Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@03:09:39 GMT

بازگشایی مساجد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۱۰۷۴

‍‍‍‍‍‍

همزمان با اولین شب از لیالی پرفیض قدر، مساجد سراسر کشور بعد از حدود سه ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا از امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بازگشایی اماکن مذهبی، مساجد و محافل دینی مطالبه عمومی است تاکید کرد: لازم است دستورالعمل‌های اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری نماز و مراسم قدر به دقت اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مصوبه ستاد ملی کرونا درخصوص برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد و اماکن دیروز منتشر شد.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، اولویت برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر است.   در صورت نبود فضای باز، برگزاری این مراسم در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله حداقل یک متر امکان‌پذیر خواهد بود.   رعایت تهویه مناسب در محل‌های بسته مانند شبستان هم الزامی است.   همچنین باید از هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات جداً خودداری شود و مراسم بیشتر از دو ساعت نباشد.   شرکت کنندگان هم حتما دستکش و ماسک داشته باشند.   هیئت امنای مساجد و بسیج محل درباره حضور نیافتن بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا، کودکان و سالمندان در مراسم اطلاع‌رسانی کنند. البته بخشنامه مصوبه ستاد ملی کرونا شامل استان‌های شدیداً درگیر از جمله خوزستان نمی‌شود و در این استان‌ها باید از برگزاری مراسم شب‌های قدر خودداری شود.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بازگشایی مساجد لیالی قدر کرونا ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، دبیر ستاد اقامه نماز استان گفت: دوره تخصصی نماز ویژه دبیران ستاد اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
حجت الاسلام کریمی هدف از برگزاری این دوره را بیان شیوه‌های دعوت به نماز در دستگاه‌های اجرایی و آموزش ابتدایی معارف نماز در دستگاه‌های اجرایی دانست.
وی گفت: امسال این دوره یک روزه با همکاری اساتید مرکز تخصصی نماز کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت