Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@21:18:33 GMT

۲۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین خریداری می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۰۶۹۱

۲۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین خریداری می شود

خمسه گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین به صورت تضمینی خریداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «فاطمه خمسه» در جلسه ستاد خرید تضمینی محصولات کشاورزی پائیزه استان ( گندم و کلزا) بیان کرد: درسال جاری بیش از 154 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است که پیش بینی می شود از این میزان اراضی کشاورزی، بیش از 330 هزار تن گندم برداشت شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: امسال 22 مرکز خرید تصمینی گندم و پنج مرکز برای خرید محصول کلزا در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به رشد 6 درصدی کشت گندم در اراضی دیم استان افزود: خوشبختانه با وجود وضعیت آب و هوایی و بارندگی بیش از 400 میلیمتر، شرایط مناسبی برای تولید محصول در استان وجود دارد .

 

خمسه در ادامه اعلام کرد: سال گذشته بخش خصوصی و دولتی اقدام به خرید گندم کردند و طی این 2 سال در زمینه خرید گندم اقدامات خوبی در استان انجام شده که امیدواریم امسال هم روند خرید غلات به خوبی انجام شود.

 

وی تأکید کرد: تاکنون مشکلی در تولید گندم نداریم و کارشناسان فنی هم در حال رصد بیماری آفت گندم هستند که در حال حاضر 95  اکیپ با 149 کارشناس برای پایش محصول در سطح مزارع کشاورزی استان فعالیت دارند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: مبارزه با سن مادر در مزارع گندم در سطح 23 هزار هکتار و مبارزه با علف هرز در سطح 36 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شده است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: خرید گندم استانداری قزوین کشاورزان کشاورزی استان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید

سهراب سهرابی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار امسال مجموع سطح زیرکشت گندم ۶ میلیون هکتار است که ۲ میلیون هکتار آن مربوط به گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم است.

به گفته او، اولین برداشت خوشه های طلایی گندم در هفته اول فروردین از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان آغاز شد و همچنان استان های خوزستان، ایلام و جنوب استان فارس اضافه شدند.

سهرابی ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است، هرچند درصدی از افزایش تولید بدلیل آن است که برداشت نسبت به سال قبل ۱۰ روز زودتر آغاز شده است.

مجری طرح گندم با بیان اینکه بیش از ۱۱۵۰ مرکز خرید آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم هستند و در مناطق معتدل و سرد کشور عملیات داشت و مبارزه با بیماری و کودپاشی مزارع ادامه دارد.

او با بیان‌ اینکه ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است، گفت: وزارت جهاد پیگیری لازم برای دریافت وجوه کشاورزان را انجام داده است, براین اساس سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد باید اقدامات لازم را انجام دهد تا هرچه سریع تر بودجه را در اختیار وزارت جهاد قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور