Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: ارزش سهام موجود در صندوق واسطه‌گری مالی یکم به قیمت روز گذشته ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده که مجموعا از مردم ۱۷ هزار میلیارد تومان اخذ خواهد شد.

 

 عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد در نشستی با موضوع واگذاری سهام دولت از طریق صندوق واسطه گری مالی یکم (ETF) گفت: پذیره نویسی این صندوق تا سقف ۲ میلیون تومان تا پایان اردیبهشت ماه امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ارزش سهام موجود در این صندوق به قیمت روز گذشته ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده که مجموعا از مردم ۱۷ هزار میلیارد تومان اخذ خواهد شد. به گفته معاون وزیر اقتصاد، قیمت سهام بانک تجارت در این صندوق ۱۰۷ تومان و قیمت دیروز ۲۱۲ تومان بوده، قیمت سهام بانک صادرات ۱۰۷ و قیمت دیروز ۲۱۲ تومان، قیمت سهام بانک ملت در این صندوق ۱۰۴۵ و قیمت دیروز ۲۰۹۵ تومان، همچنین قیمت سهام بیمه البرز ۷۶۷ و قیمت روز گذشته ۱۱۶۸ و قیمت سهام بیمه اتکایی امین ۵۹۳ و قیمت دیروز این سهم ۸۱۰ تومان بوده است.

معمار نژاد گفت: قیمت هر واحد صندوق واسطه گری یکم با نماد دارایکم در بورس ۱۰ هزار تومان است. پیش بینی میشود حدود ۸ میلیون نفر در این پذیره نویسی شرکت کنند.اگر تعداد متقاضیان افزایش یافت از روش تقسیم به نسبت استفاده شده و مازاد مبلغ واریزی ظرف یک هفته به مردم بازگردانده می شود.

معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد تاکید کرد، مهلت زمانی ۲ ماهه برای اجازه فروش این سهام برای اخذ کد بورسی متقاضیانی است که از طریق بانکها اقدام به پذیره نویسی کرده اند. وی گفت: روز اول بازگشایی این صندوق۱۰۴۳میلیارد تومان برای بازار گردانی و کنترل قیمت لحاظ شده است. به مدیر صندوق اجازه داده شده اگر برای خرید اقدام نشد این‌مبلغ سرمایه گذاری شده و مجددا در اختیار دارندگان واحد قرار گیرد.

معمار نژاد گفت: بر این اساس سه نوع سود از محل افزایش قیمت، سود مجمع و سود بازار گردانی ایجاد می شود. معاون وزیر اقتصاد گفت: علاوه بر فعالان بازار سرمایه هر ایرانی با کد ملی خود میتواند از درگاههای ۱۴ بانک اقدام به پذیره نویسی کند.

وی با بیان اینکه، در مرحله اول اشخاص حقوقی نمیتوانند در این سرمایه گذاری شرکت کنند اما بعد از دو ماه این اشخاص نیز میتوانند در معاملات دارایکم شرکت‌ کنند. معمارنژاد همچنین گفت: دولت تا پایان سال ۱۴۰۰ مدیریت در این صندوق را بر عهده دارد و بعد از این سال مدیریت این صندوق بر اساس امیدنامه به هر شخصی که بیش از یک دهم درصد از واحدهای سرمایه گذاری را داشته باشد می‌تواند در مجمع شرکت و در تصمیم‌گیری دخیل باشد.

 

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان قیمت دیروز پذیره نویسی تومان بوده قیمت سهام سهام بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت:صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان سه میلیون نفر بیمه شده دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، بیت‌الله برقراری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در یادواره شهدای کارگری استان زنجان با بیان اینکه کارگران مهمترین رکن توسعه کشور هستند، اظهار کرد: کارگران بازوی قوی و محکم برای جهش تولید و تحقق شعار سال هستند. ‌

وی افزود: بدخواهان و دشمنان انقلاب و نظام دنبال تعطیل شدن واحد های تولیدی هستند اما کارگران همواره پای کار بوده‌اند و در راستای منافع کشور گام برداشته‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تاکید به ضرورت توجه به نیازها و مسائل کارگران گفت: در اسلام به موضوع کار و کارگری اهمیت فراوانی داده شده است.

برقراری با اشاره به عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: قبل از دولت سیزدهم این صندوق در طول ۲۶ سال، یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده داشت، اما در دو سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۵ هزار نفر عضو جدید به صندوق جذب شده‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه جامعه هدف خالص بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان در کشور ۱۰ میلیون نفر است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید، طبق قانون اساسی دولت موظف است که برای قشر تولیدکننده بیمه اجتماعی را فراهم کند و در این راستا با استفاده از تجربه‌های سایر صندوق‌ها، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاسیس شد.

وی ادامه داد: خدمات این صندوق در زمینه‌های مختلفی گسترش پیدا کرده است و در این راستا بیمه مادران روستایی دارای سه فرزند به صورت رایگان در صندوق انجام می‌شود.

برقراری با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه شهروندان است، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق اجتماعی گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش ما می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم و این درحالی است که با استقرار دولت مردمی سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

کد خبر 749398

دیگر خبرها

  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳