Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@02:31:02 GMT

گیتار کرت کوبِین به قیمت یک میلیون دلار به فروش می رسد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۲۷۴۴

گیتار کرت کوبِین به قیمت یک میلیون دلار به فروش می رسد؟

گیتاری که «کرت کوبین» آهنگ افسانه ای «آنپلاگد» را با آن خلق و اجرا کرد با برآورد فروش یک میلیون دلاری به حراج گذاشته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز،حراجی «جولین» اعلام کرد گیتار مارتین D-18E تولید سال ۱۹۵۹ که کوبین برای پخش زنده سال ۱۹۹۳ با آن نواخت، به فروش می رسد. 

سال گذشته در اکتبر ۲۰۱۹ ژاکت کش باف سبز زیتونی این خواننده و نوازنده گیتار در حراجی به قیمت ۳۳۴ هزار دلار به فروش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون گیتار آکوستیک پانک راک که 5 ماه قبل از مرگ او در اثر «Unplugged»آنپلاگد نیروانا استفاده شد، به حراج گذاشته می شود. این گیتار پیش بینی می شود حدود ۱ میلیون دلار در حراج در ماه ژوئن به فروش برسد.

 

«کرت کوبین» در سالهای پایانی عمرش به مواد مخدر معتاد بود و جانش را بخاطر افسردگی ناشی از اعتیاد از دست داد. جسد وی، در سن ۲۷ سالگی، که بر اثر جراحت ناشی از اصابت گلوله به خودی جانش را گرفته بود، در آوریل ۱۹۹۴ در خانه اش در سیاتل  پیدا شد.

حراجی جولین نوشت: شیوه و سطحی از نوازندگی را که کرت کوبین به آن رسید، جایگاه درست گیتارنوازی را در تاریخ موسیقی به دست آورد. او یکی از تاثرگذارترین موزیسین های سبک «راک اند رول» بود و اجرای «آن پلاگد» یکی از بهترین و به یادماندنی ترین اجراهای زنده در تمام دوران محسوب می شود.

 

اثر «مردی که جاهن را فروخت» از کرت کوبین به فاصله کوتاهی پس از مرگش برنده جایزه «گِرَمی» شد که به اسکار موسیقی شهرت دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کرت کوبین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود؛ نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • حراج ۶ میلیون دلاری ساعت های مایکل شوماخر
  • فروش ۲.۷ تن طلا در ۲۰ حراج؛ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • فروش ۲.۷ تن طلا در ۲۰ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد