Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مصوبات شورای عالی شهرسازی در مورد ساختمان پلاسکو و مجلس گفت: این شورا حقوق مالکین واقع در محدوده مجلس را زیر پا گذاشته است.

به گزارش فارس، محمد سالاری در تذکری در جلسه شورای شهر تهران درباره عملکرد شوای عالی شهرسازی و معماری اظهار داشت: در حالی که برای آحاد مردم تهران هنگام ساخت و ساز تأمین پارکینگ و پرداخت عوارض الزامی است این موضوع در مورد ساختمان جدید پلاسکو مدنظر قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار بود ساختمان جدید پلاسکو با رعایت کامل استانداردها ساخته شود ولی شورای عالی شهرسازی و معماری به موضوع تأمین پارکینگ برای پلاسکو بی‌توجه بوده است.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه به جلسه روز گذشته شورای عالی شهرسازی و معماری در زمینه طرح توسعه مجلس اشاره کرد و گفت:‌متأسفانه علیرغم مخالفت من و محسن هاشمی در این جلسه طرح توسعه و ساماندهی مجلس در میدان بهارستان بدون رعایت حقوق عمومی شهر و حقوق مالکان واقع در محدوده طرح و حریم آن به تصویب رسید.

سالاری گفت: همچنین محدوده اجرای طرح توسعه مجلس کاملا مشخص نشده است و امکان راستی‌آزمایی ساخت و سازها در اطراف مجلس هم وجود ندارد از طرفی در مورد ساختمان‌های ساخته شده نیز اصول شهرسازی و معماری رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا ساختمان‌های عمومی و حاکمیتی نماد فاخر معماری کشورها محسوب می‌شوند،گفت: متأسفانه این موضوع در مورد مجلس ایران بی‌توجه مانده و اصول معماری ایران و اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم است رعایت نشده است.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌همچنین ما نگرانی‌هایی در مورد خرابی بناهای تاریخی اطراف مجلس داریم و نماینده میراث فرهنگی در جلسه روز گذشته این موضوع را تأکید کرد.

وی گفت:‌ پرداخت عوارض برای ساخت و ساز اطراف مجلس هم مشخص نیست و مجوز انجام ساخت و ساز پس از شعاع 500 متری در نظر گرفته نیز قابل بررسی نیست که آیا از ساختمان مرکزی مجلس در نظر گرفته شده است یا اطراف آن، بنابر این بسیاری از شهروندان در آن محدوده برای ساخت و ساز بلاتکلیف خواهند بود که از شهرداری درخواست داریم هر چه سریع‌تر رویکرد مناسبی در این زمینه اتخاذ کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا رضا رحمانی کنارک ناوچه کنارک ناو جماران حسین مدرس خیابانی دعای روز هجدهم رمضان شورای عالی شهرسازی پلاسکو مجلس ویروس کرونا رضا رحمانی کنارک ناوچه کنارک ناو جماران حسین مدرس خیابانی دعای روز هجدهم رمضان شورای عالی شهرسازی شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مهدی قلندری گفت: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز هدف از تاسیس این دبیرخانه را ایجاد زمینه‌ای برای خلق ایده‌های و استعدادهای نوآورانه برای ارتقای فضاهای عمومی، توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع معماری و شهرسازی دانست.
وی تاکید کرد: همه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ابتدا در این دبیرخانه ثبت و فرایند برگزاری مسابقه توسط این معاونت اجرا می شود.

دیگر خبرها

  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت