Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@21:26:34 GMT

بررسی چگونگی لغو حق کاپیتولاسیون در «نقطه پایان»

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۳۶۷۱

بررسی چگونگی لغو حق کاپیتولاسیون در «نقطه پایان»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه رادیویی ایران، برنامه «نقطه پایان» روایتی از حق کاپیتولاسیون و امتیازات و ملحقات آن است که به تهیه کنندگی مریم هدیه لو و اجرای بتول نجفی سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۱۴:۴۵ از رادیو ایران پخش می شود.

با پیروزی انقلاب اسلامی به پیشنهاد هیات وزیران و تصویب شورای انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ حق کاپیتولاسیون و امتیازات و ملحقات آن برای همیشه لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون ۴۱ سال از زمانی که کاپیتولاسیون در ایران به طور کلی نابود شده است، می گذرد. نسل امروز  نه دیده اند و احتمالا نه می‌توانند تصور کنند که یک خارجی در کشور آنها امتیاز بیشتری از شهروند عادی داشته باشد در حالی که امروز استقلال سیاسی ایران جزو فرهنگ سیاسی ما شده است.

کد خبر 4923462 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو ایران کاپیتولاسیون برنامه رادیویی ویروس کرونا برنامه تلویزیونی شبکه دو سیما موسیقی ایرانی تئاتر ایران شیوع کرونا فیلم کوتاه فیلم سینمایی رادیو نمایش شبکه پنج سیما ویژه برنامه تلویزیونی ماه رمضان ماه مبارك رمضان کنسرت آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و مقام معلم، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش امیر سرتیپ غلامعلیان با مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: پرورش و آموزش دو مولفه انسان ساز هستند که در تمام تعالیم اسلامی به آن اشاره شده است و خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز وزارت آموزش و پرورش، این کار مهم و اساسی را به عهده دارد.

امیر سرتیپ غلامعلیان با بیان اینکه بسیار مهم است که ما قبل از اینکه وارد حوزه آموزش شویم، به پرورش توجه ویژه داشته باشیم، افزود: امروز روز بزرگداشت مقام معلم و تکریم از معلمانی است که ارزشمند‌ترین ساعات خود را برای موضوع آموزش و پرورش جوانان این مرزو بوم صرف می‌کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش اضافه کرد: اعتقاد داریم که ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک نهادی است که به شدت به آموزش وابسته است و همان طور که ما در حوزه پرورش جوانان برای دفاع از آب و خاک کشور پیشرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع آموزش به عنوان یک اصل مهم در ارتقای فعالیت‌های ارتش نیز همیشه مدنظر است، گفت: حرکت ما در کنار آموزش وپرورش است؛ ولی با این تفاوت که که آموزش‌های ما  برای مسائل امنیتی است و آموزش پرورش آموزش دروس را در دستور کار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • صبح امروز؛ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۲ اردیبهشت
  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد