Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@03:31:59 GMT

زیرگذر سیل‌گیر حسین‌آباد لایروبی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۱۸۳۹

زیرگذر سیل‌گیر حسین‌آباد لایروبی شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: زیرگذر حسین آباد این شهرستان به طول دو کیلومتر لایروبی شد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: عملیات لایروبی زیرگذر سیل‌گیر، روستای حسین‌آباد این شهرستان، در ۱۵ کیلومتری غرب این شهرستان در محور شیروان - بجنورد به اتمام رسید.


 

مدیر امور منابع آب شیروان بیان کرد: لایروبی مسیر زیارت در محدوده پایین دست زیرگذر حسین آباد به طول دوکیلومتر با هماهنگی فرمانداری و مشارکت مردم منطقه انجام گرفت که مقطع رودخانه با عرض ۹ متر و عمق حداکثر ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ متر لایروبی و برای جریان سیلاب های احتمالی بعدی بازگشایی شد.

 

خسروپناه اعتبار هزینه شده برای این کار را ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت آب منطقه ای استان عنوان کرد و بیان داشت: ظرفیت آب گذاری این مسیر در شرایط فعلی پل، ۱۵ مترمکعب در ثانیه است که این اقدام باعث شد بخشی از سیلاب های منطقه که قبلاً وارد زمین های کشاورزی شده و به آن آسیب می زد، مسیر خود را پیدا کرده و راهی رودخانه اترک شود.

 


وی هدف از انجام این طرح را ایجاد مسیری فراخور سیلاب های جاری برای ورود به رودخانه اترک، کاهش خسارات سیل، جلوگیری از تهدید حریم و نیز ابنیه جاده آسیایی و نیز ممانعت از تجمع آب در زیرگذر حسین آباد و اجیاد اختلال در رفت و آمدها عنوان کرد.

 


مدیر امور منابع آب شیروان خاطر نشان کرد: اینک مطالعه کل منطقه زیارت و مسیر رودخانه در حال مطالعه، نقشه برداری و تهیه حریم بستر رودخانه است که با جذب اعتبارات سال ۹۹ و عقد قرارداد با یک پیمانکار در اولویت کاری شهرستان است تا عملیات ساماندنی و لایروبی رودخانه ها انجام گیرد.

 

خسروپناه افزود: مسیر زیرگذر حسین آباد تا رودخانه اترک چهار کیلومتر طول دارد که اینک آب از طریق یک کانال به رودخانه اترک می ریزد.

 


وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های ساکنان این منطقه پس از هر سیلاب، آسیب رسیدن به اراضی کشاورزی است، اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که در مسیر رودخانه زیارت در خصوص ظرفیت آب گذاری برخی از ابنیه راه بازنگری شود که در طراحی آن و جهت بازگشایی مسیر رودخانه زیارت نیاز به مشارکت مردم برای انجام پروژه و بازگشایی مسیل داریم.

 

 

جاری شدن سیلاب در چهارم اردیبهشت ماه، موجب آبگرفتگی و انسداد چهار روزه زیرگذر روستای حسین‌آباد در غرب شیروان شد، که به دنبال آن یک خودرو ۲۰۶ که سرنشینان آن اعضای یک خانواده چهار نفره بودند و نیز یک دستگاه تراکتور در تالاب ایجاد شده در این محل گرفتار شده و با کمک نجاتگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: زیرگذر لایروبی رودخانه ها شیروان زیرگذر حسین آباد رودخانه اترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان

 آرش آریانژاد گفت: نظر به هشدار‌های سطح نارنجی هواشناسی استان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روز‌های پیش‌رو، وقوع سیلاب و طغیان در رودخانه‌های محدوده کردستان بسیار محتمل می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: از اهالی روستاها، دامداران، باغداران و کشاورزان گرامی انتظار داریم از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها، مخازن و پایاب سد‌های استان امتناع کنند و در رعایت موارد ایمنی جدیت لازم را بکار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران نیز از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پائین دست منابع مذکور به طور جدی پرهیز نمایند تا از بروز هر گونه حوادث احتمالی بر اثر سیلاب جلوگیری بعمل آید.

لازم به ذکر است، تیم بحران و پدافندغیرعامل شرکت و اکیپ‌های گشت و بازرسی ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان بطور کامل و شبانه روز جهت مقابله با هرگونه بحران در حال آماده باش کامل می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • ورود سیلاب به مسیر ارتباطی «گل گل» ملکشاهی
  • رفع آب‌گرفتگی معابر با تلاش ۶۰ نفر از نیروهای خدمات شهری منطقه ۱۵ اصفهان + فیلم
  • طغیان وحشتناک رودخانه بهمن آباد چوار ایلام
  • ورود سیلاب به جاده ارتباطی صالح آباد-ایلام
  • برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد
  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان