Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@08:20:55 GMT

گشتی در افکار سقراط، عیسی و بودا

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۱۰۵۵

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب "سقراط، عیسی، بودا سه آموزگار زندگی" از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی به چاپ دوم خود رسید و توسط نشر فرزان چاپ و روانه بازار شد. این کتاب توسط فردریک لونوآر نوشته و ازجمله کتاب‌هایی است که در فرانسه با اقبال فرهیختگان رو به رو شد.

این کتاب توسط قدرت الله مهتدی ترجمه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بخش‌هایی از یادداشت آغازین کتاب آورده است: سقراط، عیسی، بودا... از زندگی،  شخصیت و افکار آنان چه می‌دانیم؟ چه چیز آنان را به هم می‌پیوندد؟ در چه جنبه‌هایی از چنین باب روز و پسند فرزانگان زمانه مایند؟ اینها پاسخ‌هایی هستند که فردریک لونوار فیلسوف و نویسنده فرانسوی، سرپرست شورای نویسندگان نشریه لوموند ادیان و مدرس مدرسه مطالعات عالی در زمینه علوم اجتماعی می کوشد تا با ترسیم چهره‌ای است که شخصیت فرار راه ما نهد.

نویسنده در کتاب به گوشه‌هایی ناگفته از اندیشه و زندگی این سه شخصیت پرداخته است به این نکته که اگر امروز در میان ما می‌زیستند پاسخ‌شان به پرسش‌هایی که فراروی عصر ماست چه می‌بود این نکته را همواره به یاد داشته باشیم که دیدگاه‌های نویسنده در پاره‌ای موارد بر اساس مسیحیت تحریف شده است.

 این اثر به دو بخش تقسیم شده: در بخش نخست نویسنده به هویت و منش این سه چهره تأثیرگذار پرداخته و در بخش دوم به سخنانشان با ما مردم امروز.

کتاب "سقراط، عیسی، بودا سه آموزگار زندگی" در تیراژ ۷۰۰ نسخه و با قیمت ۴۵ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد


آقای محسن عمادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان این مطلب افزود: امیر توکل کامبوزیا که سابقه مبارزاتی را از پدرش و در مبارره با رضا شاه به ارث برده بود زندگی پرفراز و نشیبی داشت که همه جزییات آن در کتاب کامبوزیا آمده است.
وی افزود: پدر کامبوزیا در دوران رضا شاه و مبارزه با عوامل انگلیسی به شهادت رسید، مادرش او را برای تحصیل به مشهد می‌برد و او برای تحصیلات عالیه به روسیه می‌رود. آن جا با کلنل پسیان همراه می‌شود و فصل نوینی در زندگی اش ایجاد می‌شود.
آقای عمادی گفت: بعد از آن در دانشگاه‌ها این فعالیت را ادامه می‌دهد که منجر به تبعیدش به سیستان و بلوچستان می‌شود و سرانجام در سال ۵۳ به علت حمایت از امام خمینی (ره) و ادامه دادن مبارزه‌های انقلابی به دست ساواک به شهادت می‌رسد.
مدیر نشر ابراهیم هادی گفت: ما در کتاب کامبوزیا علاوه بر این که از اثر گذاری او برمنطقه سیستان وبلوچستان می‌گوییم، نکات کمتر گفته شده‌ای مثل همراهی رهبر انقلاب با کامبوزیا در مقطعی از زندگی اش و یادداشت ایشان بر کتاب کامبوزیا و در خصوص این شخصیت انقلابی گفته ایم.
وی افزود: کامبوزیا در عین حال یک شخصیت علمی بود که ما در این کتاب تلاش کرده ایم در خصوص تلاش هایش در این خصوص هم بنویسیم.
آقای عمادی گفت: نقش امیر توکل کامبوزیا در مبارزه با صهیونیسم بین المل و مجاهدت هایش در زمینه تفسیر قرآن و کوشش‌های علمی شهید کامبوزیا از نکاتی است که در کتاب آمده است.

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر