Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  علی اصغر جمعه‌ای با اشاره به اینکه فرسودگی تجهیزات تولید، بهره‌وری پایین در تولیدات واحدهای صنعتی را به دنبال دارد، افزود: ایجاد زمینه و زیرساخت‌های لازم جزو اساسی‌ترین ملزومات برای رونق و جهش تولید است.

وی تصریح کرد: تولید، نیازمند مواد اولیه و به‌روزرسانی ماشین آلات است اما تحریم‌های اقتصادی مانع اساسی در نوسازی ماشین آلات خط تولید بنگاه‌های اقتصادی استان سمنان در سال‌های اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: اگر دولت به‌روزرسانی ماشین آلات خط تولید فرسوده واحدهای صنعتی استان را با ارائه بسته‌های تشویقی مورد توجه قرار ندهد، روز به روز به فرسودگی فرایندهای بخش تولید اضافه می‌شود.

وی به ضرورت تولید کالای باکیفیت با هدف زمینه‌سازی برای رقابت با کالاهای مشابه خارجی تاکید کرد و افزود: نوسازی ماشین‌آلات خط تولید و به دنبال آن کیفی‌سازی تولید داخل، عرصه رقابت‌پذیری کالای ایرانی را با محصولات مشابه خارجی میسر می‌سازد.

جمعه‌ای تاکید کرد: علاوه بر این، به‌روزرسانی ماشین‌آلات خط تولید در کاهش هزینه تمام شده کالا تاثیرگذار است و نبود بازار فروش را به عنوان یکی از رنج‌های واحدهای صنعتی استان سمنان برطرف می‌کند.

وی با اشاره به کاهش قدرت مالی صنعتگران سمنان در به‌روزرسانی تجهیزات تولید واحدهای صنعتی بر اثر تحریم‌های اقتصادی، اضافه کرد:  بدون اهتمام به کیفیت ماشین آلات خط تولید، جهش تولید در استان محقق نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان یادآور شد: روابط ایران با کشورهای جهان برای محقق شدن شعار جهش تولید باید به نفع تولیدکنندگان داخل تنظیم و برنامه‌ریزی شود.

استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان بیش از یک هزار و ۸۴۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

کد خبر 510753 برچسب‌ها استان سمنان اتاق بازرگانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان اتاق بازرگانی ماشین آلات خط تولید واحدهای صنعتی استان سمنان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان افزود: شهرداری شهرکرد در سال گذشته ۱۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین جدید برای استفاده در حوزه خدمات شهری، عمرانی و کنترل ترافیک و ۱۲ دستگاه تجهیزات با بیش از ۵۷ میلیارد تومان هزینه خریداری شد.
وی ادامه داد: یک دستگاه نمک پاش، تیغه پشت تراکتوری، یک دستگاه فلاسک آسفالت، یک دستگاه تانکر آب، یک پاکت جلو تراکتوری، ۵ دیتاگه پرس ۶۰۶ و دو دستگاه تیغه برف‌روب نیز خریداری شد.

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ