Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:47:47 GMT

۲۵۰ پاکبان شهر یاسوج تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۱۵۹۱

۲۵۰ پاکبان شهر یاسوج تجلیل شدند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد به همت قرارگاه جهادی امام حسین (ع) کشور و به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) با عنوان سفره کریمانه ضیافت افطاری ۲۵۰ پاکبان شهر یاسوج برگزار شد.

«پروانه نیک‌مرام»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: ۷۴۶۳ کارگر کهگیلویه و بویراحمدی طی ایام کرونا بیکار شدند و در سامانه بیکاری ثبت نام کرده اند که ۶۲۵۸ نفر مشمول دریافت مقرری بیکاری شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مجموع کارگرانی که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شده‌اند ۲۳۸۱ نفر در بخش صنعت، ۲۴۶ نفر در بخش کشاورزی و۳۴۹۳ نفر نیز در بخش خدمات مشغول به کار بوده‌اند.

نیکمرام اظهارکرد: ۱۳۸ نفر از کسانی که برای مقرری بیمه بیکاری در استان ثبت نام کرده بودند، شغل خود را ذکر نکرده و ۳۴ نفر نیز انصراف داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نحوه اطلاع کارگران بیکار شده از اینکه مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شده‌اند یا نه، خاطرنشان کرد: این موضوع از طریق ارسال پیامک به کارگرانی که ثبت نام کرده‌اند اعلام می‌شود؛ همچنین می توانند با مراجعه به سامانه با کد رهگیری وضعیت خود را جویا شوند.

نیکمرام تصریح کرد: از آنجا که سامانه بیمه بیکاری به اطلاعات موجود در سازمان تامین اجتماعی مربوط به دی ماه سال ۹۸ مرتبط شده، ممکن است برای بعضی از افرادی که مشمول قانون کار بوده، اما بیمه دی ماه آن‌ها واریز نشده، پیامک عدم شمول ارسال شده باشد.

وی ادامه داد: این افراد می‌توانند مراتب اعتراض خود را با ورود به سامانه میز خدمت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کنند تا بعد از بررسی نتیجه رسیدگی به اعتراض، اعلام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش و پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تامین اعتبار مقرری بیمه بیکاری عنوان کرد: تاکنون طی دو لیست کلیه متقاضیان با توجه به پالایش بعمل آمده از سامانه تا پایان فروردین ماه جهت اقدامات بعدی و پرداخت حقوق به اداره کل تامین اجتماعی استان ارسال شده اند.

نیک‌مرام با اشاره به حل احتلافات کارفرمایی و کارگری مطالبات کارگری در حوزه شهرداری تاکید کرد: طی سال‌های گذشته برنامه کارگران بخوبی رصد و مطالبات صدور رای شدند.

وی اظهارکرد: ۷۴ هزار کارگر بیمه شده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تسهیلات کرونایی در دستور کار ما قرار دارد، گفت: این تسهیلات به دو گروه از کارفرمایان پرداخت می شود یکی به کارفرمایانی که کارگران خود ر ا اخراج نکرده اند و کارگران موجود خود را حفظ کرده اند. به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۲درصد پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نیکمرام افزود: دوم به کارفرمایانی که رسته های شغلی آن‌ها جزو ۱۳ مشاغل آسیب پذیر در ایام کرونا تعطیل شدند به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان با نرخ ۱۲ درصد پرداخت خواهد شد.

همچنین پوریا بهروزی، حسین خانی، عضو هیئت امنای قرارگاه جهادی امام حسین(ع) کشور نیز در ادامه گفت: به همت این قرارگاه جهادی و به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) با عنوان سفره کریمانه ضیافت افطاری ۲۵۰ پاکبان شهر یاسوج با رعایت پروتکل بهداشتی در هتل پارسیان یاسوج برگزار شد.

وی افزود: بسته های معیشتی نقدی و غیرنقدی بین این کارگران توزیع شد.

گفتنی است که در این مراسم با حضور شهردار یاسوج، فرماندار بویراحمد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس و برخی اعضای شورای شهر یاسوج، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، شهردار اسبق یاسوج و برخی مسئولان محلی از ۲۵۰ پاکبانان شهرداری یاسوج با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

لازم به ذکر است که در این مراسم ۱۵۰ کارت هدیه ۱۰۰هزار تومانی از سوی مدیرکل تعاونف کار و رفاه اجتماعی به پاکبانان شهرداری یاسوج اعطا شد.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد پاکبان شهرداري یاسوج تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد مقرری بیمه بیکاری مدیرکل تعاون شهر یاسوج شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در یاسوج+تصاویر
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج