Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@23:19:16 GMT

مشکل «بازدید» بازار اجاره را از رمق انداخت

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۰۴۶۰

مشکل «بازدید» بازار اجاره را از رمق انداخت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی فایل‌های اجاره موجود نزد بنگاه‌های ملکی و موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهد موتور بازار اجاره هنوز روشن نشده و عرضه املاک اجاری بسیار محدود است. تحقیقات میدانی از بازار اجاره حاکی است بی‌رمقی بازار اجاره در آستانه خرداد بیش از هر چیز به شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بسیاری از موجران اعلام می‌کنند که مستاجر آنها اجازه بازدید از آپارتمان توسط متقاضیان اجاره برای سال جدید را نمی‌دهند؛ چراکه نگران ابتلای خود و خانواده به کرونا در جریان نقض فاصله‌گذاری اجتماعی طی بازدیدهای ملکی هستند. طبیعی است مستاجران تمایل ندارند محیط خصوصی زندگی خود را در معرض مخاطره انتشار ویروس قرار دهند و این حق را برای خود قائل هستند که تا پایان مدت سکونت در ملک، از امنیت خاطر لازم در این شرایط ویژه برخوردار باشند.

این ماجرا سبب شده برخی از قراردادها بدون اینکه به شکل رسمی تمدید شود، با توافق طرفین برای مدت دو سه ماه آتی اعتبار داشته باشد تا امکان بازدید ملکی با کنترل شیوع اپیدمی کرونا فراهم شود. در عین حال برخی از مستاجران نیز با موجران به شکل محدود همکاری می‌کنند، به این صورت که فقط در یک ساعت مشخص و فقط به یک نفر با فرض مجهز بودن به تجهیزاتی نظیر ماسک و دستکش، اجازه بازدید می‌دهند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن اجاره آپارتمان مسکن اجتماعی مسکن اجاره ای بازار اجاره بازار اجاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد

غلامی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از خرداد ماه سال گذشته که سامانه خودنویس در راستای بهبود بازار اجاره مسکن راه اندازی شده است شاهد برقراری عدالت و شفافیت در معاملات بازار اجاره مسکن هستیم، گفت : سامانه خودنویس در حال حاضر نقش موثری در کاهش دلالی و سوداگری بازار اجاره مسکن داشته است.

وی افزود:  بازار اجاره مسکن در گذشته به دلیل آنکه این سامانه راه اندازی نشده بود با مشکلات بسیار زیاد از جمله افزایش دلالی و سوداگری روبرو بود که با راه اندازی این سامانه تمامی مشکلات در این بخش برطرف شده است.

او گفت: کاهش حق الزحمه های نجومی که توسط مشاوران املاک پیش این دریافت می شد با راه اندازی این سامانه برطرف شده و ما شاهد بهبود وضعیت معاملات در بخش اجاره هستیم.

غلامی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه  ما شاهد شفافیت ۱۰۰ درصدی معاملات مسکن در این بازار هستیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد