Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@09:29:58 GMT

برای برگزاری مراسم شب‌های قدر آمادگی داریم

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۲۰۶۷

برای برگزاری مراسم شب‌های قدر آمادگی داریم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،تولیت‌های آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، آستان مقدس احمد بن موسی الکاظم (ع)، مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در خصوص آمادگی برای برگزاری مراسم شب‌های قدر بیانیه مشترک صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است: با عنایت به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر اینکه «مسئله‌ی دعا و عبادت به ویژه در ماه رمضان، به خصوص در شب‌های قدر که در پیش است، یکی از نیاز‌های حتمی و اساسی مردم است» و تأکید معظم له بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب جهت بهره‌مندی هموطنان عزیز از فرصت معنوی شب‌های قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر خود لازم می‌دانیم به استحضار هموطنان شریف و متدیّن برسانیم:

اعتاب مقدسه سراسر کشور در لبیک به فرمایشات داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آمادگی کامل دارند طبق دستورالعمل‌های بهداشتی لازم، شرایط بهره مندی مردم عزیز از فضائل معنوی شب‌های قدر را فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانگونه که مردم عزیز و متدیّن مستحضرند، از ابتدای شیوع ویروس کرونا و بروز شرایط خاص در کشور، اعتاب مقدسه مطابق تکلیف شرعی و قانونی، خود را موظف و مکلف به همکاری و تبعیت کامل از تصمیمات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا دانستند و در این راستا مصوبه این ستاد مبنی بر بسته شدن در‌های حرم‌های مطهر را نیز پذیرفتند. علاوه بر این به منظور همکاری با مجموعه ستاد از چند هفته قبل، متولیان حرم‌های مطهر و بقاع متبرکه سراسر کشور با بهره‌گیری از تجارب و تخصص‌های موجود در مدیریت‌های حرم‌های مطهر و کلیه مسائل و جوانب مربوط به امر زیارت و در تعامل با نهاد‌های متولی در دولت محترم، نسبت به تدوین شیوه نامه لازم جهت بازگشایی تدریجی اماکن متبرکه در عین رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ سلامتی زائران اقدام و شیوه نامه پیشنهادی را نیز به ستاد ملی ارائه کردند.

اکنون با تأکید مجدد بر ادامه تعامل و همکاری‌های کامل، انتظار داریم مسئولان محترم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از نظرات کارشناسی و تجارب اعتاب مقدسه استفاده و ضمن آگاهی از دغدغه‌های جامعه متدین و ارادتمند به ساحت قدسی خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام)، نسبت به بررسی جمیع جوانب و تدوین ضوابط مورد نیاز احتمالی اقدام نمایند.

بدیهی است هرگونه اقدام در خصوص بازگشایی اماکن متبرکه در نهایت امر، منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا خواهد بود و هم، چون گذشته خود را موظف به اجرا و رعایت کامل مصوبات این ستاد می‌دانیم.

‌انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیانیه مشترک مراسم شب های قدر تولیت های آستان های مقدس ویروس کرونا شب های قدر ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  در این دور از انتخابات ۲۸۷ شعبه اخذ رای به همراه ۲ شعبه سیار تدارک دیده شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور