفعتی درآمدزا در بوشهر

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در نیمه ماه رمضان پنج ﻫﺰﺍﺭ ﻗﺮﺹ ﻧﺎﻥ از محل اجرای امینانه نیات موقوفات ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﯼ ﻭ در میان هزار خانوار ﻧﯿﺎﺯﻣﻨﺪ و آبرومند شهرستان بوشهر ﺗﻮﺯﯾﻊ ﺷﺪ.

وی از توزیع پنج هزار قرص نان صلواتی در میان خانوارهای نیازمند و آبرومند مرکز استان خبرداد و اظهار کرد: حرکت خیرخواهانه توزیع نان صلواتی به مناسبت نیمه ماه مبارک رمضان با برنامه ریزی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بوشهر در مناطق شمالی و جنوبی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه وقف استشمام بوی شمیم خوش ملکوتی و میراثی خالصانه برای آیندگان است، افزود: پنج هزار قرص نان در راستای اجرای امینانه نیات موقوفات در میان خانواده ها و نیازمندان آبرومند بوشهری به ارزش ۱۰ میلیون ریال توزیع شد.

وی در ادامه آمار موقوفات انتفاعی و منفعتی را در شهرستان بوشهر اعلام کرد و گفت: تعداد ۲۹۴ موقوفه انتفاعی شامل مسجد، دارالقرآن، حسینیه و زینبیه در سامانه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بوشهر به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام اسماعیل پور اضافه کرد: تعداد ۸۶ موقوفه منفعتی در شهرستان بوشهر داریم که تعداد ۴۸ مورد آن در حاضر درآمدزا هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه موقوفه خیری خانم جزایری مربوط به جزیره خارگ به عنوان تنها موقوفه ثبت شده  این جزیره در سامانه اوقاف شهرستان بوشهر است، اظهار کرد: امامزاده میر محمد حنفیه (ع) از نوادگان حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و همچنین نیز قدمگاه مقبره ای میر عبدالله (ع) به عنوان دو بقعه جزیره خارگ است که در سامانه آماری اطلس فرهنگی و مذهبی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بوشهر به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: بقاع متبرکه و آستان امامزادگان به عنوان مراکز زیارتی و انجام فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی مردم پایه هستند که در بحث گردشگری مذهبی جهت تورهای سیاحتی و زیارتی دانش آموزان مدارس و دانشجویان دانشگاه ها و سفرهای خانوادگی؛ بهترین ظرفیت در ایام تعطیلات و اوقات فراغت محسوب می شود.

کد خبر 4922968

منبع: مهر

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بوشهر ماه مبارك رمضان محمدرضا اسماعیل پور ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد ایلام گرگان ماه مبارك رمضان مواسات زلزله کمک به نیازمندان بیرجند استانداری قزوین اوقاف و امور خیریه شهرستان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی بعد از ظهر پنج شنبه در همایش تجلیل از معلمان برگزیده و فعالان بسیج فرهنگیان استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرا رسیدن روز معلم گفت: آموزش و پرورش از دید مقام معظم رهبری در صدر تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر انسان سازی را هدف اصلی آموزش و پرورش دانست و افزود: اداره آموزش و پرورش استان بوشهر توانست با برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی برای معلمان و مدیران جایگاه سیزدهم کشور را از آن خود کند.

وی در ادامه تصریح کرد: به همت سازمان بسیج فرهنگیان استان بوشهر و تعامل گسترده آموزش و پرورش این استان با سایر ادارات باعث شده تا اداره آموزش و پرورش استان در شرایط خوبی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان از تخصیص اعتباری خوب برای این اداره در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده تعداد ۱۰۰ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و افتتاح شود.

کد خبر 6095236

دیگر خبرها

  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف