Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@07:53:29 GMT

چگونه با ویروس کرونا زندگی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۲۱۶۰

چگونه با ویروس کرونا زندگی کنیم؟

رویداد۲۴ دکتر محمدرضا صالحی درباره وضعیت بروز و شیوع کرونا در کشور،  گفت: علی‌رغم اینکه محدودیت‌های اجتماعی تا حدی کاهش پیدا کرده است، اما مردم باید کماکان مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی و فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنند؛ چراکه شرایط از جهت احتمال ابتلا به کرونا تغییری نکرده است. به هر حال باید توجه کرد که انتهای اپیدمی مشخص نیست و نمی‌توان به صورت مادام‌العمر مردم را در خانه نگه داشت و کارها را کنسل کرد، اما باید به سمتی رویم که با رعایت احتیاط و پروتکل‌های بهداشتی به جامعه بازگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگی با کرونا به این معنی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و احتیاط کنیم، اما از طرفی ترس و وحشت بیش از اندازه و اینکه زندگی و کارمان را فلج کنیم هم درست نیست.

وی افزود: مهم‌ترین نکاتی که باید رعایت شود، بارها و بارها گفته شده است. اولا افراد پرخطر اعم از کسانی که سن بالای ۵۰ سال دارند، مبتلایان به فشار خون، ‌نارسایی کلیه، بیماری‌های قلبی، کسانی که سابقه ابتلا به سرطان دارند و ... باید تا حد امکان در خانه بمانند و ترجیحا حداقل رفت‌وآمد را به بیرون از خانه داشته باشند. نکته دوم شست‌وشوی مرتب دست‌ها است که باید حتما و حتی بیش از گذشته رعایت شود و مورد توجه قرار گیرد. زیرا این ویروس تا مدت‌ها بر روی سطوح می‌ماند و کوچکترین تماس سطحی می‌تواند ویروس را منتقل کند.

صالحی ادامه داد: در عین حال اگر مردم در مراکز عمومی، وسایل حمل و نقل عمومی و ... حاضر می‌شوند، حتما از ماسک استفاده کنند تا هم از سایرین بیماری را نگیرند و هم اگر احیانا بدون علامت به کووید-۱۹ مبتلا بودند، بیماری را به دیگران منتقل نکنند.

این متخصص عفونی درباره احتمال بروز موج دوم کرونا در کشور، اظهار کرد: این احتمال خیلی مطرح شده است و حداقل سیستم‌های اپیدمیولوژی و افراد خبره در این حوزه تصور می‌کنند که احتمالا  موج دومی را نه‌تنها در تهران، بلکه در هر جای دیگری که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری را رعایت نشوند، ‌خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت مراجعات و بستری‌ها در بیمارستان‌ها، گفت: تا هفته گذشته وضعیت مراجعات و بیماران بستری کاهش چشمگیری پیدا کرده بود، اما از اواخر هفته گذشته تا یکی دو روز گذشته مختصری افزایش را شاهد هستیم و این نگرانی وجود دارد که ممکن است، این افزایش ناشی از بروز موج دوم باشد.

بیشتر بخوانید:سازمان جهانی بهداشت: تولید واکسن ویروس کرونا تا ۱۶ ماه طول می‌کشد

صالحی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و اقلیمی تاثیری در شیوع و بروز ویروس کرونا ندارد، گفت: برخی شهرها سفید بوده‌اند که به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و احتیاط‌ها به سمت زرد یا قرمز پیش رفته‌اند. اینطور نیست که بگوییم گرمای هوا بر روی ابتلا یا عدم ابتلای افراد تاثیرگذار است، بلکه در هرکجا که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی رعایت نشود، احتمال ابتلا به کووید-۱۹ وجود دارد.

وی درباره میزان ماندگاری ویروس بر روی سطوح گفت: باید توجه کرد که قطرات تنفسی حاوی ویروس هستند که بر روی سطوح مختلف می‌نشینند و تا زمانیکه خوب خشک نشوند، می‌توانند ویروس را در خود زنده نگه دارند؛ به طوری که گفته می‌شود بر روی سطوح استیل قطرات تنفسی حاوی ویروس حتی تا ۱۰ روز هم می‌تواند باقی مانده و خشک نشوند. بنابراین مردم ضمن اینکه به زندگی طبیعی بازمی‌گردند، ‌کماکان مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری را رعایت کنند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران پروتکل های بهداشتی فاصله گذاری روی سطوح بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت