Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@02:50:30 GMT

۲ دستگاه دیالیز برای بیمارستان ولایت دامغان تامین شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۳۷۹۷

۲ دستگاه دیالیز برای بیمارستان ولایت دامغان تامین شد

رضا زارع زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: براساس توافق و قرارداد قبلی بین قرارگاه مردمی مقابله با کرونا دامغان و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با تامین بودجه از محل کمک‌های مردمی، مبلغ ۵۲۰ میلیون ریال به حساب دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه استان سمنان به منظور خرید یک دستگاه دیالیز واریز شد که طبق توافق، دانشگاه علوم پزشکی استان نیز خرید دستگاه دوم دیالیز را متعهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲ دستگاه دیالیز به منظور ارایه خدمات درمانی به بیماران خاص به بیمارستان دامغان اهدا شده است. 

زارع زاده اضافه کرد: با توجه به نظر کارشناسان مربوطه، ارزش واقعی این ۲ دستگاه در بازار آزاد چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است، اما خرید طبق تعرفه دولتی و با صرف یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال انجام شد.

وی افزود: از محل کمکهای نقدی مردم تاکنون تجهیزات پزشکی همچون تب‌سنج، ماسک، دستکش، اکسیژن سنج، ادوات کپسول هوا و متعلقات آن به ارزش یک میلیارد ریال به بیمارستان اهدا شده است.

زارع زاده گفت: با توجه به وضعیت فعلی و کاهش تعداد بیماران کرونایی در دامغان، قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا تصمیم گرفت تا طی روزهای آینده به کار خود پایان دهد و ادامه فعالیت در این زمینه به کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی شهر سپرده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باقیمانده وجه نقد موجود در حساب مشترک قرارگاه نیز صرف خرید اقلام مورد نیاز و ضروری بیمارستان ولایت می‌شود. 

مسوول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا دامغان تصریح کرد: پیش از این نیز یک دستگاه ونتیلاتور به ارزش ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال توسط یکی از خیران قرارگاه مردمی خریداری و در اختیار بیمارستان ولایت دامغان قرار گرفت.

طبق گفته ظهر دیروز مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۰۹۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۴۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶۶۸۵ نفر رسید.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا تجهیزات پزشکی دامغان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تجهیزات پزشکی دامغان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا تجهیزات پزشکی دامغان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرارگاه مردمی میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه