Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادقی فر با بیان اینکه عادی شدن خطر ابتلا به کرونا زنگ خطری برای آینده است، گفت: مردم باید با رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از ترددهای غیرضروری مسئولان را در کاهش میزان ابتلا به کرونا یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، شامگاه امروز(۲۲ اردیبهشت) در کارگروه رسانه ای ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام، با بیان اینکه امروز بیشترین میزان ابتلا را در استان شاهد بودیم، اظهار کرد: تا امروز ۶۵۲ مورد مبتلای قطعی به ویروس کرونا در استان گزارش شده که ۲۶ مورد مربوط به امروز ۲۲ اردیبهشت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«جمیل صادقی فر» با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۵۸  مورد فوتی در استان بر اثر ابتلا به کرونا گزارش شده است، یادآور شد: بیش از ۷۵ درصد از فوت شدگان بر اثر ابتلا به کرونا در استان دارای بیماری زمینه ای بوده اند، هم اکنون ۳۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و ۴۹۳  نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار مبتلایان مربوط به شهرستان های ایلام و ایوان است، گفت: شهرستان هلیلان تنها شهرستانی است که مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا نداشته است و میانگین ابتلا به بیماری کرونا در استان از هر ۱۰ هزار نفر ۱۰.۸ نفر است.

 

صادقی فر تصریح کرد: ۵۲ درصد مبتلایان به جز ۲۶ مورد امروز از آقایان  و ۴۸ درصد از خانم ها هستند، از میان مبتلایان به کرونا  ۶۳ درصد از آقایان و ۳۷ درصد خانم ها فوت کرده اند و ۳۱ درصد از کل مبتلایان دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: گروه سنی ۴۰ تا ۴۹ سال بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان تشکیل می دهند و رده سنی  ۳۰ تا ۳۹ سال نیز در رده بعدی بیشترین گروه سنی مبتلایان قرار دارد، خوشبختانه روند موارد فوتی به نسبت ابتلا در استان و در مقایسه با روزهای ابتدایی شیوع کرونا، کمتر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی دلایل اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان افزایش میزان نمونه گیری ها و رصد مراکز درمانی در سطح استان است، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های مختلف در استان، شناسایی افراد مبتلا به کرونا در استان سرعت یافته و به همین دلیل شاهد رفتار سینوسی آمار اعلامی مبتلایان در استان هستیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ابراز کرد: در حال حاضر حتی از افرادی که با افراد مبتلا به کرونا ارتباط داشته اند نیز تست گرفته می شود، پیش از این، فقط از افرادی تست گرفته می شد که به پزشک یا مراکز درمانی و تشخیص مراجعه می کردند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین موارد ابتلا مربوط به بیماران سرپایی هستند که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند، گفت: دلیل اختلاف آمار نسبت به روزهای ابتدایی شیوع کرونا در استان مربوط به افزایش میزان بیمار یابی در سطح استان است و لغو بخشی از محدودیت ها و آغاز به کار برخی از اصناف نیز موجب افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان شده است.

 

صادقی فر با تاکید بر اینکه بیماری کرونا در بین افراد جامعه پخش شده و هر فرد می تواند ناقل بیماری باشد، یادآور شد: نباید این بیماری برای مردم عادی شود و عادی شدن آن، زنگ خطری برای آینده است، اعضای ستاد کرونا در استان کاملا در راستای اهداف کاهش میزان ابتلا به کرونا فعالیت و همکاری می کنند و مردم نیز باید با رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از ترددهای غیرضروری در کاهش میزان ابتلا به این بیماری مسئولان را کمک کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ابراز کرد: خیلی از افراد در مراجعه با مراکز درمانی با ابتلای ضعیف تشخیص داده می شوند و با تاکید کارشناسان به صورت سرپایی در خانه قرنطینه شده و نیازی به بستری شدن ندارند،اما باید بیشتر روی مسائل فرهنگی و اطلاع رسانی در خصوص خطر ابتلا به کرونا کار شود که به وضعیت استان هایی همچون خوزستان دچار نشویم.

 

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر آزمایشگاه های سرپایی در استان در راستای تشخیص موارد ابتلا به کرونا در حال فعالیت هستند، گفت: به عنوان مثال شب گذشته۱۵۸ مورد آزمایش در این آزمایشگاه ها مورد بررسی قرار گرفت و با اطمینان  اعلام می کنم که آمار مبتلایان استان بدون کم و کاست اعلام می شود.

 

صادقی فر با تقدیر از اقدامات ارزشمند و چشم گیر نماینده محترم  ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام  و استاندار محترم ایلام، افزود: در مورد مراسم و برنامه های لیالی قدر همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که بایستی کارشناسان امر نظر دهند، مقرر شده که کار ضدعفونی و گنزدایی در اماکن محل برگزاری شب های احیا انجام شود و  این مراسم در فضای باز،رعایت فاصله اجتماعی، در زمان محدود و همراه داشتن وسایل شخصی، مهر و سجاده شخصی برگزار شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما انجام تست، آزمایشات و پیشگیری های بهداشتی است، خاطرنشان کرد: رعایت اصول و نکات بهداشتی توسط مردم همچنان باید تداوم داشته باشد و هر دستگاه و سازمانی نیز بایستی محدوده های مرتبط خود را ضدعفونی و کنترل کند، ما نیز در صورت درخواست با آن ها همکاری لازم را خواهیم کرد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: رعایت نکات بهداشتی کرونا ایلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام مبتلایان به کرونا کرونا در استان ابتلا به کرونا آمار مبتلایان میزان ابتلا صادقی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از تحقق ۱۰۳ درصدی تولید مجتمع پتروشیمی ایلام در فروردین سال ۱۴۰۳خبر داد.

«سیدغلام‌حسن گرشاسبی» با بیان اینکه بر اساس برنامه مصوب سال ۱۴۰۳ میزان تولید فروردین ۷۴ هزار و۲۹۰ تن بود که با همت همکاران این میزان به بیش از ۷۶ هزار و پانصد تن افزایش یافت.

وی افزود: در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام ۳۵ درصد رشد داشته است.
نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی ایلام با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»ادامه داد: در تلاش هستیم در سال ۱۴۰۳ رکورد ۱۰۰ درصد تولید محقق شود.
گرشاسبی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن، بنزین پیرولیز، CFO و DMDS CHAVAR65 تولید شده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان