Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا وارثی با اشاره به رسالت سازمان بهزیستی در امر ارائه خدمات مشاوره و امور روانشناختی و با توجه به اینکه نیاز جامعه کنونی در این برهه حساس به خدمات حوزه سلامت روان در جهت ارتقای سطح سلامت روان و کاهش فشارهای روانی ناشی از کرونا ویروس بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود عنوان کرد: بخشنامه نحوه فعالیت مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری غیردولتی، با رعایت نکات کلیدی پیشگیری از کرونا ویروس به مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۸ مرکز مشاوره غیر دولتی، و یک مرکز دولتی و خط ۱۴۸۰ اظهار کرد: لازم است که همه مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و دستورالعمل ارسالی از سوی رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر سازمان بهزیستی کشور جهت پیشگیری از کرونا ویروس اقدام شود.

وارثی مهمترین نکات ابلاغ شده در دستورالعمل بازگشایی مراکز مشاوره حضوری را نظافت و ضدعفونی کردن سطوح و وسایل در هر شیفت کاری و تجهیز مراکز در سالن انتظار و ورودی مرکز به اقلام بهداشتی و استفاده پرسنل و کادر مرکز از ماسک و دستکش، رعایت فاصله حداقل یک متر بین مشاور و مراجع، تعطیل بودن اتاق‌های بازی درمانی تا اطلاع ثانوی، عدم تشکیل گروه درمانی، دقت در شست و شوی دست کودکان قبل از ورود به مرکز و پس از خروج از مرکز، ضدعفونی نمودن قطعات و ابزارهای سنجش روان، ضدعفونی لوازم التحریر در مراکز، استفاده از لیوان‌های یکبار مصرف، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و نداشتن بیش از یک همراه برای مراجعین عنوان کرد.

وی بیان کرد: طبق این دستورالعمل همه پرسنل تخصصی و غیرتخصصی در صورت ابتلاء به سرماخوردگی باید از ارائه خدمات معاف شوند و از برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی تا اطلاع ثانوی در مرکز خودداری شود و نوبت دهی به مراجعین با فاصله زمانی تا مدت زمان انتظار برای افراد کوتاه و تجمع در سالن انتظار صورت نگیرد.

وارثی همچنین با بیان اینکه افراد در صورت نیاز به خدمات مشاوره و روان شناختی، می‌توانند از چرخه خدمات روان شناختی تلفنی نیز بهره‌مند شوند، تصریح کرد: خط تلفن ۱۴۸۰ بهزیستی همه روزه حتی در ایام تعطیل نیز فعال می‌باشد و تماس گیرندگان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۲۲ تماس گرفته و از خدمات مشاوران بهزیستی بهره مند شوند.

کد خبر 4923551

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل بهزیستی قزوین مراکز مشاوره ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین شهرکرد ایلام گرگان ماه مبارك رمضان زلزله کمک به نیازمندان مواسات بیرجند ستاد مقابله با کرونا خدمات روان شناختی مراکز مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گنابادگفت: سازمان دامپزشکی در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی بیشترین واگذاری خدمات به بخش خصوصی را داشته است.

دکتر محمدرضا متقی افزود:۲ درمانگاه دامپزشکی، ۵ مرکز اشتغال به امور درمان دامپزشکی، ۶ داروخانه دامپزشکی، ۳ مرکز واکسیناسیون دامپزشکی و ۱ مجتمع درمانی دامپزشکی در گناباد وجوددارد.

او گفت: به منظور بهبود عملکرد و ایجاد شرایط حداکثری رضایتمندی مراجعین، نظارت و بازرسی مستمر مراکز دامپزشکی شهرستان در حال اجرا است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز