Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در پیامی به امیر دریادار حسین خانزادی، شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در تمرین دریایی در آب‌های دریای عمان را تبریک و تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سپاه نیوز، متن پیام دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
امیر دریادار ستاد برادر حسین خانزادی
فرمانده محترم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
ارتش جمهوری اسلامی همواره یادآور رشادت های بزرگ مردانی است که شجاعانه جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند، آنانی که در طول هشت سال دفاع مقدس با حضور مقتدرانه و شجاعانه آنچه در توان داشتند برای دفع تجاوز و حفظ حریم دین و میهن به کار بستند و نشان دادند که نیروهای کارآمد، پرافتخار و پرقدرتی هستند که با توکل به خدای متعال و الهام از مکتب شهادت طلبانه سیدالشهدا (ع) همواره آمادگی انجام هر ماموریتی را دارند و در این رهگذر از هیچ کوششی دریغ ننمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگر امروز رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و مجموعه پر توان نیروهای مسلح با اقتدار در مقابل دشمن ایستاده اند، بدون شک این اقتدار را مدیون جانفشانی های مردان بزرگ و شهدای والامقام نیروهای مسلح می‌دانند که راه، نام و اثرات بی بدیلشان در تاریخ ایران اسلامی تا همیشه جاودان خواهند ماند.
اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه برادران ایمانی در ماه مبارک رمضان، شهادت جمعی از رزمندگان سپیدپوش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمرین رزمی نیروی دریایی آجا در آب‌های دریای عمان را به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، جنابعالی و آحاد فرماندهان و کارکنان خدوم و دریادل این نیرو و خانواده معظم شهیدان این حادثه تبریک و تسلیت عرض می نمایم.
برای شهدای عزیز، رحمت و رضوان الهی و همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برای مجروحین فداکار حادثه، عافیت و سلامتی و برای آحاد همکاران و نیز خانواده‌ها و بازماندگان مکرم، صبر و شکیبایی توأم با پاداش صابرین مسئلت می‌کنم.
دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری . فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دریادار تنگسیری ارتش جمهوری اسلامی نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه

به گزارش قدس آنلاین، نشست مقدماتی این اجلاس از روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شده بود و در نشست سران، کشور آفریقایی گامبیا ریاست سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر روز جمعه  ۱۴ اردیبهشت ماه برای شرکت در این نشست در راس هیاتی راهی گامبیا شد و بامداد روز شنبه وارد بانجول پایتخت این کشور واقع در قاره آفریقا شد.

 امیر عبداللهیان بعد از ظهر روز شنبه  ۱۵ اردیبهشت ماه به نمایندگی از کشورمان در این نشست سخنرانی و مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تشریح کرد.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در این نشست در سه محور به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.

او در بخشی از سخنان خود  به جنگ غزه و ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشاره کرد و گفت:بی تردید قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی و تحریم عملی تسلیحاتی و تجاری ابزار مهمی در توقف نسل‌کشی اسراییل در غزه و جنایاتش در کرانه و قدس شریف است و در همین چارچوب از دولت‌ها و کشورهای مسلمان و آزادیخواهی که در این مسیر اقدام نمودند، صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

امیر عبداللهیان با بیان این که تحولات اخیر فلسطین و مقاومت غزه و کرانه بار دیگر ثابت کرد، از بین بردن مقاومت فلسطین و حماس، به عنوان یک حرکت آزادیبخش در مقابل اشغالگر، توهمی بیش نبود؛ چرا که رژیم اسرائیل یک دولت مشروع نیست، او فقط یک قدرت اشغالگر آپارتاید است و گذشت زمان نیز هرگز به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد در ادامه سخنان خود به موضوع اهمیت توسعه پایدار در بین  کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: جهان اسلام اکنون در وضعیت بسیار حساس و پیچیده‌ای قرار دارد به نحوی که کشورهای اسلامی در تلاش برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار با طیفی از چالش‌ها ازجمله بی‌ثباتی اقتصادی، ناآرامی‌های سیاسی، درگیری‌های منطقه‌ای، اشغال خارجی، حضور بیگانگان و مداخله قدرت‌های فرا منطقه‌ای مواجه هستند. این چالش‌ها تاکنون به تشدید فقر، تضعیف انسجام اجتماعی و اختلال در روند تلاش‌های توسعه‌ای منجر شده است.  

 او تصریح کرد: با این‌ وجود، این چالش‌ها می‌توانند موجد فرصت‌هایی قابل‌توجه برای پیشرفت و نوآوری در جهان اسلام و شکوفایی تمدن  اسلامی باشند. میراث فرهنگی غنی، منابع طبیعی متنوع و جمعیت جوان و مستعد کشورهای اسلامی، زمینه‌های مساعدی را برای پیشبرد طرح‌های توسعه پایدار بر اساس شاخص ها، معیارها ارزش های اسلامی فراهم ساخته است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به حمله چندی پیش رژیم صهیونیستی به  ساختمان کنسولگری ایران در سوریه اشاره کرد و افزود: حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بار دیگر چهره واقعی رژیم تروریست اسراییل را آشکار ساخت.


این دیپلمات عالی رتبه  با بیان این که جمهوری اسلامی ایران با توسل به قاعده حقوقی دفاع مشروع و پس از نا امید شدن از نقش بازدارنده شورای امنیت سازمان ملل، روز شنبه ۱۳ آوریل، پاسخ نظامی حداقلی و محدودی به اسراییل داد، خاطرنشان کرد: البته ما با صدای بلند هشدار دادیم در صورت هر گونه ماجراجویی جدید رژیم اسراییل علیه منافع ایران در داخل و یا خارج، واکنش بعدی ما علیه اسراییل حداکثری، فوری و کاملا پشیمان کننده خواهد بود. این تصمیمی تغییرناپذیر است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در حاشیه حضور در نشست، با تعدادی از همتایان خود از کشورهای مهم جهان اسلامی از جمله وزیران امور خارجه  مصر، عربستان، ترکیه و اندونزی رایزنی و گفت‌وگو کرد.

امیر عبداللهیان در جریان رایزنی با سامح شکری، وزیر خارجه مصر از تلاش‌ها و مواضع مصر برای تلاش در توقف نسل‌کشی در غزه تشکر و آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انسانی به غزه مورد تاکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت قاهره در این خصوص شد.

سامح شکری  نیز در این دیدار با اشاره به تبعات تداوم جنگ در غزه و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و خسارات بالای انسانی و مادی به خصوص کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اشغالگر، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های جاری سیاسی و مذاکراتی، منجر به توقف جنگ علیه غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین شود.

وزیر خارجه مصر همچنین در این دیدار بر تقویت روابط مردمی و گردشگری بین ۲ کشور تاکید کرد.

 در دیدار وزیران امور خارجه ایران و عربستان نیز حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به تحرک اخیر آمریکا در منطقه گفت: سوابق تاریخی و تجربه ما نشانگر تکرار بدعهدی آمریکا است و آنها به هیچ پیمان و وعده ای وفادار نیستند.  

فیصل بن فرحان نیز  در این دیدار استمرار تعامل بین دو کشور ایران و عربستان را برای مقابله با طرح‌های جنگ طلبانه نتانیاهو در منطقه ضروری دانست.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه  نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار  ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال‌تر کشورهای اسلامی به‌ خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

در این دیدار دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راههای پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این سفر در جریان دیدار با «رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی ابراز امیداوری کرد با اتخاذ مواضع منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی به‌ویژه در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، رژیم صهیونیستی دست از نسل‌کشی و کشتار زنان و کودکان بردارد و تلاش‌های جمعی منجر به احقاق حقوق ملت فلسطین شود.

او  در بخش دیگری از این ملاقات، با اشاره به سفر  مهم سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به اندونزی تاکید کرد: توافقات این سفر مورد توجه و پیگیری جدی ما هست و  در مسیر پیگیری اجرای اسناد پیشرفت‌های خوبی را مشاهده می کنیم، اما در خصوص برخی بخش‌ها باید تلاش بیشتری را به عمل بیاوریم.

مارسودی نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت ثبات و امنیت در منطقه، بر اهمیت نقش ایران در کمک به صلح و ثبات‌ پایدار در منطقه تاکید کرد و اهمیت تمرکز بر تجاوزات اسرائیل در غزه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: بدون تحول در حل و فصل مساله فلسطین به نفع مردم فلسطین، تغییر در  وضعیت روابط بین کشورهای اسلامی و اسرائیل در راستای منافع جهان اسلام نیست.

پس از این دیدار ها وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اشاره به رایزنی‌های دوجانبه خود در حاشیه این نشست تصریح کرد: در ملاقات با وزیران امور خارجه عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر، پیگیری دیدارهای سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفت‌وگو داشتیم.

او  در همین راستا تصریح کرد: توافقاتی داشتیم که با یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه، بتوانیم حرکت کنیم.

 این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر دو روزه به گامبیا با حسین عوض، وزیر امور خارجه سودان نیز  دیدار و گفت‌وگو کرد.

 امیرعبداللهیان با بیان این که  ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم، تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

وزیر خارجه جدید سودان نیز در این ملاقات  آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت و حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح روز یکشنبه به سفر دو روزه خود به گامبیا پایان داد و راهی تهران شد در این سفر با عبدالله جوپ، وزیر امور خارجه مالی، مامادو تانگارا وزیر امور خارجه گامبیا  و حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز دیدار و ر ایزنی کرد.

امیر عبداللهیان همچنین در دیدار با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی  با طرح پیشنهاداتی خاطرنشان کرد: اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز  اهمیت است و تحقق این امر می‌تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

به گزارش ایسنا، در جریان برگزاری پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، این سازمان در بیانیه‌ای خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد.

در بیانیه سازمان همکاری اسلامی در این باره آمده است: سازمان همکاری اسلامی از تصمیم جمهوری ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال می‌کند و آن را گام مهمی می‌داند که با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل همخوانی دارد و به دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود، از جمله حق بازگشت، تعیین سرنوشت و تجسم تأسیس کشور مستقل فلسطینی در مرزهای چهار ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس کمک می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی همچنین تاکید کرد: ما بار دیگر از همه کشورهای جهان که کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند می‌خواهیم تا در حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و دستیابی به صلح و ثبات در منطقه، کشور فلسطین را در اسرع وقت به رسمیت بشناسند.

پیش‌بینی می‌شود در پایان روز یکشنبه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی تصمیمی درباره جنگ اسرائیل علیه غزه صادر شود.

خبرنگار الجزیره از منابع دیپلماتیک مطلع شد که پیش‌نویس توصیه‌های نهایی این اجلاس شامل پیشنهادهایی برای دعوت جهت به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

این پیشنهادها همچنین شامل محکوم کردن حملات اشغالگران، حمایت از تلاش‌های آفریقای جنوبی برای مقابله با رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری و توقف همه اشکال عادی‌سازی روابط با این رژیم تا زمانی می‌شود که حقوق مردم فلسطین به رسمیت شناخته شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش