Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@03:44:26 GMT

چرایی تغییر رنگ ناگهانی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شهری

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۷۵۸۹

ساعت 24-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، چرایی تغییر رنگ ناگهانی چراغ های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر را تشریح کرد.

 سردار محمدرضا مهماندار، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم می‌گویند هنگامی که رانندگی می‌کنیم چراغ سبز است و یکباره قرمز می‌شود و باعث می‌شود یکباره ترمز کنیم و تصادف شود، اما پلیس اعلام می‌کند که چراغ‌های راهنمایی هوشمند عمل می‌کنند و ترافیک لحظه‌ای را می‌سنجد، تکلیف چیست، اظهار کرد: اینکه چراغ یکباره قرمز شود صحت ندارد، اما یک اشکالی در نرم افزاری که در اختیار شهرداری قرار گرفته است، وجود دارد که سالیان سال هم در تهران کار می‌کند، برای اینکه سیستم زمان خود را تطبیق دهد و زمان را کم و زیاد کند و متناسب با ترافیک زماندهی کند مجبور است در همان فازی که سبز است از یک عددی پرش کند و عدد را کم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلاً ممکن است از ۲۰ ثانیه یکباره به عدد ۳ ثانیه بپرد.

وی افزود: البته این موضوع به راننده استرس وارد می‌کند، چراکه به هر حال راننده از دور ثانیه شمار را می‌بیند و برای ثانیه‌هایی که می‌بیند برنامه‌ریزی می‌کند و سرعت خود را تنظیم می‌کند و این پرش باعث می‌شود استرس ایجاد شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: ولی اینکه بلافاصله یک چراغ قرمز شود را نداریم، نهایتاً این است که به ۳ ثانیه برسد و زمان کاهش یابد. حتی اگر قرار است زمان صفر شود بعد از صفر شدن سبز سه ثانیه طول می‌کشد و چراغ زرد است و چراغ مقابل سبز می‌شود پس حداقل این است از زمانی که چراغ سبز تمام می‌شود تا زمانی که چراغ مسیر مقابل سبز شود ۶ ثانیه زمان‌بر است و این نیست که بلافاصله قرمز شود.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان برگزاری رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی حسن تفتیان رکورددار کشورمان با ثبت زمان ١٠.٣٠ ثانیه پنجم شد و به کار خود پایان داد.

در این رقابت نماینده ایتالیا با زمان ١٠.٠۶ ثانیه قهرمان شد و نمایندگان جامائیکا و سریلانکا به ترتیب با زمان‌های ١٠.١٢ ثانیه و ١٠.١٨ ثانیه به عناوین دوم و سوم دست یافتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رانندگی با مرسدس میباخ S680 دوازده سیلندر، تجمل با چاشنی پویایی (+عکس)
  • استفاده از کابل دیتا در چراغ‌های راهنمایی رانندگی
  • شهر بدون چراغ قرمز در ایران کجاست؟
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • حسن تفتیان در جایگاه پنجم ایستاد
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!