Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:53:57 GMT

مدرس فوتبال زنان: مسوولان وقت دوومیدانی را نمی‌بخشم

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۰۹۲۳

مدرس فوتبال زنان: مسوولان وقت دوومیدانی را نمی‌بخشم

«لیلا وقاری» سرمربی رده‌های مختلف تیم‌های ملی فوتبال زیر ۱۹، ۱۶، ۱۵ و ۱۴ سال بود. او نخستین کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان محسوب می‌شود و  سابقه بازی در تیم‌های استقلال تهران، سایپا، دانشگاه آزاد، پیکان و کشاورز را دارد. همچنین سرمربیگری تیم استقلال زنان را برعهده داشت. او همچنین در تیم والیبال، بسکتبال و هندبال نیز بازی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اینک مدرس فدراسیون فوتبال است. وقاری پیش از ۱۰ سال نفر اول در دو و میدانی در ماده‌های ۶۰ و ۱۰۰ متر با مانع، پرش طول و ارتفاع و ۴ در ۱۰۰ متر امدادی بود.

او مدرک مربیگری درجه یک در دو و میدانی و داوری و نیز فوتبال دارد. وقاری مدرس دانشگاه تربیت علوم پزشکی و پیام نور تهران است.

وی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از سال ۷۸ تدریس فوتبال را آغاز کردم. همواره فوتبال را بیشتر از فوتسال دوست داشتم. سال‌ها در دو و میدانی فعالیت می‌کردم. اما در این رشته خیری از مسوولان ندیدم. رکوردهایی می‌زدم و آنان بخاطر منافع خود این رکوردها را نادیده می‌گرفتند و اعلام نمی‌کردند. مسوولان وقت فدراسیون دو و میدانی را نمی‌بخشم. برخی از مسوولان در زمان گذشته به ورزشکاران زن در برخی از رشته‌ها بد کردند. حق ورزشکاران را ندادند.

وی افزود: وقتی مسوولی صلاحیت ماندن در جایی را ندارد و در قبال ورزشکاران احساس مسوولیت نکند، حق و حقوق بازیکنان را خواسته یا ندانسته پایمال خواهد کرد. وقتی زحمات بازیکنان نادیده گرفته شود انگیزه آنان از بین می‌رود. با این زد و بندها چگونه می‌خواهیم پیشرفت کنیم.  در آن زمان برخی از مسوولان وجدان نداشتند و حق ورزشکاران را ضایع می‌کردند.

وقاری یادآور شد: هر کسی که زحمات من و بازیکنانم را نادیده گرفته است را نمی‌بخشم. ظلمی که در حقم شد بخشودنی نیست و هرگز آن روزهای دشواری که بر من گذشت را فراموش نمی‌کنم. آن مسوولان کوله باری از غم و آسیب را برایم گذاشتند.

مدرس فدراسیون فوتبال گفت: اینک نیز بازیکنانی را می‌بینم که با مشکلات زیادی سرتمرین می‌آیند. وقتی بازیکنی پول غذا ندارد چگونه یک مسوول می‌تواند از او متوقع باشد تا بهترین بازی را انجام دهد.  گرچه مسوولان فدراسیون فوتبال در حقم در این سال‌ها لطف کردند اما باید از بازیکنان توقع بجایی داشت.

سرمربی اسبق تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ادامه داد: این روزها شاهد فراموش شدن پیشکسوتان ورزش هستیم و این موضوع برای جامعه ما خوشایند نیست و فاجعه است. گرچه بسیاری از مشکلات جامعه ما بدلیل تحریم‌های ظالمانه رخ می‌دهد و امیدوارم زودتر از این شرایط خارج شویم تا مشکلات مالی هم برای ورزشکاران رفع شود.

وقاری خاطرنشان کرد: فوتبال بزرگ‌ترین صنعت ورزشی در کل دنیا است و درآمدزایی بالایی دارد و به جامعه نشاط تزریق می‌کند. باید مسوولان امر در معرفی کردن بازیکنان به کشورهای خارجی بیشتر تمرکز کنند. اگر می‌خواهیم در فوتبال پیشرفت کنیم باید به بسیاری از مسایل بازیکنان اهمیت داده شود. وقتی بازیکنی از نظر مالی حتی نمی‌تواند غذایی تهیه کند باید فدراسیون به آنان کمک کند تا این دغدغه‌ها رفع شود تا بازیکنان تمرکز خود را روی بازی بگذارند و پیشرفت کنند. برنامه منسجمی برای آنان در نظر بگیریم. چون بودجه کمی داریم نمی‌توانیم اردو یا دیدار تدارکاتی برگزار کنیم. زنان فوتبالیست خیلی توانمند هستند و باید برای آنان فضای خوب تمرینی فراهم کنیم تا رشد کنند.

وی عنوان کرد: گلنوش خسروی در تیم زیر ۱۹ سال برایم بازی می‌کرد و  با ارده است و با وجود مشکلات زیادی که داشت پیشرفت کرد. از سعید آذری متشکرم که با حمایت از وی شرایط لژیونر شدن را برای خسروی فراهم کرد.  این روزها تفاوت دستمزد زنان و مردان را همه می‌دانند و باروکردنی نیست نمی‌دانم چه دلیل علمی پشت این تفاوت وجود

برچسب‌ها فدراسیون دو و میدانی تیم ملی فوتبال زنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون دو و میدانی تیم ملی فوتبال زنان فدراسیون دو و میدانی تیم ملی فوتبال زنان دو و میدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون، سرپرست گروه و مدیر تیم ملی والیبال در ابتدای این نشست ضمن عذرخواهی برای تاخیر در شروع نشست خبری به دلیل چند تصادف در بزرگراه نیایش گفت: قبلا جلساتی با خبرنگاران داشتیم و در جریان کم و کیف بکارگیری موریس موتا پائز هستند. ماراتن را برای انتخاب پشت سر گذاشتیم و این توفیق را به دست آوردیم که در خدمت ایشان باشیم و از توانایی این مربی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: رئیس فدراسیون با توجه شرایط حساس والیبال از بنده خواستند که به عنوان سرپرست کاروان و مدیر تیم ملی در خدمت والیبال باشم تا ملی پوشان با انگیزه بالا در شرایط سخت کنونی که کار سختی پیش رو داریم، وارد مسابقات شوند و به نظر من کسب سهمیه المپیک عملی است و پائز هم به این موضوع باور دارد.

در ادامه این نشست خبر سرمربی تیم ملی والیبال در صحبت‌های مقدماتی خود گفت: خوشحال هستم که در ایران حضور دارم. به تازگی کار را با کادر فنی و بازیکنان شروع کردیم و همکاری نزدیکی با مسئولین فدراسیون داریم. با قلب و عشق کار را شروع کردیم تا ان شاالله در تابستان یک کار بزرگ انجام دهیم و آن هم کسب سهمیه المیپیک است.

وی در خصوص اینکه چرا به شما مربی برزیلی- فرانسوی گفته می‌شود و شناختش از والیبال ایران چقدر است گفت: من متولد برزیل هستم و ریشه و خانواده ام در برزیل هستند. ۳۷ سال پیش با همسرم به فرانسه رفتیم و سه فرزند من در آن جا متولد و بزرگ شدند و از هر دو کشور تجربیاتی کسب کردم که امیدوارم همه را به ایران منتقل کنم. همه با کیفیت والیبال ایران آشنا هستند و ایران در سطح پایه هم بازیکنان خوبی دارد. بازیکنان عشق بازی برای کشورشان را دارند همه باور داریم تحقق هدف راه یابی به المپیک باورپذیر است و من هم خوشحالم که این تیم را رهبری می‌کنم.

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد غیبت برخی از ستاره ها در اردوی تیم ملی عنوان کرد: حضور بازیکنان بزرگ ستاره خیلی مهم نیست و بیشتر باید به ساخت تیم باور داشته باشیم. سال پیش خیلی از این بازیکنان حضور داشتند، اما نتایج خوب نبود. سیکل المپیک چهار ساله است و ما در یک ماه باید این کار را انجام دهیم. هدفی داریم که همه مردم ایران باید آن را با عشق باور داشته باشند و هر بازیکنی باید با قلب خود برای عشقش بیاید و بجنگد و هر کس این باور را ندارد بهتر است در تیم حضور نداشته باشد و امیدوارم تابستان امسال یک اتفاق خوب رقم بخورد.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی انتخاب شد
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد