Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@16:19:54 GMT

اثر هنری استاد مطیع به وزیر بهداشت تقدیم خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۱۷۲۷

اثر هنری استاد مطیع به وزیر بهداشت تقدیم خواهد شد

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: امروز به مناسبت روز جهانی پرستار اثر هنری در تکنیک آبرنگ «استاد احمد مطیع» یکی از مکتب‌داران و مکتب‌دانان نگارگری رونمایی می‌شود تا در زمان مناسب تقدیم وزیر بهداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی در مراسم اهدای هدایا و تابلوی نقاشی آبرنگ اثر استاد «احمد مطیع» به رؤسای بیمارستان‌ها به مناسبت روز جهانی پرستار که صبح امروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۹ در مهمانسرای شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف حوزه معاونت فرهنگی تبدیل مناسبت‌ها به گفتمان‌های هنری پُر روایت و خاطره است تا تکرار خاطرات آنها به الگوی ارزشی جامعه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای اسفندماه سال گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، مجاهدانی در حوزه خدمات شهری و فرهنگی شهرداری فعالیت‌های بی شائبه‌ای انجام دادند، اما قشر دیگری نیز همچون کادر پزشکی و پرستاران در این شرایط به صورت شبانه‌روز برای حفظ سلامت مردم تلاش کردند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: قرار بود نمادی از کادر پزشکی در شهر نصب و روز پرستار به نیکی برگزار شود که در همان ایام مذاکره‌ای با «استاد مطیع» یکی از مکتب‌داران و مکتب‌دانان نگارگری انجام و منجر به خلق یک اثر هنری در تکنیک آبرنگ شد.

وی با بیان اینکه اقدام دوم تولید ماسک‌هایی از صنایع دستی اصفهان بوده که بر روی آن نماد اصفهان درج شده است، ادامه داد: ماسک‌ها از پارچه‌های قلمکاری شهر بوده و بیانگر آن است که صنایع دستی اصفهان قابلیت کاربردی شدن دارد و گام مؤثری برای رونق اقتصاد فرهنگ است.

عیدی خاطرنشان کرد: ماسک‌های تولید شده با پارچه‌های صنایع دستی پاسخی هنری و لطیف به نیاز فرهنگی امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه همزمان پوستر «استاد مطیع» و اقلامی که حاصل صنایع دستی اصفهان است مثل ماسک، در بیمارستان‌های شهر توزیع می‌شود، گفت: اثر هنری استاد مطیع به دفتر شهردار اصفهان منتقل و در زمان مناسب به وزیر بهداشت تقدیم خواهد شد.

کد خبر 423344

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان شهر کلانشهر شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صنایع دستی استاد مطیع اثر هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح سه شنبه در بازدید از بخش‌های مختلف حوزه هنری گیلان اظهار کرد: کارهای ارزشمندی در حوزه جمع آوری آثار و مفاخر گیلان توسط حوزه هنری انجام شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مستندات تاریخی و فرهنگی خوبی در حوزه هنری این استان جمع آوری شده است، گفت: گردآوری مستندات تاریخی، ادبی و فرهنگی گیلان برای انتقال به نسل آینده بسیار اهمیت دارد.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به روایت‌های تاریخی و ادبی گیلان بیان کرد: از کارهای فرهنگی و ماندگار حوزه هنری گیلان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه منابع و آثار تاریخی و ادبی گیلان به عنوان پیوست فرهنگی به مهمانان ویژه اهدا شود، افزود: منابع و کتب تاریخی و ادبی گیلان در کنار صنایع دستی سوغات داده شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف تاریخی و فرهنگی دارد، گفت: تبیین داشته‌های تاریخی پر رمز و راز گیلان در دستور کار قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه حوزه هنری گنجینه‌های تاریخی گیلان را جمع آوری کرده است، اضافه کرد: جمع آوری و انتقال مفاهیم و سرگذشت تاریخی گیلان بسیار ضرورت دارد.

کد خبر 6099202

دیگر خبرها

  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است