Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@19:46:19 GMT

مراسم احیای شب قدر در ۸ منطقه در بجنورد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۶۵۴۶

مراسم احیای شب قدر در ۸ منطقه در بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسم شب‌های قدر، اظهار کرد: با عنایات مقام معظم رهبری که به مسؤولان فرمودند راهکاری پیدا کنند تا مردم به‌ویژه در ایام شب قدر بتوانند در اماکن مذهبی حضور پیدا کنند، تصمیم بر این شد تا در مرکز استان خراسان شمالی در هشت نقطه تجمع شب قدر با رعایت تمام شرایط و اصول بهداشتی که مسؤولان امر اعلام می‌کنند، برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: این هشت نقطه شامل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد، حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع)، گلزار شهدای گمنام، مسجد شهرک شاهد، مسجد انقلاب، مسجد امام رضا (ع) و مسجد گلستان شهر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: از کسانی که کسالت یا سن بالایی دارند می‌خواهیم در این اماکن حضور نیافته و از پای تلویزیون از مراسم که به‌صورت زنده پخش می‌شود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در این مراسم و اماکن فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود، گفت: برای شرکت در مراسم احیای شب‌های قدر در این اماکن باید قرآن و جانماز به‌صورت شخصی آورده شود و مراسم قرآن به سر با استفاده از قرآن‌های شخصی برگزار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: تلاش کنیم با همکاری و همراهی یکدیگر، از فیوضات شب‌های قدر با رعایت تمام دستورات و پروتکل‌های بهداشتی بهره‌مند شویم.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا حرم مطهر خراسان شمالی قرآن مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیسی قلی‌پور درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی های شمال خراسان بود.

عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود. وی که اصالتاً ترک زبان است علاوه بر آوازی که به زبان مادری‌اش می خواند به زبان کردی خراسانی نیز آواز می خواند.

این هنرمند پیشکسوت که از راه کشاورزی و نیز نوازندگی در مراسم و مجالس امرار معاش می کرد تاکنون شاگردان زیادی تربیت کرده که علاوه بر فرزندانش محمود احمدی، محمد طاهری، مهدی گوهری و ناصر پهلوان را می توان نام برد.

وی در جشنواره های بین المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بودند.

مراسم تشییع این هنرمند فردا ساعت ۱۰ از مقابل سالن گلشن بجنورد انجام می شود.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902736

دیگر خبرها

  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در بجنورد برگزار شد
  • عیسی قلی‌پور درگذشت
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • لغو مراسم آیینی سنتی کومسای در هورامان کردستان به دلیل بارندگی
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • مراسم کومسای هورامان تخت به دلیل بارندگی لغو شد