Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از ایمیدرو، هدف عمده طرح، شیرین ‌سازی و انتقال آب نمک زدایی شده، توسط سه خط انتقال از خلیج ‌فارس به صنایع استان های هرمزگان، کرمان و یزد، تامین بخشی از نیازها و مصارف آب مجتمع‌های تولیدی در حال بهره‌برداری و طرح‌های توسعه مجتمع‌های معدنی و صنعتی، گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیر خط انتقال از غرب بندرعباس شروع و بعد از تامین آب مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر به طرف مجتمع مس سرچشمه ادامه یافته و در نهایت به صنایع فولادی و معدنی استان یزد منتهی می‌شود.

راهبری ایمیدرو و سهامداری شرکت های بزرگ

این پروژه با راهبری ایمیدرو است و شرکت های گل گهر، ملی مس و چادرملو سهامداران این طرح بزرگ هستند.

قطعه نخست انتقال آب از تاسیسات آب شیرین کن گل گهر به طول 300 کیلومتر خواهد بود. قطعه دوم انتقال از گل گهر به مس سرچشمه به طول 150 کیلومتر و همچنین قطعه سوم انتقال از مس سرچشمه تا صنایع فولادی اردکان 360 کیلومتر و انشعاب صنایع معدنی چادرملو 150 کیلومتر خواهد بود.

این گزارش می افزاید، در بخش تاسیسات آب شیرین کن در فاز نخست به مقدار 180 میلیون متر مکعب در سال و ظرفیت تولید آن سالانه 650 میلیون متر مکعب خواهد بود.

سرمایه گذاری بیش از 11 هزار میلیارد تومانی

سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده جهت اجرای این طرح بزرگ ملی بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران خلیج فارس سرمایه صنعت مس سرچشمه گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد

چری Tiggo۹ به عنوان محصول سنگین وزن و جدید چری در سال ۲۰۲۴، برای اولین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این خودرو یک شاسی بلند تجملاتی به‌حساب می‌آید و به‌عنوان عضو رده‌بالای خانواده تیگو، از نظر اندازه بزرگ، از نظر عملکرد قوی‌ و از منظر ظاهری لوکس‌ است و جلوپنجره الماسی و رینگ‌های بزرگ دارد.

چراغ‌های عقب Tiggo9 از نوع متصل هستند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ هماهنگ شده‌اند.



این خودرو مجهز به نسل جدید پیشرانه سوپر هیبریدی Q-POWER چری است که در کنار قدرت زیاد، از مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است.
مصرف سوخت تیگو 9 تنها 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است و برد جامع آن به بیش از 1400 کیلومتر می‌رسد

باتری این خودرو نیز می‌تواند در 20 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ شود و این اولین بار است که حداکثر توان 6.6 کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای داده که استفاده از خودرو در فضای باز را بسیار راحت می‌کند. 

  تیگو 9 مجهز به رانندگی خودکار سطح L2.5، با 19 عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است و استانداردهای ایمنی پنج ستاره جهانی مانند C-NCAP ،ANCAP و EUCAP را پاس می‌کند و موفق به کسب استاندارد ایمنی پنج ستاره شده است زیرا بیش از 85 درصد آن را به‌ کمک فولاد با مقاومت بالا ساخته‌اند.

دیگر خبرها

  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • «نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود