Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@09:06:36 GMT

بودجه های فرهنگی شهرداری غیرکارشناسی هزینه می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۲۹۵۳

بودجه های فرهنگی شهرداری غیرکارشناسی هزینه می شود

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج گفت: هنرمندان از عملکرد سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج رضایت خاطر ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، رحیم خستو اظهار کرد: هزینه کردهای بودجه فرهنگی شهرداری نامتعارف و غیرکارشناسی است و بایستی هدفمند هزینه شود.

وی افزود: باید با ارائه برنامه تعیین شده بودجه فرهنگی را در راستای نیازهای فرهنگی شهرهزینه کرد و علناً دیده شده مقدار زیادی از این بودجه صرف مناسبات تکراری و بی اهمیت در سطح مناطق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول عنوان کرد: برخی از پرداخت های مالی همچون پرداخت حق الزحمه اجرای برنامه سرود معلولان در یکی از برنامه های فرهنگی بسیارناچیز و با گذشت چندماه هنوز پرداخت نشده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: مسئولیت پذیری در بخش های مختلف شهر بخصوص در امور فرهنگی موجب نتیجه بخشی بهتر در اجرای عملکرد این شورا خواهد شد.

وی ضمن انتقاد از عملکرد برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری افزود: با مرور کتابچه اقدامات انجام شده این سازمان، عملکرد برنامه ها به سمت سیاسی است که معتقدم باید برنامه های فرهنگی شهر برای شهروندان و سمت و سوی سیاسی نداشته باشد.

خستو یادآور شد: بودجه فرهنگی شورای شهر نسبت به سال گذشته افزایش یافت اما علنا هیچ اتفاق کاربردی برای مسایل فرهنگی شهر نشده است و فقط هزینه تبلیغات، داربست و چاپ بنر و... افزایش یافت.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: طرح برگزاری جشنواره اقوام وموزه کرج توسط این کمیسیون در حدود چهار ماه گذشته تصویب شده اما چرا تاکنون برنامه ریزی و اقدامی برای اجرای آن انجام نشده است.

این مسئول بیان کرد: با گذشت حدود 8 ماه از انتخاب اینجانب به عنوان ناظر سازمان هنوز دعوتنامه ای بابت حضور در جلسه هیئت مدیره دریافت نکرده ام و در این مدت فقط رونوشت یکی از جلسات را دریافت کرده ام.

خستو یادآور شد: به عنوان نماینده مردم برای خوشایند یا ناخوشایند شدن صحبت نمیکنم با توجه به ارتباط گسترده با هنرمندان شهر به نوبه خودم بدنبال مطالبه آنها هستم و ناراحت از این هستم که چرا یک هنرمند برای گرفتن حق الزحمه خود ماهها باید بدنبال هزینه باشد و تحقیرهم شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه فرهنگی کرج فرهنگی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟

بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای سازمان اوج و سراج تعیین شده است.

 

به گزارش اعتماد، ردیف بودجه قرب بقیه‌الله یا همان قرارگاه فرهنگی-اجتماعی بقیه‌الله، از جمله ردیف‌هایی است که افزایش قابل توجهی دارد. بنا بر مصوبه سال ۱۴۰۲، این قرارگاه ۸۸۷ میلیارد تومان بودجه مصوب داشت. برای سال ۱۴۰۳، رقم بودجه این قرارگاه به یک هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان رسیده است؛ یعنی حدود ۳۵ درصد افزایش.

البته که در جدول ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ که مربوط به کمک‌ها به دستگاه‌ها و نهاد‌ها می‌شود، نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان برای کمک به موسسات فرهنگی و اجتماعی ذیل این قرارگاه آمده بود. در این ردیف بودجه تاکید شده بود که این ۲۰۰ میلیارد تومان باید به صورت مساوی میان سازمان «اوج» و سازمان «سراج» تقسیم شود.

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است