Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@05:52:09 GMT

هیچ گونه مذاکره‌ای با آمریکا در میان نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۱۷۷۰

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در میان نیست، گفت: آمریکایی‌ها نشان دادند، نمی‌شود به نتیجه مذاکراتشان هم اعتماد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای محمد جواد ظریف در خصوص اینکه در روز‌های اخیر برخی تحلیگران از مذاکره با آمریکا مطالبی را عنوان می‌کنند، افزود: تقریبا دنیا به این نتیجه رسیده اگر بخواهند با آمریکا مذاکره‌ای داشته باشند، هر لحظه که آمریکا بخواهد توافق را نادیده می‌گیرد و دولت کنونی آمریکا به جای بهانه تراشی باید رفتارش را اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه همچنین در خصوص اظهارات و درخواست انگلیس مبنی بر پرداخت غرامت از سوی ایران به دلیل آسیب دیدن سفارت انگلیس در تهران، اظهار داشت: برای پرداخت غرامت در موضوع سفارت انگلیس در تهران، هیچگونه اقدام و مذاکره‌ای نداشته ایم.
آقای ظریف افزود: مقرراتی در حقوق بین المللی وجود دارد و دولت ایران نیز اعلام کرده، حفظ حراست از سفارتخانه‌های خارجی در تهران تعهد دولت جمهوری اسلامی ایران است و همه مقامات کشور بر اینکه نکته تاکید دارند.

وزیر امور خارجه افزود: درباره جزئیات این موضوع دو طرف باید مذاکره کنند و هنوز هیچ مذاکره‌ای در این باره صورت نگرفته است.

آقای ظریف همچنین درپاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بلوک نفتی شماره ۱۲ سوریه به ایران واگذار شده است؟ گفت: هم اکنون کشور سوریه به سمت استقرار و آرامش پیش می‌رود و تروریست‌ها فقط در چند نقطه منحصر شدند، طرح‌های مشترکی داریم که در این طرح‌ها همکاری در حوزه انرژی هم است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه برای توسعه سوریه و مسائل اقتصادی این کشور، همکاری‌های خوبی داشته ایم، افزود: درباره جزئیات آنکه در کدام حوزه نفتی ما حضور داریم و یا خواهیم داشت، اطلاعات جزیی ندارم و نه می‌توانم به این موضوع ورود کنم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر خارجه ظریف مذاکره آمریکا نبود اعتماد وزیر امور خارجه مذاکره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در دیدار با وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با اشاره به اینکه بسیاری از توافقات گذشته میان دو کشور هنوز اجرایی نشده است افزود: در همکاری دو جانبه میان دو کشور بخش بنادر مورد تاکید ایران است تا برای دپوی کالا یک مرکز لجستیک و یا انبار از بنادر ایران در اختیار کوبا قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بنادر ایران برای تردد دریایی از ظرفیت مناسبی برخوردار است که می‌تواند یک پیوند خواهر خواندگی میان دو کشور ایجاد شود و می‌توانیم کمیسیون مشترک نیز برای این مقوله داشته باشیم.
بذرپاش افزود: در حوزه هوایی نیز ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات هواپیما همکاری‌های لازم را با این کشور داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به مقام کوبایی پیشنهاد کرد در بخش ریلی از ظرفیت شرکت‌های ایرانی همانند واگن پارس و مپنا برای ساخت و تعمیرات لوکوموتیو استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا