Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@16:01:51 GMT

ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۹۷۸۶

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، احد فتوحی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کازرون با تصویب هیات دولت ،برای  استقرار واحدهای "صنعتی با اولویت صنایع تبدیلی – کشاورزی" ایجاده شده است ، گفت: در صورت استقرار گمرک ، این منطقه ویژه اقتصادی آماده  راه اندازی  و واگذاری زمین به متقاضیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فتوحی از مهمترین طرح‌هایی که در برنامه اجرایی، قراردارد را ساختمان نگهبانی و نیز محل استقرار گمرک و انبار روباز گمرک اعلام کرد.

وی در ادامه براختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری  برای متقاضیان در این منطقه تاکید کرد داد و گفت:  شرایط و نحوه واگذاری زمین و نیز مشوق‌ها بزودی اعلام اعلام می‌شود.

فتوحی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی کازرون در زمینی به مساحت 73هکتار راه‌اندازی می‌شود که 50 هکتاراز آن صنعتی است و این میزان نیز قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: امیدواریم با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات  و نیز تحقق جهش تولید فراهم کند.

وی  صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه‌گذاری و تولیدی به‌صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات وخرده‌فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه را از مهمترین مزایای استقرار واحدها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون اعلام کرد .

مدیرکل گمرک‌های استان فارس نیز که به  نمایندگی از رییس کل گمرک ایران،در این مراسم حضور یافته بود گفت: زمینه برای استقرار گمرک در این منطقه فراهم است و امیدواریم بتوانیم تا یک یا ۲ هفته آینده آنرا   در  مکان موقتی که به این منظور اختصاص یافته  افتتاح کنیم.

خداداد رحیمی افزود با توجه به موقعیت خوب شهرستان کازرون، راه‌اندازی این گمرک می‌تواند در سالی که بنام جهش تولید نامگذاری شده است در رونق اقتصادی کشور، استان فارس و این شهرستان نقش عمده‌ای داشته باشد.

وی بیان کرد: شهرستان کازرون با توجه به نزدیکی به بندر بوشهر می‌تواند به عنوان کنار بندر از ظرفیت‌های آن بهره گیرد.

منتخب شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز  گفت: شرایط و زیرساخت‌های لازم برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون مهیا شده است و ظرف یک یا ۲ هفته آینده، فعالیت گمرگ در کازرون به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

فریدون عباسی اظهار داشت: با استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، امکان جذب سرمایه‌گذار نیز فراهم است و صاحبان سرمایه می‌توانند به راحتی از این فرصت به دست آمده بهره‌مند شوند.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان کازرون هم گفت: با توجه به آماده بودن امکانات مورد نیاز برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، سوم خردا د ۹۹ همزمان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان اسلام، گمرک در این منطقه ویژه افتتاح خواهد شد.

داریوش دهقان افزود اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی کازرون اختصاص یافته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایجاد اشتغال برق زمین گاز منطقه ویژه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی کازرون استقرار گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی بر استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از استانداری خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت _ در دیدار نمایندگان بنیاد علوی در استان، اظهار کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای سال‌جاری، هدایت منابع و تسهیلات نهادهای حمایتی در راستای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار از طریق تکمیل زنجیره‌های ارزش استان است.

وی با اشاره به خدمات بنیاد علوی در خراسان‌جنوبی، متذکر شد: برنامه‌ریزی بنیاد در استان باید در راستای تکمیل زنجیره ارزش ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه‌های کشاورزی و مواد معدنی از جمله زرشک، عناب، گوهرسنگ، فولاد و بنتونیت باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: تکمیل زنجیره‌های ارزش و جلوگیری از خام فروشی، اولویت حوزه اقتصادی استان برای سال‌جاری است.

جعفری اضافه کرد: اولویت اصلی در پرداخت تسهیلات هم باید در راستای تکمیل زنجیره‌های ارزش، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی باشد.

وی در این دیدار بر استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته استان تأکید کرد.

کد خبر 751058

دیگر خبرها

  • ضرورت مراقبت پیوسته از زیرساخت‌های صنعت گاز
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • سرگرمی جدید خودرویی
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟