Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@03:15:06 GMT

رشد فروش هوآوی در اولین فصل مالی بعد از شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۵۸۴۰

رشد فروش هوآوی در اولین فصل مالی بعد از شیوع ویروس کرونا

آفتاب‌‌نیوز :

شیوع ویروس کرونا روی اکثر حوزه‌ها مانند اقتصاد، ارتباطات، گردشگری و... تاثیر منفی گذاشته و صنعت گوشی‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنا نیست. کاهش تقاضا برای خرید گوشی هوشمند باعث کاهش فروش اکثر شرکت‌های سازنده در فصل اول سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل شده است. اما در این میان هوآوی موفق شده رشد فروش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسسه Counterpoint همکاری گسترده‌ای با بیش از ۳۰۰ برند جهانی دارد و یکی از موسسات معتبر در زمینه ارائه تحلیل بازار و بررسی شرایط برند‌ها محسوب می‌شود.

بر اساس تحقیقات منتشر شده این موسسه فروش گوشی‌های هوشمند ساخت کشور چین سقوط بی‌سابقه ۲۲ درصدی را در اولین فصل مالی بعد از شیوع ویروس Covid-۱۹ تجربه کرده است. آن هم در شرایطی که بسیاری از برند‌ها مانند اپل و شیائومی تعداد قابل توجه‌ای از فروشگاه‌هایشان را تعطیل کردند و وضعیت بحرانی برای تامین گوشی‌های هوشمند در چین شده ایجاد شده است.

در این وضعیت هوآوی موفق شده در بازه ۳ ماهه ۶ درصد رشد فروش داشته باشد تا فروش این برند به عدد ۲۸.۷ میلیون گوشی هوشمند برسد. این میزان فروش از مجموع فروش برند‌های دوم و سوم این رده‌بندی یعنی ویوو (Vivo) و اوپو (Oppo) نیز بیشتر است.

در میان پنج برند برتر، شیائومی با کاهش ۳۵ درصدی بیشترین افت فروش را داشته و در مورد اپل نیز کاهش ۱ درصدی فروش تخمین زده می‌شود که بیشتر بر اساس میزان فروش گوشی‌های موجود برآورد شده است. در حالی که سایر شرکت‌ها با افت دو رقمی افت فروش مواجه شده‌اند.

شیوع گسترده ویروس کرونا تاثیر غیر قابل انکاری بر بازار گوشی هوشمند داشته و تهیه اجزا و قطعات گوشی را برای تولید نیز سخت کرده، این شرایط باعث بلاتکلیفی در بسیاری از بخش‌های این صنعت عظیم شده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هوآوی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق

خودرو‌های برقی فعلا در سامانه عمومی عرضه خواهد شد و سپس در سامانه مخصوص خودرو‌های برقی عرضه خواهد شد.

با شورای رقابت صحبت‌هایی داشته ایم تا عرضه خودرو‌های برقی تسهیل شود.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو وارداتی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • پیشنهاد‌های مالی وسوسه کننده به شمسایی برای مصرف برنج + فیلم