Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:37:47 GMT

کرونا ۱۷ میلیارد تومان به شهرداری سمنان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۱۵۷۳

کرونا ۱۷ میلیارد تومان به شهرداری سمنان خسارت زد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شربتدار صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی شهرداری سمنان ضمن بیان اینکه هم‌زمان با شیوع کرونا بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی تعطیل و با کاهش درآمد مواجه شدند، ابراز داشت: این حوادث که عدم تحقق میانگین ۴۷ درصد درآمدها در اسفند گذشته به دنبال داشت باعث خسارت ۱۷ میلیارد تومانی به شهرداری سمنان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه در اسفندماه گذشته نیز ۴۷ درصد از عوارض‌های ساختمانی وصول نشدند، افزود: ۵۵ درصد عوارض متمرکز و در موارد مرتبط با کمیسیون ماده صد نیز ۴۲ درصد کاهش درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه شد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت شهرداری سمنان بابیان اینکه برای جبران خسارت کاهش درآمد شهرداری‌ها دولت می‌بایست بسته‌های حمایتی پیش‌بینی کند، ابراز داشت: در این صورت تا شهرداری‌ها قادر خواهند بود تا پایان تابستان و شروع موج دوم شیوع در فصل پاییز، خدمات شهروندی خود را ارائه کنند.

شربتدار در ادامه تصریح کرد: هزینه‌های توزیع بسته‌های بهداشتی، خرید مواد ضدعفونی‌کننده برای ضدعفونی مستمر معابر شهری و غیره از جمله هزینه‌های شهرداری است که در کنار هزینه‌های غیرمستقیم رقم بالایی را شامل می‌شود.

وی افزود: با شیوع کرونا شهرداری نیز همانند سایر نهادها و ارگان‌ها در میدان حاضر و اقدامات مؤثری در راستای مقابله و پیشگیری از این بیماری انجام دادند و همچنین تلاش شد بسیاری از خدمات به صورت غیر حضوری و از طریق میز خدمت برای شهروندان انجام شود.

کد خبر 4923364

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری سمنان ویروس کرونا درآمد ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین شهرکرد ایلام گرگان ماه مبارك رمضان زلزله کمک به نیازمندان مواسات بیرجند ستاد مقابله با کرونا شهرداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان با انتقاد از ترسیم زمان‌بندی نامشخص برای اتمام پروژه شهربازی این شهر گفت: بی‌برنامگی شهرداری در این پروژه سبب تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان شده است.

محمدرضا عجم، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: کم‌کاری‌ها و معطلی‌ها در انجام تعهدات سبب شده تا شهرداری گرگان تاکنون متحمل خسارت ۲۰۰ میلیاردی تعدیل در پروژه شهربازی مدرن شود که بخش اصلی این خسران ناشی از بی برنامگی رخ داده است.

وی ادامه داد: مردم چقدر این بی برنامگی‌ها را تحمل کنند تا الان در چند نوبت وعده اتمام و بهره برداری از این پروزه را به شهروندان داده اند که هیچ‌یک رنگ واقعیت به خود نگرفت.

عجم به بخشی از خلف وعده‌های مدیران شهرداری اشاره کرد و گفت: از چند ماه قبل وعده راه‌اندازی اتوبوس دو طبقه گردشگری را داده اند؛ ابتدا قرار بود در ۲۲ بهمن شاهد تحویل و آغاز به کار این اتوبوس باشیم؛ سپس به عید نوروز موکول شد، ولی هنوز این اتوبوس تحویل نشده است.

عجم گفت: از چند ماه قبل، وعده بهسازی و مرمت قلعه خندان داده شد و خیلی از شهروندان در انتظار بودند تا این بنای ارزشمند شهری ساماندهی و مورد استفاده گردشگران و بومیان قرار بگیرد که این امر هم محقق نشد.

عضو شورای شهر گرگان گفت: قرار بر کف سازی و دیواره سازی در بافت تاریخی و قدیم شهر گرگان بود که تاکنون از زمان پایان این فرآیند خبری نیست.


عجم گفت: هر چند با همت کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر توفیقاتی حاصل شده است، اما نبود برنامه به شهر آسیب زده است، مسئله محوری و برنامه محوری در مدیریت شهری به چشم‌های خورد.


وی گفت: در اواخر سال گذشته لایحه‌ای با عنوان واگذاری اتوبوس‌های شهرداری به بخش‌خصوصی به صحن پارلمان شهری ارائه شد که با تلاش اعضای شورا این فرآیند متوقف شد.


وی ادامه داد: در صورت واگذاری اتوبوس‌های شهرداری به بخش خصوصی شهرداری گرگان چند صد میلیارد تومان متضرر می‌شد که با درایت نمایندگان مردم در شورای شهر گرگان جلوی این خسارت بزرگ گرفته شد.

عجم به ضرورت ترسیم منابع پایدار در آمدی برای شهرداری گرگان گفت: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد‌های شهرداری از محل صدور پروانه و جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ تامین می‌شود که باید در این خصوص چاره اندیشی کنیم.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید