Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:19:42 GMT

نمایشگاه گل به وسعت شهر با مشارکت شهروندان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۶۱۵۱

نمایشگاه گل به وسعت شهر با مشارکت شهروندان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمدرضا سلامی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت:  از آن‌جایی‌ که گسترش فضای سبز شهری در اولویت کارهاست، امسال طرح "نمایشگاه گل به‌وسعت شهر" را در مشهد اجرا خواهیم کرد.

او افزود: بسیاری از شهروندان سبزاندیش و طبیعت‌دوست مشهدی جلو در خانه‌ها یا در بالکن‌ها و پشت‌بام‌های خود فضا‌های سبز ویژه و زیبایی ایجاد کرده‌اند که امسال ما از این فضا‌ها به‌جای نمایشگاه بهره خواهیم برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد ادامه داد: با اجرای این طرح، نمایشگاه گل را در سطح شهر گسترش خواهیم داد و سازمان پارک‌های شهرداری به شهروندانی که علاقه‌مند به کاشت و گسترش فضای سبز در منزل و فضای بیرونی آن باشند گونه‌های گیاه نیز اهدا خواهد کرد.

سلامی بیان کرد: "نمایشگاه گل به‌وسعت شهر" با مشارکت تمامی شهروندان مشهدی رقم خواهد خورد و در پایان از برترین‌ ایده‌ها قدردانی خواهد شد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا نمایشگاه بین‌المللی به‌طور قطع امسال برگزار نخواهد شد، تصریح کرد: درمورد اینکه امسال در تاریخ دیگری این نمایشگاه برگزار شود یا نه، هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و این موضوع بستگی به وضعیت شیوع بیماری و تصمیم "ستاد مقابله با کرونا" دارد.   انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه گل و گیاه گسترش ف طبیعت دوستی نمایشگاه گل فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با توجه به بحث کمبود آب و خشکسالی شهر مشهد، یکی از اولویت‌های سال جاری، استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر است.

حسین مختاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به بحث کمبود آب و خشکسالی شهر مشهد، یکی از اولویت‌های سال جاری، استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر است.

وی افزود: زری اسکیپ یا خشک منظر به هنر طراحی فضای سبز با استفاده از گیاهانی که نیاز بسیار کمی به آب دارند گفته می‌شود؛ طراحی خشک منظر، رویکردی متداول در سطح جهان است که در مواجهه با شرایط و اقلیم‌هایی گرم و خشک مطرح می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد اضافه کرد: گونه‌هایی چون رزماری، اسطوخودوس، اردی، نازیخی، بابونه، فیلا، برف در تابستان، گازانیا، استسپرموم، زرشک زینتی، ژونیپروس، طاووسی، اگاو، لیروپ، الوورا و… از گونه‌های کار شده در جشنواره خشک منظر امسال در لچکی تقی آباد و ابتدای آیلند کلاهدوز است.

مختاری افزود: در زری اسکیپ، یک طراح منظره بسیار جذاب و زیبایی را با استفاده از انواع گیاهان پوششی و گونه‌های متنوع کم نیاز به آب در ترکیب با انواع مصالح طبیعی مانند سنگ، مالچ‌ها، چوب، سنگ و صخره و … برای محیط پیرامون به وجود می‌آورد که ضمن کاهش چشمگیر و قابل ملاحظه هزینه‌های نگهداری، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود.

کد خبر 747680

دیگر خبرها

  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد