Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@07:29:39 GMT

پلمب خانه کاشانه های غیر مجاز در انزلی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۱۹۲۰

پلمب خانه کاشانه های غیر مجاز در انزلی

ایسنا/گیلان رئیس اداره میراث فرهنگی بندرانزلی از پلمب ۹۰ خانه کاشانه غیر مجاز اسکان مسافر در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲۰ واحد مجاز اقامتی با ۶۰۰۰ هزار تخت در سطح شهرستان بندرانزلی برای اسکان و پذیرایی از گردشگران وجود دارد.

ابوالفضل گودرز چگینی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه مسافران برای اسکان خود از مراکز اقامتی مجوزدار استفاده کنند، گفت: با توجه به گشت و بازرسی از ۱۲ اسفندماه تا امروز ۹۰ خانه کاشانه غیرمجاز در شهرستان بندرانزلی پلمب شد که به دستور دادستانی ۴۰ مورد رفع پلمب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسافران در صورت مشاهده موارد تخلف می توانند مراتب را اطلاع دهند تا از طریق اداره اماکن، تعزیرات و دستگاه قضایی پیگیری قانونی صورت بگیرد، افزود: در حال حاضر ۲۲۰ واحد مجاز اقامتی با ۶۰۰۰ هزار تخت در سطح شهرستان بندرانزلی برای اسکان و پذیرایی از گردشگران وجود دارد که امسال با توجه به قرنطینه پس از شیوع کرونا و به دلیل رعایت بهداشت این واحدها تعطیل شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرانزلی تصریح کرد: این مسئله در کنار مشکلاتی که برای این مراکز مجوزدار به وجود آورد باعث رشد قارچ‌گونه واحدهای اقامتی غیر مجاز و خانه کاشانه هایی بود که بدون مجوز اقدام به اسکان مسافران می‌کردند.

گودرز چگینی، با بیان اینکه بسیاری از هتل ها، آپارتمان های اقامتی، مجتمع های تفریحی و واحدهای مجوزدار به دلیل عدم تامین مالی سه ماه حقوق پرسنل خود را پرداخت نکردند، گفت: بیشترین واحدها برای نوروز امسال رزرو شده بودند که به دلیل شیوع کرونا خریدهایی که انجام شده بود بلااستفاده ماند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر این واحدها نتوانستند هزینه کنسلی ها را پرداخت کنند که یک سری از بدهی‌های این واحدها به این شکل است. همچنین عدم پرداخت بیمه بیکاری و عدم همکاری بانک ها در بازپرداخت اقساط از دیگر مشکلات این واحدها است.

رئیس اداره میراث فرهنگی بندرانزلی، با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ نفر در واحدهای اقامتی این شهرستان اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات عید فطر و پیش بینی حضور مسافران در بندرانزلی با تمهیدات لازم و رعایت موارد بهداشتی، همچنین در نظر گرفتن استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت اسکان واحدهای مجوزدار در هر روز و قرنطینه نیمه دیگر و آماده سازی برای روز بعد امیدواریم همزمان با بازگشایی مدارس بتوانیم شاهد آغاز به کار واحدهای اسکان مجوزدار باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس واحدهای اقامتی مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، محمود یوسفی‌فر افزود: به مناسبت هفته مشاغل و با هدف آشنایی دانش آموزان با کسب و کار همچنین کسب تجربه از حضور در بازار، غرفه صنایع دستی در محوطه آموزش شهرستان بندرانزلی امروز افتتاح و به مدت سه روزبرای بازدید عموم دایر است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه ۲۵ غرفه دارد افزود: این غرفه‌ها شامل موارد مختلفی از محصولات منطقه و استان از جمله حصیربافی، سفال، عروسک بافی، نان محلی و انواع ترشی است که توسط خود دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم تهیه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی به علت تیراندازی عروسی در خرم‌آباد
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • دیدار با خانواده ۳ شهید به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بندرانزلی
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور
  • آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت/ عکس