Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@22:48:31 GMT

سود «دفارا» 4 برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۱۸۹۶

سود «دفارا» 4 برابر شد

در حالی که «دفارا» عرضه اولیه «هجرت» را در پیش دارد، با جهش بلند، برای هر سهم خود در سال 98 سود 6588 ريالی ساخت.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «داروسازی فارابی» سال 98 را با تحقق 6588 ريال سود برای هر سهم به پایان رساند و در مقایسه با سال 97 رشد قابل توجه 312 درصدی را به معرض نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، 7 هزار و 146 میلیارد ريال درآمد عملیاتی طی سال 98 شناسایی شد که 121 درصد بیش از درآمدهای سال قبل از آن است. مقدار فروش از 928 هزار تن در سال 97 به بیش از یک میلیون و 611 هزار تن در سال 98 افزایش یافت و در این بین، رشد نرخ های فروش نیز قابل توجه بود.

«دفارا» پیش بینی کرده در سال 99 اندکی بیش از سال 98 محصولات خود را به فروش برساند و به درآمد 8 هزار و 300 میلیارد ريالی دست یابد.

افزایش شدید هزینه کميسيون فروش و همچنین ساير هزينه ها سبب شد تا هزینه فروش، عمومی و اداری جهش 193 درصدی را تجربه کند.

«دفارا» هم اكنون شركت با هماهنگي «تیپیکو» در حال بررسي ايجاد كارخانه جديد توليد داروهاي هازارد و سرمايه گذاري در اين خصوص است. علاوه بر این، طرح توسعه كارخانه توليد ويال هاي تزريقي جهت تغيير به طرح هاي سودآور در آينده در دست بررسی قرار دارد.

این شرکت که مالک 100 درصد «دکپسول» بود، در سال گذشته سهام آن را در بورس عرضه کرد و هم اکنون میزان مالکیت 68 درصدی دارد. البته مالکیت 25 درصدی بر شرکت «پخش هجرت» دارد که این شرکت نیز در حال فراهم‌سازی شرایط برای ورود به بازار سرمایه است.

در صورت های مالی سال 98، مبلغ 19 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی به چشم می خورد که غالب آن ناشی از سود تسعیر ارز است. البته از طرف دیگر، 36 میلیارد ريال سایر هزینه ها به ثبت رسیده که مربوط به هزینه استهلاک و هزینه جذب نشده در تولید است.

درآمد سرمایه گذاری ها در حدود 352 میلیارد ريال بود و از همه مهمتر، با جهشی بلند، درآمدهای متفرقه به لطف فروش دارایی ثابت به رقم یک هزار و 310 میلیارد ريال رسید.

نکته ای که سهامداران باید به آن توجه کنند این است که با وجود سود انباشته 4 هزار و 152 میلیارد ريالی، هیئت مدیره شرکت تصمیم دارد فقط 10 درصد از سود خالص را در مجمع سالانه بین سهامداران تقسیم کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: داروسازی فارابی پخش هجرت بازار سرمایه فرابورس پول نیوز تاپ میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان : دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ در درمان بیماری های خاص مانده‌ایم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پوشش بیمه‌ای هزینه های دندانپزشکی، گفت: در هیچ کجای دنیا، دولت بیماری هایی که زندگی مردم را به خطر نمی اندازد را پوشش نمی‌دهد و ابتدا به سراغ بیماری های خاص می رود در حالی که ما هنوز در پوشش بیماری های خاص مانده ایم.

به گزارش شفقنا؛ مسعود پزشکیان در خصوص وضعیت هزینه های دندانپزشکی، اظهار داشت: قدم اول برای مردم درحوزه دندانپزشکی، پیشگیری است و اگر پیشگیری نشود، هزینه های سنگین را برای مردم و جامعه تحمیل می کند؛ بنابراین اگر بتوانیم در قدم اول مسایل پیشگیری و آموزش را در جامعه به همه کسانی که در خطر مشکلات دندانی هستند ارائه دهیم، می تواند مشکل ما را حل کند.

وی ادامه داد: دولت باید وضعیت بیمه‌ای را اصلاح کند چراکه نه تنها برای درمان‌هایی مثل دندانپزشکی، بلکه در درمان بیماری های  خاص و سرطانی هم مانده‌ است. در هیچ کجای دنیا، دولت بیماری هایی که زندگی مردم را به خطر نمی اندازد را پوشش نمی‌دهد و ابتدا به سراغ بیماری های خاص می رود در حالی که ما هنوز در پوشش بیماری های خاص مانده ایم.

آقای پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پوشش بیمه ای بیماران سرطانی گفت: دولت قرار بود ۱۰ درصد خالص هدفمندی را برای بیماران صعب العلاج هزینه کند اما این کار را هم نکردند؛ درحالی که قانون و منبع برای این مساله وجود دارد اما دولت اجرا نمی کند.

وی در خصوص تامین داروهای بیماران سرطانی اظهار داشت: مشکل تولید ما، نبود منابع برای تامین نیاز است؛ شرکت‌های دارویی، دارو تولید می کنند اما دولت پول آنها را نمی دهد؛ لذا برای تولید با مشکل مواجه هستند؛ دولت به مجموعه شرکت های دارویی، نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که رقم کمی نیست. ما جلساتی در این خصوص داشتیم و گزارشی هم در صحن در مورد کمبود و گرانی دارو ارائه شد اما نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دارویی کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کردند که نباید این مخالفت صورت می گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • به فدراسیون فوتبال یک ریال پرداخت نکردیم/بیشترین اعتباربرای کشتی
  • پزشکیان: دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد
  • پزشکیان : دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ در درمان بیماری های خاص مانده‌ایم
  • راهنمای جامع ارسال کالا از چین به ایران
  • مشترکان بد مصرف برق هزینه ۵ برابری تولید را باید بپردازند
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • ساز و کار خرید اموال متروکه از سازمان اموال تملیکی چیست؟
  • عرضه خودرو جدید KMC EJ7 در سامانه یکپارچه + قیمت و مشخصات
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد