Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۸۳ روز پس از شیوع کرونا در کشور بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۱۰۹۲۸۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۶۸۵ نفر فوت شده و ۸۷۴۲۲ نفر بهبود یافته‌اند. فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرده است؛ می‌توانیم بگوییم که نسبت به روزهای گذشته با شیب ملایمی در حال کاهش در برخی موارد هستیم و به یک تعادل نسبی رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرده است، با توجه به حجم بالای رفت و آمدها و افزایش تراکم بالای حضور مردم رعایت ملاحظات بهداشتی باید مدنظر قرار بگیرد. همچنین با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری مراسم شب‌های قدر تولیت‌های آستان‌های مقدس کشور در خصوص برگزاری مراسم شب‌های قدر بیانیه مشترک صادر کردند. در همین رابطه نیز وزارت بهداشت پروتکل‌هایی برای برگزاری مراسم شب های قدر در مساجد اعلام کرده است. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز اعلام کرده است؛ ستاد ملی مقابله با کرونا با بازگشایی مساجد فقط در شب‌های قدر به مدت ۲ ساعت موافقت کرده است.

پیشنهاد سازمان اوقاف به ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مراسم شب‌های قدر

آمادگی برگزاری مراسم‌ در صحن‌های روباز بقاع متبرکه را داریم

«حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور» مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه، گفت: برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه سراسر کشور هنوز مجوزی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر نشده است. 

وی ادامه داد: حتی در مناطق کم‌خطر که بقاع متبرکه باز هستند، هم برنامه‌ای برای شب‌های قدر با حضور جمعیت برگزار نمی‌شود و تمام برنامه‌های بقاع برای مراسم شب‌های قدر بدون حضور مستمع خواهد بود. در حال حاضر نیز در اماکن متبرکه در مناطق کم خطر و سفید نیز زائران برای اقامه نماز و زیارت می‌توانند در بقاع حضور داشته باشند.

 مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به درخواست برگزاری مراسم از سوی کارگروه زیارت در شب‌های قدر در بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: اعتاب مقدس یک کارگروهی با عنوان کارگروه زیارت دارند که این کارگروه در زیر مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا است. اعتاب مقدس در این کارگروه دستورالعملی با همکاری وزارت بهداشت برای بازگشایی بقاع متبرکه در شب‌های قدر تهیه و برای ستاد ملی کرونا ارسال کرده‌اند. در این دستورالعمل اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه در صورت بازگشایی مشخص شده است. 

حجت‌الاسلام نوروزپور با بیان اینکه تصمیم‌گیر نهایی ستاد ملی مقابله با کروناست و آنها باید اجازه برگزاری مراسم شب‌های قدر را صادر کنند، تصریح کرد: چنانچه اجازه‌ای برای حضور مردم در مراسم شب‌های قدر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شود، ما نیز آمادگی داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای حضور مردم در اماکن و بقاع متبرکه در شب‌های قدر باشیم. 

وی ادامه داد: تمام خدام امامزادگان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی بقاع متبرکه در شب‌های قدر توجیه شده‌اند. همچنین برای برگزاری این مراسم آمادگی داریم تا در صحن‌های روباز امامزادگان و اماکن متبرکه مردم با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور داشته باشند. همچنین با شبکه بهداشت نیز این هماهنگی ایجاد شده است که در صورت بازگشایی برای برگزاری مراسم اقداماتی مانند تب‌سنجی نیز انجام شود. 

 مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده‌ایم که با رعایت پروتکل تهیه شده آمادگی برگزاری مراسم در شب‌های قدر در صحن های روباز را داریم، البته تا این لحظه مجوزی برای بازگشایی بقاع و اماکن متبرکه و برگزاری مراسم در شب های قدر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر نشده است و ما نیز تابع دستورات این ستاد هستیم. 

حجت‌الاسلام نوروزپور تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی ما برای شب‌های قدر به این صورت است که مراسم بدون حضور مستمع در اماکن و بقاع متبرکه برگزار شده و به صورت زنده از شبکه‌های استانی و شبکه قرآن و همچنین از طریق فضای مجازی پخش شود.

کاهش روند ابتلا به کرونا در استان یزد

غربالگری مبتلایان بی‌علامت

غفلت کنیم دوباره دچار پیک ابتلا می‌شویم

«ابراهیم سلمانی» سخنگوی کارگروه دانشگاهی ستاد مقابله با کرونا استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت کرونا ویروس در این استان گفت: در حال حاضر روند ابتلا در استان ما با شیب ملایم به صورت نزولی است و همچنین تعداد بیماران بستری نیز با شیب خیلی ملایم در حال کاهش است.

وی اضافه کرد: در یک برهه‌ای استان یزد رتبه سوم تعداد مبتلایان نسبت به جمعیت کل کشور را داشت، اما اکنون این گونه نیست. در حال حاضر هرچند که وضعیت استان یزد سفید نیست، ولی روند ابتلا به کرونا در این استان کاهشی است.

سلمانی درباره روند بیماریابی‌ها توضیح داد: تقریبا دو هفته است که ما به صورت سرپایی از بیماران و افراد علامت‌دار تست می‌گیریم. نکته مهم این است که در چند روز اخیر تلاش شده افراد بی‌علامت هم غربالگری شوند و این گروه از افراد نیز در آمار ما درج می‌شوند.

 سخنگوی کارگروه دانشگاهی ستاد مقابله با کرونا استان یزد در مقایسه روند فعلی بیماریابی با روند سابق گفت: پیش‌تر افرادی که وارد بیمارستان می‌شدند و آن معیارهای ابتلا را داشتند، مورد نمونه گیری و تست قرار می‌گرفتند، اما اکنون حدود دو هفته است که از افراد با مراجعه سرپایی نیز تست و نمونه گیری انجام می‌شود.

وی درباره اختصاص چهار بیمارستان استان یزد به بیماران کرونا گفت: پیش از این تقریبا همه بیمارستان‌های استان درگیر ویروس کرونا بودند، ولی اکنون بیماران مبتلا به کرونا را در چهار بیمارستان سطح استان تجمیع کردیم و فقط چهار بیمارستان ما اقدام به بستری بیماران مبتلا به کرونا می‌کنند. همچنین اغلب نمونه‌گیری‌ها همانطور که گفته شده سرپایی انجام می‌شود که البته برخی از آنها که تعداد محدودی هم هستند، ممکن است در منزل دوران قرنطینه را سپری کنند.

سلمانی درباره تامین نیروی مورد نیاز و کمبود نیرو در بیمارستان‌های یزد گفت: تا جایی که می‌دانم ما مشکلی از لحاظ نیرو نداریم و بخشی از افراد به صورت داوطلبانه کمک کردند و برخی دیگر نیز از طرف مجوزهایی که از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ما داده شده بود، جذب شدند. خوشبختانه ما مشکلی درباره بار کمبود نیرو در کادر درمان نداشته‌ایم.

سخنگوی کارگروه دانشگاهی ستاد مقابله با کرونا استان یزد در پاسخ به این سوالی درباره تاثیر  بازگشایی مشاغل و ترددها در سطح شهر بر میزان ابتلا گفت: از نیمه فرودین تا این لحظه ابتلا به کرونا در استان یزد روند کاهشی داشته است.

وی افزود: تا این لحظه به علت اینکه مردم موازین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، چندان افزایش آمار نداشته‌ایم. امیدواریم مردم رعایت کنند و در روزهای آینده نیز همین روند کاهشی راه شاهد باشیم تا پیک مجددی رخ ندهد.

سلمانی در پایان تاکید کرد: توصیه و پیشنهاد من این است که مردم در فضای بسته حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. همچنین باید از تهویه مناسب در فضای بسته استفاده و دید و بازدیدها همچنان محدود شود. مردم گمان نکنند که شرایط به حالت عادی برگشته است. کاهش تعداد مبتلایان به علت رعایت پروتکل‌ها بوده است و اگر غفلت کنیم باز هم ممکن است، دچار پیک ابتلا شویم.

خسارت ماهیانه ۱۲۰ میلیارد تومان به حمل و نقل عمومی پایتخت در دوران کرونا

اضافه شدن ۲۰۰ هزار ظرفیت جدید حمل و نقلی در بسته ترافیکی پیشنهادی

«محمد علیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تغییر بسته پیشنهادی ترافیکی جدید نسبت به بسته‌ پیشنهادی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا با آن مخالفت شد، گفت: طرحی که اکنون پیشنهاد شده قبلا مطرح نبوده است و این بسته پیشنهادی مورد توافق سه جانبه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و پلیس راهور تهران قرار گرفته است.

او با بیان اینکه توضیحات و مقدمات در ستاد کرونای استان تهران مطرح شده است، گفت: در نهایت موضوع در ستاد ملی کرونا مورد بحث قرار گرفته و تصمیم‌گیری در خصوص آن به شورای ترافیک محول شد که پس از تصویب قرار شد، اجرای آن با هماهنگی استانداری صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تفاوت این بسته نسبت به راهکارهای گذشته گفت: پیشنهادات جدید همراه با ارایه تسهیلات برای شهروندان و برخی مشاغل در آن مطرح است و تنها تغییر ساعت طرح ترافیک مورد اشاره نیست.

او با اشاره به اینکه دو هدف در این بسته مدنظر قرار گرفته است، افزود: این بسته دو هدف را دنبال می‌کند؛ اول از بین رفتن نابسامانی که در پی عدم اجرای طرح ترافیک ایجاد شده و همچنین حذف سفرهای غیرضروری، چرا که اکنون سفرهای غیرضروری و افزایش تردد و ترافیک در مرکز شهر مشکل‌ساز شده است.

علیخانی با بیان اینکه تنها مساله شلوغ شدن مترو و اتوبوس نیست و کرونا فقط در حمل ونقل عمومی شیوع ندارد، اظهار داشت: این حجم خودرو و سفرهای زائد و غیرضروری در مرکز شهر و فروشگاه‌ها باعث ایجاد تجمع و دامن زدن به بیماری می‌شود، لذا این پیشنهادات با تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی و در راستای حفظ سلامت شهروندان و رفع نابسامانی در محدوده‌های مرکزی شهر اجرایی می‌شود.

او در خصوص کاهش سفرهای غیرضروی گفت: در این بسته پیشنهادی که به تصویب شورای ترافیک تهران رسید؛ پیش‌بینی شده است که برای شلوغ نشدن حمل ونقل عمومی، برای خودروهایی که به حمل و نقل عمومی کمک می‌کنند، تسهیلاتی در نظر گرفته شود؛ مانند  تاکسی‌های اینترنتی که بالغ بر ۲۰۰ هزار خودرو را در بر می‌گیرند. همچنین در این طرح برای سرویس ادارت و آژانس‌های تاکسی تلفنی و سرویس‌ مدارس نیز تسهیلات رایگان برای تردد در محدوده‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل و ترافیک به سفرهای کادر درمانی نیز در محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: کادر درمان بیمارستان‌ها نیز با ثبت در سامانه طرح ترافیک می‌توانند به صورت رایگان در محدوده طرح ترافیک تردد داشته باشند.

او در ادامه گفت: کارمندان دولت نیز پیش از ساعت ۸ می‌توانند با وسیله نقلیه شخصی رایگان وارد طرح شوند و در ساعت ۲ تا ۴ نیز از محدوده رایگان خارج شوند. در نتیجه تمام راه‌ها برای تنظیم ترافیک و عدم ایجاد مشکل و فاصله‌گذاری اجتماعی در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه در این مدت بسیاری از رانندگان تاکسی با کاهش تعداد مسافر درآمد خود را از دست داده بودند، تصریح کرد: در شرایط حاضر بسیاری از خودروهای حمل و نقل عمومی در حوزه درآمدی آسیب دیده‌اند و با این راهکار درآمد آنها بهبود می‌یابد، ضمن  اینکه کمکی به حمل‌ونقل خواهند کرد، چرا که مردم از تاکسی‌ها بیشتر استفاده می‌کنند و کار آنها نیز رونق می‌گیرد.

علیخانی با تاکید بر اینکه این بسته ترافیکی با مدنظر قرار دادن کامل پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده است، گفت: این روزها ترافیک شدید محدوده مرکزی شهر برای مردم و بخش‌های مختلف نظیر خطوط ویژه اتوبوسرانی و پارک خودروها مشکل‌ساز شده است.

او گفت: از زمانی که طرح ترافیک اجرا نشد، تنها مسافران مترو و اتوبوس با کاهش مواجه شدند، ولی فاصله‌گذاری اجتماعی در سایر بخش‌ها و نقاط دیگر مانند فروشگاه‌ها و مراکز تجاری داخل محدوده دیگر معنایی ندارد و این موضوع بیشتر بر شلوغی‌ها دامن زده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که اجرای این طرح بار مسافر را به سمت حمل‌و‌نقل عمومی به ویژه تاکسی‌ها سرازیر می‌کند، اظهار داشت: تاکسی‌ها پروتکل دارند و جابجایی مسافر با حداکثر سه سرنشین ادامه می‌یابد.

او ضمن اشاره به ظرفیت جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی تهران در شرایط عادی گفت: حمل ونقل عمومی تهران در شرایط عادی روزانه ۵ میلیون سفر  را پوشش می‌داد که در شرایط شیوع کرونا کل سفر مترو و اتوبوس فعلا به۱ میلیون سفر کاهش یافته است.

علیخانی ادامه داد: به همین دلیل درآمد مترو و اتوبوس از محل فروش بلیت نیز به یک پنجم کاهش یافته است. البته در دوره شیوع کرونا به صورت مستقیم ماهانه ۱۲۰ میلیارد تومان تنها به بخش حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران خسارت وارد شده است که این جدای از هزینه‌های اضافه شده از جمله ضدعفونی کردن روزانه ناوگان حمل و نقل است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران گفت: اکنون تاکسی‌ها ۶۰ درصد ظرفیت خالی دارند و قرار نیست پروتکلی لغو شود، بلکه قرار است به حمل‌ونقل عمومی کمک کنند. ایجاد محدودیت باعث می‌شود تا افراد بتوانند از ظرفیت‌های خالی این تاکسی‌ها و سایر مدهای حمل و نقلی استفاده کنند، البته که این اجبار از سوی ما نیست و مردم می‌‌توانند انتخاب کنند و بالغ بر ۲۰۰ هزار ظرفیت در این بسته پیشنهادی ترافیکی به ظرفیت حمل‌و‌نقل عمومی اضافه شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل برگزاری مراسم شب های قدر شب های قدر در بقاع متبرکه ستاد ملی مقابله با کرونا مقابله با کرونا نقل شورای شهر تهران پروتکل های بهداشتی برای برگزاری مراسم رعایت پروتکل ها حمل و نقل عمومی بقاع متبرکه حمل ونقل عمومی بسته پیشنهادی خبرنگار ایلنا مترو و اتوبوس سازمان اوقاف وزارت بهداشت شب های قدر حال حاضر طرح ترافیک شیوع کرونا استان یزد تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند

به گزارش خبرآنلاین؛سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

همشهری در خبری نوشت:موسوی پور تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

او افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ‌های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899712

دیگر خبرها

  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم