Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره ورود ۱۰ درصد از سهام ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال به بورس و واگذاری ۹۰ درصد دیگر آن به سهامی عام گفت: واگذاری این ۲ باشگاه به بخش خصوصی به زمان‌های دور باز می‌گردد. در سال ۹۳ من معاون وزیر اقتصاد بودم که تمام مراحل برای واگذاری برند انجام شد و حتی به فروش هم رسید، اما اهلیت خریدار تایید نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۹۸ قرار بود ۲ باشگاه در فرابورس به فروش برسند

او افزود: در سال ۹۴ هر ۲ باشگاه از لیست واگذاری کنار گذاشته شدند و در سال ۹۷ به لیست واگذاری بازگردانده شدند. سال ۹۸ در قانون بودجه تکلیف شد که ۲ باشگاه در فرابورس به فروش برسند که این کار انجام نشد و قرار است در سال جاری این اتفاق رخ دهد.

برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در بورس، ۶ شرط وجود دارد

وی ادامه داد: بحث فروش مانند فروش یک خانه یا ماشین به یک نفر است و باید تمام اسناد و مدارک را در دفترخانه ارائه دهند تا واگذاری براساس قانون انجام شود. بورس در این جا به عنوان نگهبان است. برای فروش استقلال و پرسپولیس در بورس، ۶ شرط داریم که یکی از آن‌ها این است که ۲ باشگاه در ۲ سال گذشته سوددهی داشته باشند که نداشتند. شرط دوم قابل دفاع بودن نسبت‌های مالی این ۲ باشگاه است. از همه مهم‌تر این است که تمام دارایی‌های مشهود و غیر مشهود، قرارداد‌ها و تعهدات در کتابچه‌ای به نام امیدنامه ذکر شود.

استقلال و پرسپولیس ۳۸۰ میلیارد تومان بدهی دارند

یوسف نژاد درباره بدهی‌ها و دارایی‌های ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: اولین رکن شفاف سازی است. وقتی یک نفر می‌خواهد سهامی را در بورس خریداری کند، باید بداند چه چیزی را می‌خرد و از همه چیز آن آگاهی داشته باشد. در حال حاضر آمار دقیق خصوصی سازی باشگاه استقلال و پرسپولیس تا خرداد ماه به این صورت است که استقلال ۱۵۵ میلیارد تومان زیان انباشته دارد و ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی این باشگاه است که حدود ۵۰ میلیارد آن بدهی مالیاتی است. پرسپولیس هم ۱۳۵ میلیارد تومان زیان انباشته دارد و ۱۹۰ میلیارد تومان هم بدهی دارد که ۷۵ میلیارد تومان آن مالیاتی است. البته این‌ها بدهی‌های آشکار ۲ باشگاه است و استقلال و پرسپولیس بدهی‌های دیگری دارند.

اموالی که به استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شود، برای نزدیک کردن میزان دارایی آن‌ها به بدهی هایشان است

او افزود: در بخش دارایی ها، باشگاه استقلال در سعادت آباد یک ساختمان دارد. یک ورزشگاه به نام مرغوبکار در اختیار این باشگاه است و قرار شده کمپ مرحوم حجازی هم به این باشگاه واگذار شود. پرسپولیس هم یک دفتر مرکزی، ورزشگاه درفشی‌فر، ۲ آپارتمان در فرمانیه دارد و قرار است یک ورزشگاه دیگر هم به این باشگاع بدهند. این اموال به این دلیل به استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شود که دارایی آن‌ها به بدهی هایشان نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: درودگر: فقط سهام استقلال و پرسپولیس در بورس عرضه می‌شود/ برنامه‌های مختلفی برای اتمام لیگ برتر فوتبال وجود دارد

ابتدا باید ابهامات و مشکلات استقلال و پرسپولیس برطرف شود تا امکان واگذاری سهام آن‌ها فراهم شود

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به این سوال که ممکن است دارایی‌های سابق استقلال و پرسپولیس به آن‌ها بازگردانده شود اظهار داشت: طبق مصوبه شورای انقلاب دارایی هر ۲ باشگاه به دولت واگذار شده و نمی‌دانم در حال حاضر مالک آن‌ها چه کسی است. در حال حاضر دارایی‌های پرسپولیس و استقلال همان چیز‌هایی است که گفتم. وقتی سهام باشگاه‌ها قرار است در بورس عرضه اولیه شود، خیلی اهمیت دارد که میزان دارایی‌ها و بدهی‌های آن‌ها مشخص شود. ابتدا صورت‌های مالی، اساسنامه و دیگر ابهام‌های باشگاه‌ها باید رفع شود تا بتوان سهام آن‌ها را در بورس عرضه کرد.

بحث واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس از مدت‌ها پیش وجود داشت

یوسف نژاد در پاسخ به این سوال که آیا شرایط مناسب بورس کشور و استقبال خوب مردم از آن دولت را مجاب کرده تا به فکر واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس طی سال جاری باشد گفت: این‌ها ۲ موضوع متمایز است. بحث واگذاری سهام ۲ باشگاه به بخش خصوصی از مدت‌ها قبل مطرح بوده و وضعیت کنونی بورس کشور نیز مقطعی است و کسی نمی‌داند این وضعیت تا کی ادامه دارد. قبل از این که شرایط بورس بهبود یابد، اراده واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی وجود داشت. اظهار نظر‌های وزیر ورزش و مسئولان خصوصی سازی نشان می‌دهد که بحث واگذاری این ۲ باشگاه از مدت‌ها پیش مطرح بوده است. بورس نماینده خریدار و فروشنده است و شخص خریدار باید از شرایط باشگاه‌ها خبر داشته باشد.

واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس، پروسه زمان بری است 

او با اشاره به زمان بر بودن واگذاری استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: واگذاری ۲ باشگاه به بخش خصوصی کار یک روز و یک هفته نیست و طی شدن مراحل اداری آن زمان زیادی می‌برد. اور قرار باشد سهامی به بخش خصوصی یا حتی دولت واگذار شود، ابتدا باید کارشناسی شود، سپس در هیئت دولت راجع به آن تصمیم گیری شود؛ بنابراین در گام اول باید دارایی ها، ساختار مالی، آینده باشگاه‌ها براساسِ اساسنامه به چه ترتیب است و ابهامات هم برطرف شود تا منجر به شکایت نشود.

واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس تا پایان شهریور کار بسیار دشواری است

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان شهریور امکان واگذاری ۱۰ درصد سهام استقلال و پرسپولیس وجود دارد گفت: تا پایان شهریور، پذیرش در بورس هم دشوار است. ابتدا هیئت پذیرش در بورس باید متقاعد شود سهام این باشگاه قابلیت عرضه دارد و سپس به تصویب شورای عالی بورس برسد تا قیمت گذاری شود. با توجه به وضعیت دشواری که وجود دارد و در نظر گرفتن ابهامات و مشکلات باشگاه ها، واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس تا پایان شهریور کار بسیار دشواری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس تا پایان شهریور میلیارد تومان بخش خصوصی ۲ باشگاه دارایی ها باشگاه ها بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ 1403/2/3 توسط این سازمان به فروش رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس