Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از بررسی احتمال آلودگی سبزیجات مصرفی مردم در جنوب شهر تهران خبر داد. تاریخ انتشار: 10:16 - 23 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۰۱۴۴

سید آرش حسینی میلانی در گفت‌وگو با میزان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال آلودگی سبزیجات و برخی صیفی‌جات مصرفی مردم در جنوب شهر تهران با توجه به شیوع کرونا تا چه میزان است، گفت: متاسفانه علیرغم همه تلاش‌هایی که انجام شده تا در هنگام آبیاری سبزیجات از آب فاضلاب استفاده نشود، اما تا زمانی که کل سیستم جمع‌آوری فاضلاب و انتقال آب به سیستم تصفیه‌خانه‌ها تکمیل نشود، ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این مسئله حل شود و ما همچنان با این مشکل مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در جنوب تهران وجود دارد. بخشی از آبیاری این مزارع، توسط حق‌آبه‌ای است که به صورت طبیعی دارند، انجام می‌شود و بخشی هم توسط آب‌های سطحی و فاضلاب‌های شهری که از کنار مزارع عبور می‌کنند، آبیاری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت ایمن‌سازی ساخت و ساز‌ها در تهران با توجه به خطر وقوع زلزله

این عضو شورای شهر با بیان اینکه برخورد‌های جدی نسبت به آبیاری سبزیجات با فاضلاب انجام شده است، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی اقداماتی را در این خصوص انجام داده است، اما ریشه اصلی همچنان پابرجاست و تا زمانی که این مشکل ریشه‌ای حل نشود، با چنین معضلی روبه‌رو هستیم.

حسینی میلانی افزود: تمام مجموعه‌ها اعم اداره کل محیط زیست، جهاد کشاورزی، سازمان آب منطقه‌ای، شهرداری و فرمانداری و... باید برای مقابله با آبیاری توسط فاضلاب‌های شهری بسیج شوند.

وی ضمن هشدار به مردم درباره مصرف سبزیجات با شیوع کرونا تصریح کرد: مصرف سبزیجات در سبد غذایی مردم بسیار اهمیت دارد و تامین ویتامین‌های لازم از این سبزیجات در فرهنگ غذایی شهروندان وجود دارد، اما باید به رعایت نکات بهداشتی در هنگام مصرف این مواد به طور جدی توجه کرد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه اکنون در شرایط کرونا هستیم و از این رو ضدعفونی کردن سبزیجات بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، مواد غذایی خام همچون سبزیجات را باید به صورت کامل با مواد ضدعفونی کننده گندزدایی انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کرونا محیط زیست شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید و اشتغال و با هدف عینیت بخشیدن به شعار سال در جهت کمک به رشد تولید تصمیمات و اقدامات خوبی در شرکت آب و فاضلاب صورت پذیرفته است.

وی افزود: ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی تحت عنوان انشعابات خاص که جهت راه‌اندازی کارگاه‌ها، گلخانه‌ها و… به شرکت آب و فاضلاب از سراسر چهارمحال و بختیاری در سال گذشته ارائه شد مورد موافقت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در خصوص روند واگذاری انشعابات خاص، ادامه داد: کلیه درخواست‌ها توسط کارشناسان این شرکت مورد بازدید میدانی و ارزیابی فنی قرار می‌گیرند و پس از اخذ مدارک و جمع‌آوری اطلاعات مربوطه، پرونده تکمیل شده و جهت بررسی نهایی و اتخاذ تصمیم به کمیسیون مربوطه ارسال می‌شود.

کریمی عنوان کرد: در کمیسیون انشعابات خاص (غیر خانگی) در سال گذشته تعداد ۳۶۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن با ۹۵٪ درخواست‌های متقاضیان موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ مورد از انشعابات خاص مورد درخواست نیز برای بررسی مجدد با نظر مساعد ارجاع داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان همواره در تلاش است تا امسال هم در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با ارائه خدمات مناسب، زمینه را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر با مشارکت مردم در استان فراهم نماید.

کریمی بیان کرد: تنها علت عدم موافقت با تعداد محدودی از درخواست‌های انشعابات خاص مورد تقاضا، فراهم نبودن شرایط فنی برای واگذاری است.

کد خبر 6097786

دیگر خبرها

  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند