Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:24:00 GMT

مجتمع فرهنگی هنری نسیم اسفراین نیازمند ایجاد تغییرات

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۲۸۵۵

مجتمع فرهنگی هنری نسیم اسفراین نیازمند ایجاد تغییرات

ایسنا/خراسان شمالی مجتمع فرهنگی و هنری نسیم اسفراین از سال ۱۳۸۵ در شهرستان اسفراین افتتاح شده و از همان زمان کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

مجتمع نسیم یک مجموعه فرهنگی‌وهنری است که علاقه‌مندان به انجام فعالیت‌های فرهنگی‌وهنری می‌توانند از امکانات این مجتمع استفاده کنند و تنها مختص به یک فعالیت نیست  اما از آنجایی که هنرمندان خراسان شمالی در حوزه تئاتر بسیار فعال هستند و یکی از قطب‌های تئاتر کشور محسوب می‌شویم، از همین جهت فعالیت گروه‌های هنری تئاتر، بازیگری و کارگردانی در این مجتمع چشمگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تمام مزیت‌های موجود که این مجتمع فرهنگی و هنری دارد و راه ارتباطی بسیار خوبی برای جوانان و حوزه های فرهنگی، ایجاد کرده است ولی چندین سال از بهره برداری این مجتمع می گذرد اما هم اکنون با کمبودهای زیادی دست و پنجه نرم می کند.

در حال حاضر کمبود امکانات، فضا و.. از جمله مشکلاتی است که فعالان حوزه هنری با آن مواجه هستند و این مجتمع منتظر نگاه ویژه مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

زمانی، یکی از فعالان تئاتر اسفراین، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه فعالان تئاتر اسفراین با کمبود فضا مواجه هستند، بیان کرد: یکی از ایرادات مجتمع نسیم، پلاتوی استاد شاهد است که فضایی کوچک و تا حدودی غیر استاندارد دارد.

وی با تاکید براینکه باید فضای پلاتو استاد شاهد تعمیر و بازسازی شود، اظهار کرد: باتوجه به استقبال جوانان از فعالیت در تئاتر، باید رسیدگی بیشتری به پلاتو انجام شود و شرایط فعالیت حداکثری برای علاقه‌مندان فراهم شود.

پلاتوی استاد شاهد از دغدغه‌های اصلی فعالان تئاتر

محمدرضا علائی، مدیر مجتمع فرهنگی‌وهنری نسیم اسفراین، نیز در ادامه در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: محیط پلاتوی استاد شاهد بسیار کوچک است و از بابت تهویه، نور و صدا در این پلاتو مشکل وجود دارد و از همین جهت باید این نواقص را برای فعالان این حوزه برطرف کرد.

وی ادامه داد: تعداد نفراتی که از پلاتو می‌توانند استفاده کنند اندک است و تنها یک سوم از تماشاگران امکان حضور در پلاتو را دارند و همین مسئله موجب شد تا چندین سانس در یک روز اجرا وجود داشته باشد که همین مسئله موجب خستگی بسیار گروه‌های تئاتر می شود.

مدیر مجتمع فرهنگی‌وهنری نسیم اسفراین با تاکید براینکه جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه رفع نواقص پلاتو استاد شاهد برای فعالان تئاتر و مسئولان یک دغدغه است، جلسات مختلفی در این رابطه برگزار شده است و مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان نیز در این خصوص قول مساعدت داده‌ است.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها است که از افتتاح و بهره‌برداری این مجتمع فرهنگی‌وهنری گذشته است، افزود: چند سالی است که از افتتاح این پروژه گذشته است و نیاز است تا با پیمانکارانی که در آن زمان مسئولیت تکمیل پروژه را داشتند هماهنگی لازم انجام شود و نواقصی که این مجتمع در این سال‌ها را داشته را جبران کند.

علائی با اشاره به سالن آمفی تئاتر این مجتمع، تاکید کرد: نور این سالن به شدت ضعیف است، پرده‌های سالن فرسوده شده و پس از این سال‌ها مشکلات جدی در این سالن وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر مجتمع فرهنگی‌وهنری نسیم اسفراین تاکید کرد: تاکنون موافقت‌هایی از اداره کل برای بازسازی مجتمع وجود داشته است و البته گویا حمایت‌ها به صورت اوراق مشارکت است اما قول داده‌اند که بودجه لازم در اختیار قرار بگیرد و تعمیرات این مجتمع انجام شود.

علائی در پاسخ به این سوال که باتوجه به شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی مجتمع‌های فرهنگی‌وهنری شد چه برنامه‌ای برای بازگرداندن مردم و بهره‌مندی از امکانات مجتمع را دارید، تصریح کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا با هماهنگی‌هایی که با مسئول انجمن نمایشی اسفراین داشته ایم، مقرر شد که جشن بزرگ و شادی برای مردم اجرا شود اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا این برنامه نیز لغو شد اما پس از تمام شدن این شرایط، برگزاری این جشن از اولویت‌های کاری خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تئاتر اسفراين مجتمع فرهنگی هنری مجتمع فرهنگی وهنری مجتمع فرهنگی فعالان تئاتر استاد شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است

به گزارش جام جم آنلاین البرز، رحیم خاکی اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا‌های ایرانی به ثبت جهانی رسید.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش‌هایی از این بنا در نظر گرفته می‌شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
به گفته او کاروانسرای ینگی امام از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است