Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش‌های مردمی، در چند روز گذشته برخی از فروشگاه‌های اغذیه فروشی و فست‌فودها در اصفهان اقدام به عرضه خوراکی و پذیرایی از مشتریان در داخل واحد صنفی کردند در حالی که بر اساس مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، آنها تا اطلاع ثانوی فقط می‌توانند بصورت بیرون بر فعالیت داشته باشند.

سیدمهدی میرجهانیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هنوز هیچ دستور رسمی برای پذیرایی در انظار و داخل واحدهای صنفی اغذیه‌فروشی و فست فود صادر نشده است مگر آنکه این واحدها در برخی مراکز خاص مانند هتل‌ها یا داخل پایانه مسافربری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به اینکه بر اساس شواهد موجود برخی از باشگاه‌های ورزشی بصورت " در بسته " فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: باشگاه‌های ورزشی همچنان جزو مشاغل پر خطر هستند که نباید فعالیت داشته باشند و کار این قبیل باشگاه‌ها، تخلف محض است.

میرجهانیان تاکید کرد که امکان انتقال ویروس کرونا در این قبیل باشگاه‌ها بدلیل اینکه افراد داخل یک مکان سر بسته تجمع دارند، بالاست و برای ورزشکارانی که آنجا تمرین می‌کنند، خطرهای زیادی بهمراه دارد.

وی با بیان اینکه مکان‌های دیگری مانند آموزشگاه‌های زبان، موسیقی و فنی و حرفه‌ای نیز هنوز اجازه فعالیت ندارند، اضافه کرد: امکان برگزاری کلاس‌های نظری آموزشگاه‌های رانندگی نیز تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به بازگشایی آرایشگاه‌های مردانه و زنانه از چند روز گذشته، گفت: این مکان‌ها می توانند با رعایت دستورهای بهداشتی و جلوگیری از تجمع مشتریان داخل واحد صنفی فعالیت کنند.

میرجهانیان از مهمترین چالش‌هایی که درباره فعالیت واحدهای صنفی کم خطر در یک ماه گذشته وجود داشت را رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و فاصله ایمن و استفاده نکردن از وسائل حفاظت فردی در برخی واحدها عنوان کرد و افزود: این کار باعث انتقال آلودگی ویروس کرونا به محیط می‌شود.

وی درباره فعالیت مسجدها نیز توضیح داد: فعالیت این اماکن فقط در مناطق سفید مجاز است که تا این لحظه، بویین میاندشت در غرب اصفهان به عنوان تنها شهرستان سفید استان اصفهان معرفی شده است.

میرجهانیان تصریح کرد: در یکی دو روز آینده درباره نحوه برپایی مراسم شب قدر و نماز جماعت در اداره‌ها در استان اصفهان تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی می‌شود.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، واحدهای صنفی کم‌خطر از بیست و سوم فروردین امسال به شرط ثبت‌نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت و رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت خود را آغاز کردند.

حدود ۲۲۰ هزار واحد صنفی با پروانه کسب در استان اصفهان فعالیت دارند که حدود یکصد هزار واحد از آنها در شهرستان اصفهان مستقرند.

تاکنون حدود ۱۰۹ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از ۶ هزار نفر رسیده است. این ویروس از کشور چین به دیگر کشورهای جهان سرایت کرد و ساختار از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جوامع را تحت‌الشعاع قرار داده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان بهداشت و سلامت ویروس کرونا اصفهان بهداشت و سلامت ویروس کرونا واحد صنفی باشگاه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: در گشت مشترک مدیریت بازرسی اصناف با حضور دیگر دستگاه‌های نظارتی، طی دو روز گذشته، ۲ واحد صنفی آرایشگاه زنانه در محدوده خیابان سجاد مشهد پلمب شد که عمده تخلفات این واحدها گرانفروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳، تعداد ۲۲ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۲ میلیارد ریال برای این صنف تشکیل شده و ۷ واحد نیز پلمب شده است.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان