Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسد الله اسدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: بر اساس روایات اسلامی شب ۱۹ مصادف است با اولین شب قدر در ماه مبارک رمضان، شبی با فضیلت که برای ارتباط عبد با معبود است از طرف خداوند این فرصت برای بازخوانی کتاب زندگی اعم از فکر و رفتار و بازتوانی آموزه‌های دینی است این فرصت راغنیمت بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: باید شرایط اعتقادی و فکری خود را بازخوانی انجام دهیم و در چهارچوب های اصلی و شاخص زندگی مومنانه اصلاح و سازندگی درونی کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ادامه داد: شب قدر شب ارتباط با ذات اقدس الهی است باید خود را در این شب در معرض الهی قرار دهیم و تقاضای عاجزانه کنیم به عنوان خالق و مدبر ما،امورات ما را در زندگی دنیوی و اخروی مورد عنایت قرار دهد و مشمول زندگی مومنانه و تقرب الهی کند.

اسدی بیان کرد: شب قدر به روی همه ی بندگان باز است و هیچ آداب و تشریفاتی جز اخلاص و امید ندارد. هر انسانی در هر شرایطی می تواند خودش را به خدا نزدیک کند و از اقیانوس رحمت الهی در شب قدر بهره مند شود.

چگونه میتوان ره صد ساله را یک شبه طی کرد؟ 1: تفکر و تعمق در اعمال

برخلاف تفکر عامه که براین باورند باید حتما از سر شب تا صبح چشم بصری باز باشد ، آنچه از متون و احادیث بر می آید درک لیله القدر تنها به بیداری جسمی نیست بلکه مهم تر از بیداری جسمی بیداری فکری است کسب معرفت و شناخت و انقلاب درونی است

بیاندیشیم چقدر از عمرمان راصرف کرده ایم و در ازای آن چه بدست آوردیم و برنامه ریزی کینم برای آینده ای پر بار همراه با کسب معرفت، که اگر اینگونه باشد لیله القدر را درک کرده است.

مهم ترین اقدام در شب قدر فکر کردن ، تفکر و تعمق است.عبادتی مقبول است که بر  محور درک فلسفه عبادت باشد در روایات آمده است یک ساعت عبادت بهتر است از هفتاد سال عبادت.

بیشتر بخوانید: حقیقت شب قدر حقیقت سعادت انسان است

 

2: احیا کنید 

دومین عملی که در شب قدر سفارش شده است احیا است.  احیا نباید از روی اکراه و اجبار باشد بلکه باید با عشق و علاقه و شوق صورت گیردتا زمانی عبادت را ادامه دهید که لذت آفرین و تعالی بخش روح است .حتی اگر احساس خستگی کردید بخوابید خواب مومن هم عبادت است.

احیا فقط بیداری فیزیکی نیست باید روح و فکر شما جرقه بیداری بخورد و از غفلت بیدار شود.

3: تنوع در عبادات داشته باشید

انسان طبیعتا طالب تنوع است البته تنوعی حلال و مشروع .باید در شب قدر تنوع عبادت داشته باشید از سبد کامل عبادی بهره مند شوید بخشی از شب قدر به ذکر و راز و نیاز و مناجات و بخش دیگر آن روابط اجتماعی و صله رحم حتی با یک تلفن، اصلاح ذات البین ، عیادت بیمار ، و  دستگیری و انفاق از خانواده های نیازمند است.

4: حق الناس را از خود دور کنیم

تنها حقوق مالی مد نظر نیست مهمتر از حق مالی، حق آبرو و حیثیت است حق الناس مهمتر از حق الهی است در شب قدر شهامت داشته باشید و حلالیت طلب کنید.

5: تصمیم خود را بگیرید

در شب قدر تصمیم خود را بگیرید که تمامی شئون زندگی، رنگ و بوی خدایی بگیرد و رضای خدا را در زندگی فردی و اجتماعی بر دیگران ترجیح دهیم.

6: مطالعه سیره عملی امام علی(ع)

 مطالعه سیره عملی امیر المومنین (ع) و الگو پذیری از سیره ی آن حضرت است، نداشتن الگو در عصر ما، موجب کج رفتاری جوانان می شود یکی از اسرارهای  شب قدر مصادف شدن شهادت مولای متقیان امام علی (ع) با این شب هاست.باید علی را شناخت که بتوانید لیله القدر را درک کنید.

شناخت سیره ی عملی آن حضرت مانند خدمت به خلق، هدایت در مسیر صراط المستقیم ، مظهر عدل الهی اینکه بتوانیم در جهت حرکت امیر المومنین واقع شویم مهم است.

اگر به این توصیه ها عمل شود مطمئنا مورد قرب خدا قرار می گیرید و شب قدر را درک کردید.

انتهای پیام//ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شناخت شب قدر شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که طوفان‌الاقصی باعث بیداری نخبگان به ویژه دانشجویان در آمریکا شده است؛ به این دلیل که جامعه آمریکایی بر روی فضای نخبگی می‌چرخد.

عباس گلرو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خیزش دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد: یکی از اثرات تحولات غزه را می‌توان در انعکاس این تحولات در جامعه اروپا و آمریکا مشاهده کرد. در آنجا عمق جنایات اسرائیل و پشیبانی دولت آمریکا برای همگان مشخص شده است.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته از آغاز جنگ غزه خیلی از اعضای پارلمان‌های اروپا نطق‌های کوبنده‌ای در حمایت از تحولات غزه و مردم فلسطین علیه اسرائیل داشتند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این شرایط جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به سیاست‌های دولت بایدن در قبال مساله فلسطین و حمایت از اسرائیل اقداماتی را انجام داده است که با سرکوب شدید پلیس آمریکا مواجه شد. این یک تحول شگرف و دگرگونی اساسی در دنیا در حمایت از فلسطین است.

گلرو تاکید کرد: طوفان‌الاقصی علاوه بر این‌که وحشتی برای اسرائیل راه انداخت و نقطه عطفی در رویارویی مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل بود، باعث بیداری در سطح نخبگان به ویژه دانشجویان آمریکایی شد که همراهی اساتیدشان را هم به دنبال داشت.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: آنچه در درون اسرائیل رخ داده خودش را در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا نشان می‌دهد و می‌تواند به عنوان یکی از مولفه‌های تعیین شده در تحولات بعدی آمریکا باشد.

وی در پایان بیان کرد: پاشنه تحولات جامعه آمریکایی بر روی دانشگاه‌ها و فضای نخبگی می‌چرخد؛ لذا به نظرم اعتراضات اخیر دانشجویی در آمریکا یک رویداد جدیدی است که می‌توان آن را به عنوان تحولات درونی آمریکا تحلیل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • آیپک؛ اتاق فرمان سرکوب بیداری دانشجویی
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد
  • فصل بیداری
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق