Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@13:43:46 GMT

کوچ بهاره عشایر استان‌ تهران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۱۶۱۴

کوچ بهاره عشایر استان‌ تهران آغاز شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هاتف ممیزی افزود: یک هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر استان از مناطق قشلاقی (گرمسیر) به‌سمت مناطق ییلاقی شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات کوچ خود را آغاز کردند.

وی بیان کرد: کوچ بهاره عشایر استان تهران امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممیزی ادامه داد: عشایر استان تهران هم‌اکنون در مسیرهای میانبند (بین ییلاق و قشلاق) مستقر هستند و از اواخر خردادماه در مناطق ییلاقی استان مستقر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر اینکه فردی از عشایر استان تهران به ویروس کرونا مبتلا شده باشند به‌دست نیامده، اما با همکاری استانداری، فرمانداری‌ها و شبکه‌های بهداشتی بر سلامت جامعه عشایری نظارت می‌شود.

مدیر امور عشایر استان تهران اضافه کرد: تامین امنیت در مسیر کوچ، تسهیل و هماهنگی لازم برای تردد عشایر و دام از معابر و جاده‌های برون شهری، ارائه خدمات بهداشتی به عشایر، واکسیناسیون و سایر خدمات دامپزشکی، آبرسانی، مرمت و بازگشایی مسیرهای عشایری از خدمات مهم دستگاه‌های مربوطه به عشایر است.

ممیزی افزود: عشایر استان تهران با ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز استان تهران هستند، این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی، لبنی و پروتئینی تولید کردند.

کد خبر 510670 برچسب‌ها عشایر تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عشایر تهران استان تهران عشایر استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، پیام جلالی مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در این باره اظهار کرد: این کاروان سلامت با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان قروه، به مناسبت هفته هلال احمر جهت ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزش رایگان به اهالی این روستا اعزام شد.

وی افزود: در این طرح، ۹۰ نفر ویزیت پزشک عمومی، ۳۰ نفر ویزیت مامایی و درمانی و همچنین با تجویز پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، به بیماران داروی رایگان ارائه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان عنوان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده در این کاروان سلامت، آموزش پناه گیری و خروج اضطراری برای معلمان و ۳۵ نفر از دانش آموزان این روستا بود که توسط نجاتگران داوطلب ارائه شد.

جلالی در پایان ضمن تبریک هفته هلال احمر، با اعلام اینکه به ۱۵۵ نفر از اهالی روستای گنداب علیا خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزش رایگان ارائه شده، از کارکنان، پزشکان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قروه و همچنین همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان که در این کاروان سلامت همگام با جمعیت هلال‌احمر شهرستان قروه بودند، تقدیر و تشکر کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903379

دیگر خبرها

  • بیماری‌های دهان و دندان یکی از شایعترین بیماری‌های غیرواگیر است
  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد+فیلم
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • هفته هشتم رقابت چابکسواران در کورس سراسری بهاره یزد